Mesto preferuje električkovú trať po Pribinovej ulici popred SND

Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.

Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.

Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.

Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.

Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.

Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. € (+21,3 mil. € trať na Košickej). Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.

Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
vyborne doplna prednaska Tibor Schloser aj v sekcii Petržalská električka - 2. časť: úsek Bosákova - Janíkov dvor 👍 😃 🙂
oživím staršiu diskusiu:
https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/57174-sef-katedry-stu-tibor-schlosser-elektricka-cez-pribinovu-je-najlepsi-variant

pekne polopatisticky vysvetlené, prečo je lepšie viesť električku po Pribinovej než Landererovou 🙂
Reakcia na: lamark #69:
Zmluva je tusim podpisana zatial len na projekt, v ktorom navyse nie je obratisko (kvoli vyhladovemu pokracovaniu trate k TIOP Ruzinov) a usek medzi Legionarskou a Slovanetom v podstate prejde kozmetickym zlepsenim, kedze bol rekonstruovany v rokoch 2008-2010. PRave tu by pripadna odbocka mala vzniknut, ale kedze toto je usek, na ktorom sa bude setrit, je pochopitelne, ze don nechcu velmi vrtat. Osobne som dufal, ze nejako lepsie prepracuju Trnavske Myto najma kvoli tym vyhybkam, ale evidentne nic take nehrozi.

Viac tu:
https://www.yimba.sk/modernizacia-ruzinovskej-radialy/hlavne-mesto-vybralo-projektanta-modernizacie-ruzinovskej-radialy
Reakcia na: Viko #70:
Pravda je, ze ak by sa na elektrickovej trati realizoval kombinovany BUS+TRAM pruh, bol by tak trochu problem s riesenim toho odbocenia. Ak by auta mali povolene do toho pruhu vojst, cele by to bolo kontraproduktivne, lebo by brzdili MHD. Zas, ak by mali vlastny pruh, kory by bol vpravo od trate, musela by tam byt nejaka znacka, ktora by im ukladala povinnost dat prednost nie len elektricke, ale aj autobusu a taxiku. A to si zasa neviem predstavit. Zrusenim odbocenia by sa cely problem vlastne eliminoval.
Reakcia na: lostrail #67:
Najrozumnejšie riešenie by bolo zrušiť celé ľavé odbočenie do Kúpeľnej, keďže do danej štvrte sa dá pohodlne dostať semaforom na Štúra a cez Medenú.

odpoved z magistratu BA na Variant A,B,C a slucka Trnavske Myto (oktober bola zmluva uzatvorena na rekonstrukciu radialy Ruzinov)

Čo sa týka linkového vedenia, to sa bude upresňovať v čase pred spustením električkovej trate na Pribinovej ulici. Aktuálne je to vecou budúcnosti, počas ktorej sa budeme snažiť zmeniť viacero vecí (napr. predĺženie električky k TIOPu Ružinov). Rovnako je možné, že v tej dobe budeme mať inú skladbu vozidlového parku (nákup nových električiek ako aj nákup nových dlhších električiek), čo tiež zásadne ovplyvní linkovanie električkovej dopravy v Bratislave.

Ohľadom Vami navrhovanej blokovej slučky na Trnavskom mýte môžem uviesť, že je to aktuálne nerealizovateľný návrh, nakoľko máme vysúťažené dodanie projektu modernizácie električkovej trate Ružinovskej radiály, ktorá v zmysle projektu realizovaného za podpory EU fondov ostáva vedená v súčasnej línii (od Amerického námestia po zastávku Chlumeckého). Na druhú stranu z matice prepravných vzťahov je vhodné električku z Ružinova (resp. z Ružinovskej radiály) viesť ďalej do mesta a neukončiť ju na Trnavskom mýte.

S pozdravom,
Mgr. Peter Bánovec
riaditeľ sekcie dopravy
Reakcia na: Ma178rek #66:
Je dobry napad umoznit v pruhu s elektrickami jazdu aj autobusom.
Reakcia na: fanatikmhd #65:
Radsej elektricka cez Jesenskeho, ako elektricka v pruhu s IAD na Vajanskeho.

K tym pruhom: Ale ved presne tak som to myslel, ze v smere od NLS po Safko by bol jeden. To staci, lebo druhu kolaj uz zmestis. No a za budovou FFUK sa da rozsirit na par metroch na 2 pruhy (zabrat kusok parkoviska), aby sa este o nieco zmiernil dopad.

S tym odbocenim je to komplikovane prave pri odbocovani na Kupelnu, co je lave odbocenie a ak sa trat zdvojkolajni, odbocujuci budu musiet cakat na elektricky v obidvoch smeroch a este premavku v opacnom smere, preto tam navrhujem zabrat kus parcika na vyosenie priameho pruhu a vytvorenie samostatneho odbocovacieho pruhu, aby tito odbocujuci neblokovali priamy smer. Ked uz budu pritom, mozu to rozsirit aj o odbocovak k Fajnorovmu nabreziu a pristavu.

