Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.
Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.
Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.
Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.
Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. € (+21,3 mil. € trať na Košickej). Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.
Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.
lostrail
K tym pruhom: Ale ved presne tak som to myslel, ze v smere od NLS po Safko by bol jeden. To staci, lebo druhu kolaj uz zmestis. No a za budovou FFUK sa da rozsirit na par metroch na 2 pruhy (zabrat kusok parkoviska), aby sa este o nieco zmiernil dopad.
S tym odbocenim je to komplikovane prave pri odbocovani na Kupelnu, co je lave odbocenie a ak sa trat zdvojkolajni, odbocujuci budu musiet cakat na elektricky v obidvoch smeroch a este premavku v opacnom smere, preto tam navrhujem zabrat kus parcika na vyosenie priameho pruhu a vytvorenie samostatneho odbocovacieho pruhu, aby tito odbocujuci neblokovali priamy smer. Ked uz budu pritom, mozu to rozsirit aj o odbocovak k Fajnorovmu nabreziu a pristavu.
Priznam sa, ze neviem, ci je ma magistrate vola zdvojkolajnit trat na Vajanskeho, aj ked v kontexte s pripravovanym okruhom cez Pribinovu je to viac nez ziaduce (rovno napisem, ze ak neplanuju s odbocenim od Pribinovej na Sturovu, co by podla mna rozhodne mali, je to dokonca zivotne dolezite). Tiez nepredpokladam, ze akekolvek upravy trate na Vajanskeho budu ochotni zaplatit Ja a Ty, cize taka podotazka je aj, ci vobec na to mesto bude mat peniaze.
Minimalisticky variant by mal pocitat zo zdvojkolajnenim trate a odbocky na Sturovu (tej, ktora uz existuje). Takto by sa tam spoje dali prevadzkovat pomerne v pohode. Na druhej strane, ak by mal vzniknut naozaj mestsky okruh, je potrebne vybudovat aj spominanu odbocku z Pribinovej na Sturovu. A tu sa uz obavam, ze ak sa naprojektuje, mesto nebude ochotne robit s tratou na Vajanskeho nabrezi nic, lebo elektricky bude trasovat cez Sturovu a Jesenskeho naspat na nabrezie.