Priznam sa, ze neviem, ci je ma magistrate vola zdvojkolajnit trat na Vajanskeho, aj ked v kontexte s pripravovanym okruhom cez Pribinovu je to viac nez ziaduce (rovno napisem, ze ak neplanuju s odbocenim od Pribinovej na Sturovu, co by podla mna rozhodne mali, je to dokonca zivotne dolezite). Tiez nepredpokladam, ze akekolvek upravy trate na Vajanskeho budu ochotni zaplatit Ja a Ty, cize taka podotazka je aj, ci vobec na to mesto bude mat peniaze.
Minimalisticky variant by mal pocitat zo zdvojkolajnenim trate a odbocky na Sturovu (tej, ktora uz existuje). Takto by sa tam spoje dali prevadzkovat pomerne v pohode. Na druhej strane, ak by mal vzniknut naozaj mestsky okruh, je potrebne vybudovat aj spominanu odbocku z Pribinovej na Sturovu. A tu sa uz obavam, ze ak sa naprojektuje, mesto nebude ochotne robit s tratou na Vajanskeho nabrezi nic, lebo elektricky bude trasovat cez Sturovu a Jesenskeho naspat na nabrezie.
Reakcia na: fanatikmhd #65:
alebo iba dať po električkovej trati bus + taxi... čo by bohate stačilo a 1 pruh pre IAD... na námestí Ľ. Štúra by sa dala možno kratšia zastávka, odhadom 45m ostrovček a užšia ale bola by spoločná pre bus a električku.
Reakcia na: lostrail #63:
Jasné, ale ak si mám vybrať medzi obmedzením električky autami vs ŽIADNA električka, volím obmedzenie v špičke na tú 1 minútu. Ten smer KV je dobre prejazdná po NLS, prakticky býva blokovaný len odbáčajúcimi autami k prístavu - to sa dá riešiť vhodne.


Hej, viem že sú citlivý, ale na mnohých miestach kde chceš zmenu ide o likvidáciu pruhu - čiže z dvoch spravíš jeden. Tu je z jedného dva hneď, a ja navrhujem že jeden bude od NLS až po šafko, a odtiaľ dva. K žiadnemu obmedzeniu neprichádza. Navyše, teraz je tu nejaký magistrát, nejaký ten primát(or), a keď ustúpili na toľkých miestach s BUS pruhmi ,najma na gagarinke kde by som skôr videl body pre KDI než pre MHD (napr že cestou von z mesta treba ponechať čo najviac prúdpv aby sa IAD z mesta dostala čo najskor a nezdržovala sa tu, naopak blokovať na vchode do mesta...) a prešlo tam skoro parádne riešenie (okrem križovania gagarinky s diaľnicou kde je trocha zmetkov), tak si myslím že dostať súhlasné stanovisko KDI na nábreží pre zámer, vypracovať PD, a spustiť to do 3 rokov tých pár metrov, vyrieši mnohé problémy. Navyše by sa k tomu mohli pridať aj politici ktorí radi oslavujú v starej budove SND a sú veľmi citlivý na parkovanie svojích mercedesov a rolls royceov na električkovej trati, takže je to aj v ich záujme - električka proste pôjde po nábreží a basta.
Reakcia na: lamark #57:
No dobre. Stale sa na niektore veci nechytam, ale skratim to. Zaujima ma, co presne obnasa to uplne nove riesenie vyplyvajuce z praxe a ci je to len taky napad alebo sa nim magistrat seriozne zaobera. Dakujem.
Reakcia na: Ma178rek #58:
Myslim, ze kolaj pojazdovana autami zabija akykolvek koncept nosneho systemu. Take nieco si na niektorych usekoch mozu dovolit v Prahe, kedze tam je nosnym systemom metro. Tu by sme sa takych veci mali za kazdu cenu vyvarovat. OK, mozno kdesi na okrajoch sidlisk, ak sa to uz neda inak, ale urcite nie v centre a na taziskovych komunikaciach.
Reakcia na: fanatikmhd #60:
V KDI su citlivi na rusenie akehokolvek pruhu pre IAD, nech je ako chce nezmyselny alebo redundantny. Vid, ako sa branili na Molecke. Nakoniec jeden ubudne, ale bol to boj. Vdaka tomu sa nemusi zasahovat do zelene a skolskeho arealu na opacnej strane ulice.

To su stare struktury, ktore nevymenis kazde 4 roky, takze tam sa da ist jedine nekonecnym, ale zaroven dostatocne slabym tlakom.
Reakcia na: lamark #57:
Dávnejšie som sa zamýšľal nad elinou na Košickej, vždy mi však vyšlo, že jednu linku nemám kde ukončiť. Z úvah vzniklo takéto obratisko na Trnavskom mýte http://imgWorld.cz/rHWPKcN4I9.jpg ktoré by obišlo križovatku a zachytilo aj zastávky; je jedno v ktorom smere a či dvojkoľajné.
Neskôr mi napadlo, či by nebola vhodná spojná trať na Račiansku od Miletičovej severnou stranou Trnavského mýta a cez Kominársku, aby silná Račianska radiála nebola ešte dlhé roky napojená len na trate cez úzke centrum. Aj keď niekto argumentuje, že by bola blízko Vazovovej a preto má väčší význam Riazanská/Tomášikova – toto je už ale opäť veľmi dlhodobý horizont.
Nedávno nastala čiastočne nová situácia s tým, že sa zaviedol 1-linkový variant – pri ňom je pravdepodobné, že jedna linka z Pribinovej by šla do Ružinova a druhá by bola pripravená na pokračovanie cez Mlynské nivy ďalej, otázka je, kde ju končiť dovtedy a či je dobré, že Račianska ešte roky nebude mať spojenie do tejto lokality.
Čo sa týka linky západ-východ po nábreží, sú tam vidím tri možnosti – zdvojkoľajnenie Vajanského s excentrickým vedením trate; s vedením linky so zachádzkou cez Jesenského a Štúrovu (síce pomalšia trasa, ale viac by zasiahla centrum) alebo Fajnorovo nábrežie.
Reakcia na: lostrail #56:
Rozmýšľam ohľadom toho Vajanského, čo vlastne tomu bráni pri KDI?

Rozumelo som ich výrokom keď by prišlo pre stavbu dačoho k zúženiu cesty - teda z dvoch pruhov spraviť jeden. Jasné, hrdlá sú smrť pri našich vodičoch... Ale... Na Nám.Ľ.Štúra je už hrdlo an jeden pruh smer šafko. Jeho rozšírenie je teda môže nastať až na Dostojevského rade, a teda nevyužitý pruh použiť pre tram smer šafko, a dnešnú koľaj naopak nazad smer KV.

Druhá otázka, nazad viesť koľaj v betónovom zákryte a s pojazďovaním IAD? Napadá mi tam hneď niekoľko možností ktoré by nejaký zásadný problém mať nemali. Asi najväčší problém by som cítil vybudovanie zastávky ŠN....
Reakcia na: PAKUKO46 #50:
Dullovo námestie v Bratislave našťastie nemáme, iba Dulovo.
Reakcia na: lostrail #55:
a koľaj pojazďovaná autami by nemohla byť? 🙂

Ďakujem za pripomienky.
1. Ak chceš vedieť viac, vypýtaj si zápisnice zo zasadnutia dopravnej komisie, tam to budeš mať napísane gramaticky štylisticky a technicky správne. Sorry, že nie som technik, ale praktik Mne ide o podstatu veci a nie o formálnosť. Na to sú šikovnejší ľudia  ( k bodu 1,2.3). Nech sem dajú celú zápisnicu z rokovania dopravnej komisie Magistratu BA, ak majú informácie tí, čo sem dávajú oficiálne potvrdené a schválené dokumenty a budeš vedieť podrobnejšie o dopravných modeloch, ktoré mali prezentovať, ale keď som prišiel na komisiu, tak sa rozhodli, že prezentácia nebude, ale mali ju pripravenú v júni 2019.
2. Pointa bola, že dopravná komisia zadala vypracovať dopravný model ( ten potvrdil, alebo nepotvrdil plánované trate električiek a trolejbusov o všetkých, ktoré pojednáva táto stránka o doprave v Bratislave ( o preverenie som žiadal vo februári 2019 z podkladov stránky imhd – rozvoj električkových a trolejbusových tratí 2017). Na tom pracovalo plno odborníkov a technikov, ktorý došli k tým záverom, čo som popísal a zaznamenal si. Záverom bolo, že štúdia realizovateľnosti pre danú elektrikou trať, sa bude robiť len pre návrh trate Podunajské Byskupice plus bod 4 a 5.
A tú musia zadať vypracovať návrh technickej špecifikácie pre najprv vyhlásenie obstarania tejto štúdie, a tá sa bude len potom vypracovávať a riešiť technické parametre, čo a ako sa dá urobiť. Keď ju vypracujú musia dať zmenu územného plánu, čo schvaľuje magistrát a všetky povolenie a vy- súťažiť dodávateľa ( resp. ak to bude štatút významnej investície niektorý proces môže vypadnúť).
A potom, ak sa schváli tak celý proces tak ako u etapy Petržalka. (to platí pre všetky nové, staré trasy MHD).proces schvaľovania je rovnaký.
3. Ide o to, čo v akom poradí sa bude stavať, a od toho sa odvíjajú aj všetky naše návrhy električkových liniek MHD postupne. Zo súčasnej situácie vyplynulo:
- po prezentácií trate v Petržalke(február2019), Karlovke-problémy (septemeber2019) a SND Pribinova(október2019), že vznikli otázky dobudovania a otvorenia iného, nového dopravného riešenia, s ktorým ani Magistrát nepočítal, TO JE TA PRAX. A preto je potrebné to prehodnotiť:
- Vajanského nábrežie -zvojkolajnenie
- Križovatka ako prestupný bod Trnavské Mýto - Vajnorská radiála ( áno pomýlil som sa v názve), s tým, že logickým krokom a argumentáciou, ktorú som dal bolo celé dopravné nové riešenie Trnavského Mýta s tým, že je potrebné prepojiť odbočku pre L2 ,ktorú tu uviedli kolegovia, že nemá kde skončiť .Tak som navrhol, že by pokračovala cez Vajnorskú po ZS Nové Mesto, po vybudovaní Riazanskej / krok č.1) by spojila ZS Vinohrady a po vybudovaní križovatky odbočky/krok č.2 na Záhradnícku, Košickú, Pribinovu a Petržalku, a tak máš zabezpečené prepojenie ( ktoré má riešiť Tomášikova, tak ako argumentuješ, ale prakticky zatiaľ nie. ( ,,dočasné riešenie,, , kým, nebude dobudovaná celá iná spojnica električiek pre MHD ( trať Tomášikova – tam sa štúdia realizovateľnosti robiť zatiaľ nebude). Musíš ísť postupne a nie hr všetko naraz. Procesy zmien nastaviť a meniť postupne. Predpokladám, že nikto nechce vybudovať TO obratisko pre elektrićku- Trnavské Mýto pre električky v miestach, kde sa otáča L64 –trolejbus.
4. To som sa pokúsil načrtnúť ako základ pre ďalšiu diskusiu a spojiť všetky dobré návrhy z diskusie.
Spustenie a návrh nového vedenia električkových liniek závisí od dokončenia, rekonštrukcie a postupného budovania tratí ,ktoré sa navrhujú plus ostatné sú ponechané len ako územná rezerva. (Plánovaný rozvoj električkových tratí 2017, Plánovaný rozvoj trolejbusových tratí (2017),ktoré preveroval dopravný model podľa ,,mojej požiadavky,, na magistrát BA tento rok. Vychádzal som z materiálov na tejto stránke, tak aby sa všetky dobré nápady zapracovali do riešení MHD.
Všetky návrhy, pripomienky sa postupne vyhodnocujú ,lenže nie VŠETKY sú poskytnuté verejnosti, lebo to nemajú stále skompletizované, a potom to robí šarapatu medzi ľuďmi a diskutujúcimi. Ale, keď sa niekto pýta, tak sa pýtam pravidelne, čo ako postupuje spracovali, tak sa to zahmlieva, alebo horko ťažko vedia odpovedať
Predpokladal so, že na tomto fóre tejto základne veci rozumejú a nie je potrebné to podrobnejšie vysvetľovať. O tom boli všetky návrhy vedenia liniek MHD. Myslel som, že to tak bude pochopené, no mýlil som sa. Každý si to vysvetľuje po svojom. Sory snažil som sa ti to vysvetliť, neviem to už jasnejšie.

Všetky návrhy, pripomienky sa postupne vyhodnocujú ,lenže nie VŠETKY sú poskytnuté verejnosti, lebo to nemajú stále skompletizované, a potom to robí šarapatu medzi ľuďmi a diskutujúcimi. Ale, keď sa niekto pýta, tak sa pýtam pravidelne, čo ako postupuje spracovali, tak sa to občas zahmlieva, alebo horko ťažko vedia odpovedať

Ľudia síce diskutujú na forách, čo som si všimol, ale neposielajú pripomienky kompetentným, kde treba, a potom ich dobrý návrh ostatne nezohľadnený. Tento rok bola výzva na zaslanie pripomienok aj k MHD na mhd@petrzalka.sk ,alebo to môžete poslať priamo Dopravnému podniku BA, alebo cez zákon o slobodnom prístupe k informáciám, ktoré som využil. Všetky informácie, ktoré som získal som poslal aj sem na baran@imhd.sk, aby ich odborné odpovede magistrátu BA zverejnili, aby ste informácie mali a mohli o nich diskutovať .Zatial tak neurobili. Všetko dobré.
🙂
Reakcia na: lamark #52:
Tvoj prispevok sa cita velmi tazko vdaka mnozstvu chyb, ci uz pravopisnych, gramatickych alebo stylistickych. Niektorym veciam ani nerozumiem, ale vyzera to tak, ze su v nom obsiahnute dost podstatne informacie, takze poporiadku:

Z prvej varky:

1. Plyn pod tratou nesmie byt len v pripade povrchoveho vedenia alebo aj v pripade, ze by sa na tom mieste riesila povedzme estakadou? OK, mozno by to bola dobra raritka, estakada len tak v poli, ale ak ide o to, aby sa k plynovodu dostala technika v pripade havarie, toto by mohlo byt riesenim. Je niekde mapka, kadial presne ten plyn vedie?

2. Vieme, o ktory dom, resp. pozemok sa jedna? Tomasikova je dost siroka ulica a pre pripadnu elektricku sa da vymysliet toho pomerne vela. Po trnavsku cestu je tam dost miesta v strede a toto miesto pokracuje aj dalej, kde napr. este pred odbockou na Drienovu je cesta dost siroka na tri pruhy, pricom by bol potrebny pomerne maly zasah do parcika na pravej strane (resp. dalej v pohode aj na lavej strane) a elektricka by tam v pohode vosla aj so zastavkami. Za krizovatkou s Ruzinovskou je zas miesto na lavej strane ulice, ale nikde nezavadzia nic, co sa neda prekonat. Uz vacsi problem vidim, keby bola snaha tahat elektricku dalej, k Biskupickej radiale. Taka Kastielska, to bude celkom tazke.

4 (k trojke nie je co napisat). Prepojenie po Riazanskej samo o sebe (bez pokracovania trate z Tomasikovej aspon po Ruzinovsku radialu) velky zmysel nema.

5. "2. Etapa ET v Petržalke plus ešte nerozhodli, Či bude vybudovaný triangel na Jungmanovej,čo je v návrhu lepšej dopravy a Pri Kauflande, čo navrhuje urbanistická Štúdia Centrálna rozvojová os Petržalka."

Toto by som celkovo poprosil vysvetlit. Aky triangel? Za akym ucelom? Odbocenie trate k ZST Petrzalka? Ale tak by si predsa kvalitne pokazili sibenicny interval, ktory tam chcu nasadit. Ci to len pripravia, ze mozno raz? Nemyslis nahodou kolajove spojky, pripadne slepe kolaje, no nie triangel?

***
Z druhej varky:

1. "ako okruh Pribinova – čo je asi úplny sen, pri súčasnej rozkopávky Karlovka- Dúbravka"

Prepac, ale tu nemam ani obraz, ani zvuk. Co ma byt ako okruh Pribinova? Ako s tym suvisi rozkopavka v KV a Dubravke? Este som dufal, ze to nejako suvisi s prvym bodom tej prvej varky, ale postavit predlzenie Vajnorskej radialy ako okruh cez Pribinovu sa mi zda teda kvalitny zahul, cize s najvacsou pravdepodobnostou myslis nieco ine. Prosim ta, napis to jasne a zrozumitelne, no hlavne cele.

2. "príprava a realizácie 2. Etapy el. Petržalka Jungmanová-Janíkov Dvor, kde vôbec nie je jasne ( stavená uzávera, zosúladenie centralnej rovojovej osi Petržalka s plánmi projektu električky a podaní projekt do Bruselu na schválenie, zmena územného plánu v zastupiteľstve"

CO v tomto pripade nie je jasne?

3. "musí sa dobudovať z dvojkolajnenie na Vajanskom nábreži vrátane križovatky Šafarikovo námestie (inak sa nepohneme v pred, čo sa rieši koľko 20 rokov??) ( nikto ani v dopravnom modely s tým nepočítal)"

Toto podla mna cely cas blokuje KDI, lebo by sa musel vypustit jeden pruh pre IAD smerom k Safku. Suhlasim, ze toto by sa malo urobit.

4. "Križovatka Trnanvské Mýto s napojením na všetky smery tj. Vajanskú radiálu ( nikto neriešil, keby aj len ako dočasné riešenie kým sa postaví ta iná spojnica cez Tomášikovu za 10 rokov"

Predpokladam, ze myslis Vajnorsku radialu. V kombinacii s tym, co si pisal o Poluse je vsak toto nieco, co sa neurobi uz asi nikdy. Taka odbocka by krizovatku vyrazne zatazila. Nehovoriac o tom, ze stavat cokolvek kvoli ex-Polusu je trochu kontraproduktivne, kedze klientelu mu ukradol Central priamo na Trnavskom myte, ktory ma absolutnu vyhodu vdaka svojej polohe.

Cize mohol by si presne napisat, co magistrat povazuje za realne a ked nie, tak preco. Za seba napisem, ze rozhodne podporujem zdvojkolajnenie Vajanskeho, aj ked ja mam zas info, ze na Safku sa nebudu realizovat odbocenia zo vsetkych smerov a na vsetky smery, pricom argumentom bola zasa priepustnost. Okrem toho podporujem predlzenie trate na Tomasikovej az po Gagarinku s vyhladovym napojenim na Biskupicku radialu. Trnavske myto bohuzial zostane tak, ako je, ziadna dalsia odbocka sa budovat nebude. aj ked povedzme, slo by to alternativne riesit inak, napr. cez Druzstevnu, kedze krizovatka s Miletickou uz ma svoj signalny plan a pribudla by vlastne len jedna CSS na krizovatka Skultetyho x Vajnorska x Drustevna, cim by Trnavske myto nebolo az tak hrozne zatazene. Problem vsak je, ze elektricka by tu de facto obchadzaala prestupny uzol a to nie je velmi koncepcne. Toto sa v lokalite neda vyriesit, kedze Zahradnicka je prilis uzka na zaokruhovanie a zastavky Trnavskeho myta na druhej strane krizovatky sa tiez budovat nebudu.
Reakcia na: Martin Fundárek #54:
Na Vajanskeho miesto je, kedze na Sturovom namesti je zuzenie pre IAD na jeden pruh. Ten jeden moze pokracovat dalej a druhy sa da zrusit, v prospech druhej elektrickovej kolaje. Za budovou FFUK je mozne kratke rozsirenie na 2 pruhy, kedze za krizovatkou uz pokracuju dva.
Lave odbocenie na Kupelnu by sa mohlo zrusit, aleternativne by sa miesto na jeden pruh navyse mohlo ziskat zabratim kuska parcika (ak by sa to robilo takto, mohol by sa vybudovat aj samostatny pravy odbocovaci pruh, za ucelom zvysenia priepustnosti cesty).

Takze miesto tam na to je, chce to len odvahu a spravnu argumentaciu voci KDI.
Reakcia na: lamark #52:
Lepšia doprava nenavrhovala triangel na Jungmannovej , ale na Farského.

Urbanistická štúdia nenavrhuje triangel, ale kusé koľaje pre obojsmerné električky (variantne na dvoch miestach).

Čo nie je jasné s Petržalkou? Má platné územné rozhodnutie, tak aká zmena územného plánu?

Je dosť rozdiel, či chceš vybudovať električku v území, kde je na to rezerva (Petržalka), a zobojsmerniť trať v centre, kde nemáš na tú druhú koľaj ani meter... Myslím, že Petržalka je jednoduchšia.
Reakcia na: Valec #38:
Od Chatára po Riviéru máš 3 linky po 4 minúty, to je priveľa.
Doplnenie:

Jedna vec je, čo oni rozprávajú v prezentácií (marketingový ťah), druhá vec je, čo oni riešili na dopravnej komisií v júni 2019, kde problémy boli, a tretia je praktická stránka veci:
- zabudnite na predĺženie Vajnorskej radiály k ŽST Vajnory–nie je možné prekládka plynu pod traťou – za odkúpenie pýtajú peniaze, čo by bolo viac ako vybudovať tú trať,
- trate cez Tomášikovu – je tam problémový údajný dom v ceste resp. v križovatke a nevedia to vyriešiť pozemok s deveoloperom
- jedine riešili zadanie štúdie uskutočniteľnosti na vybudovanie trate Podunajské Biskupice
- počíta sa - prepojenie radiál Rača-Vajnorská cez spojnicu ul Riazanská
- 2. Etapa ET v Petržalke plus ešte nerozhodli, Či bude vybudovaný triangel na Jungmanovej,čo je v návrhu lepšej dopravy a Pri Kauflande, čo navrhuje urbanistická Štúdia Centrálna rozvojová os Petržalka.

Ostatné plány a modely uskutočniteľnosti hodili cez palubu ( dopravne modely to vraj nepotvrdili,že je vhodné to uskutoćniť), že netreba a nie su zahrnuté v žiadnom v pripravovaných projektov a návrhov ! ! ! tj. Žiadny śtúdia nie je v pláne, či sa to dá, alebo nedá urobiť. Možnože to teraz po návrhoch zmenia, prehodnotia a doplnia.

Momentálne iné je reálne do praxe zaviesť a vybudovať možno do 5 až 15 rokov.

- 1.ako okruh Pribinova – čo je asi úplny sen, pri súčasnej rozkopávky Karlovka- Dúbravka
- 2.príprava a realizácie 2. Etapy el. Petržalka Jungmanová-Janíkov Dvor, kde vôbec nie je jasne ( stavená uzávera, zosúladenie centralnej rovojovej osi Petržalka s plánmi projektu električky a podaní projekt do Bruselu na schválenie, zmena územného plánu v zastupiteľstve
- 3.musí sa dobudovať z dvojkolajnenie na Vajanskom nábreži vrátane križovatky Šafarikovo námestie (inak sa nepohneme v pred, čo sa rieši koľko 20 rokov??) ( nikto ani v dopravnom modely s tým nepočítal)
- 4.Križovatka Trnanvské Mýto s napojením na všetky smery tj. Vajanskú radiálu ( nikto neriešil, keby aj len ako dočasné riešenie kým sa postaví ta iná spojnica cez Tomášikovu za 10 rokov

K modelu od MatejBA, kde linka 2 nemá kde skonćiť. a pre PAKUKO46
Poznámka:
L2 – Petržalka- Pribinova ( tam máte prestup na L8-Ružinov,čo sa navrhuje po výstavbe Pribinovej)
L2 spojí Euroveu – Polus – cez dobudovanú križovatku Trnavské Mýto, a keď sa vybuduje spojnica Riazanská, tak sa prepoja radiál s Račianskou k ZS Vinohrady. A máme priame prepojenie prepojenie L2 Račianskej ,Vajnorská ,Ružinovskej, radiály a radiály Podunajske Biskupice a Petržalky s touto linkou.

Je problém dobudovať 2 križovatky (Šafko a Trnavské Mýto )a jednu ulicu Vajanského nábrežie s napojením na súčasnú sieť električkových liniek MHD a nie to ešte vybudovanie celej Pribinovej a 2.etapy v Petržalke !!!
Magistrát už berie na dokončenie súčasnej Karlovky, Dúbravky a Petržalky 10.miliónov úver len na dobudovanie rozrobených vecí.

Mmomentálne nie je podľa mňa možné ani reálne iné hospodárne a ine efektívne technické riešenie komplikovanej dopravnej situácie,čo vieme všetci.
Inak sa asi v pred nepohneme, kým budú ich mega plány ďalšie.
Poslal som kometentným návrhy a pripomienky, uvidíme zaujímavé odpovede :)).
🙂
Ja si myslim ze by sa mala konecne v ramci tejto stavby dokoncit zdvojkolajnenie useku na nabrezi, nevie niekto nahodou ci to ma byt sucastou projektu?
Reakcia na: lamark #48:
Veď tam hovorili o priamej L z Ptržalky cez Pribinovu, Košickú, Dullovo nám., do Ružinova
Návrh Liniek MHD
-základom ,čo som si všimol v návrhoch, by bolo ujasniť si, zadefinovať a dohodnúť sa:
a) kde bude prestupný uzol
b) kde sa budú otáčať električky
( podľa mňa by mal byť - Nám. SNP, Nám Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie, Trnavské Mýto)
b) v akom smere, alebo protismere sa budú otáčať na Nám. SNP a Nám Ľ. Štúra, a celý vnútorný okruh v Starom Meste.
d) aby nedošlo, alebo ak dojte ku kolízii v jednom úseku radiály, aby ostané L boli ešte v prípade rozsiahlejšej nehody stále funkčné a v prevádzke.

VARIANT A – po otvorení Karlovky
L1 – HLST - Obchodná - Šafárikovo nám. - Petržalka (4/5/4//7,5)
L2 – Petržalka- Šafárikovo nám - Trnavské mýto- ŽLS Nové Mesto
L3 – L9 –Ružinov- Námestie SNP - Rača
L4 – Zlaté piesky / ŽST. N. Mesto - Trnavské mýto - Špitálska - nábrežie - Dúbravka (4/5/4//7,5)
L5 – Dúbravka- KARLOVA VES – Tunel – Obchodná - Vinohrady – RAČA a späť
L6 – KARLOVA VES- Šafárikovo nám- Nám. Ľ. Štúra
L7 – Rača – Blumentál- HLS.ST.
L8 – Ružinov- Špitálska- Nám. Ľ. Štúra- Šafárikovo nám-

VARIANT B – po výstavbe Pribinovej
L1 – HLST - Obchodná - Šafárikovo nám. - Petržalka (4/5/4//7,5)
L2 –Petrzalka –Pribinova—Košická - Trnavské mýto- Špitálska –Petržalka
L3– Rača - Blumentál - Nám. Ľ. Štúra (4/5/4//7,5)
L4 – Zlaté piesky / ŽST. N. Mesto - Trnavské mýto - Špitálska - nábrežie - Dúbravka (4/5/4//7,5)
L5 – Dúbravka- KARLOVA VES – Tunel – Obchodná - Vinohrady – RAČA a späť
L6 – KARLOVA VES- Šafárikovo nám- Nám. Ľ. Štúra
L7– Rača – Blumentál- Nám. SNP-
L8– Ružinov- Košická - Pribinova – nábrežie- Nám. Ľ. Štúra- Šafárikovo nám
L9 - Ruzinov –Transké Mýto - Spitalska - Nám. SNP

Doplnok vnútorný okruh celý:
L13 HLST –Vazovova- Trnavské Mýto- Košická- Pribinova- Chatam Sófer- Tunel- Obchodná- Hlavná stanica –alebo opačný smer –okruh

Otáčanie na 2 miestach v starom meste:
L7 a L9 cez Nám SNP – treba zvážiť v ktorom smere, alebo protismere.
Tj. L6 a L8 – cez Nám Ľ. Štúra

Poznámka napr. k linke L2 - v pláne 2.etapy elektrićky sa počita s vybudovaním 1 triangla na Jungmanovej, kde sa možu otočiť električky-len obojdmerné a druhý ako je Caufland,majú tam vybudovať tretiu kolaj pre obojsmerné elelktričky.

VARIANT C – po výstavbe Pribinovej

Aby boli 2 hlavné uzly otáčania električiek v starom meste, v prípade havárie niekde, aby fungovalo spojenie električiek ďalej:
a) Nám Ľ. Štúra –Šafarikovo námestie (L1- Petržalka, L3- Rača, L6- Karlovka, L8-Ruźinov ,
b) Námestia SNP- (L3-9 ako je teraz, alebo separe L7-Rača-Námestie SNP, L9- Ružinov-Námestie SNP
Alebo 5 dlhých liniek:
L1 – Petržalka- Hl. ST
• L3 – Petržalka –Americké nám- Rača
• L4– Zlaté piesky- Nám. Ľ. Štúra- KARLOVA VES- Dúbravka
• L5 – Rača—Obchodná -Tunel- KARLOVA VES- Dúbravka
• L6– Ružinov- Pribinova nábrežie - KARLOVA VES
Doplnok:
L6 - KARLOVA VES- Šafárikovo nám- Nám. Ľ. Štúra
L7- Rača/žel ST. Vinohrady – Blumentál- Nám. SNP
L8- Ružinov- Košická - Pribinova – nábrežie- Nám. Ľ. Štúra- Šafárikovo nám
L9- Ružinov- Trnavské mýto- Obchodná- Nám. SNP- Špitálska - Ružinov
L13 HLST –Vazovova- Trnavské Mýto- Košická- Pribinova- Chatam Sófer- Tunel- Obchodná- Hlavná stanica –alebo opačný smer –okruh

Poznámky:
1.Nie je mi jasné, kde by chceli obratisko na Trnavkom Mýte, keďze nikde s tým ani vo SNE ani v územnom generely sa stouto alternatívov vývoja MHD vôbec nepočitalo.

2.Ešte by bolo vhodné opätovné VYBUDOVAŤ odbočku- výhybku,tak ako bola kedysi na Trnavskom Mýte ,aby sa dalo napojiť z Ružinova na radiálu na zlaté Piesky a naopak a tak by mohla L2 mohla premávať po ŽS Nové mesto L2. Vhodné to aj, keď by sa na Špitalskej stala nehoda ,aby električky mohli premávať novým okruhom. Otázka koľko by stálo toto dobudovať a sfunkčniť.

3.Otazka je, či sa vybuduje trangel na Šafarikovom námestí. Podľa mňa by sa definitivne mal a aj zvojkolajniť

4. V prípade dostavania predĺženia trate smer Podunajské Biskupice na ul Prístavnej obratisko pre L.
L12 Prístavná – Pribinova – Šafárikovo- Nám SNP -Obchodná- Vazovova –Špitálska-Pribinova- Prístavná
- Poprípade na HL 1 spoj a 2 spoj ZST. Nové Mesto.

5.Otalo nezaradené resp. irelevantné z našich návrhov ostáva:
L9 Ruzinov - Spitalska - nabrezie - Chatam sofer ( naspat cez tunel)
L6 a L16 prejazdy medzi sebou na Trnavskom myte ( ako dnesne 3+9 na SNP)
L6 Karlova ves - nabrezie - Pribinova - Trnavske myto
L16 Karlova ves - nabrezie - Spitalska - Trnavske myto
Poznámka: Lenze to by sa mohli točiť cez vnútorný okruh ako L6-L16 aj L9 alebo L8 a L2 opačným smerom,
L8 Rružinov- Trnavske myto – Špitálska – Pribinova – Košická -Ružinov
L18 Rružinov - Košická –Pribinova- Košická- Špitálska- Trnavske myto
To sami zdá však dosť komplikované, keď sa stane v strede mesta havárka, tak Li tento vačši okruh nedajú a ostanú zablokované na trati,preto navrhujem otáčanie na Nám Ľ.Stúra cez Šafko a terajśi návrh Nám. SNP.
Zvážiť:
L17– tak ako kedysi Ružinov- Vazovova- Rača al.
L17 – Rača - Blumentál - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Rača (x/x/4//x)

Vedeli by ste to zakresliť do mapy, že ako by to vyzeral variant A a B? ĎAKUJEM😛
Reakcia na: Viko #46:
Tá 95 by nemusela byť. Len som sa snažil nájsť nejakú náhradu linky 50 priamo pred Aupark (pre tých, ktorí by sa sťažovali, že všetko stojí len na nadjazde) a zároveň doriešiť obsluhu Slnečníc, kde súčasné linky potrebujú nejakú posilu. Ale tá trasa, ktorú som navrhol, je predsa len trochu odveci, takže 95 zrušme.
Reakcia na: TomJ #45:
S L95 by som vôbec nepočítal. Už 14 rokov je nachystaná tak aby bola plne nahraditeĺná elinou a myslím si, že fakt nie je dôvod proti tomu bojovať a snažiť sa o vytvorenie súbežnej linky k NS MHD. Ani si neviem predstaviť, načo by sa niekto od Slnečníc vozil k TPD, keď bude mať prestupnú zastávku hneď na hrane svojej štvrte.
Reakcia na: Valec #38:
Skúsim aj ja jednu verziu + úpravu BUS liniek:

L1 - HLST - Obchodná - Šafárikovo nám. - Petržalka (4/5/4//7,5)
L2 - HLST - Blumentál - Trnavské mýto - Košická - Pribinova - nábrežie - Molecova (4/5/4//7,5)
L3 - Rača - Blumentál - Nám. Ľ. Štúra (4/5/4//7,5)
L4 - Zlaté piesky / ŽST. N. Mesto - Trnavské mýto - Špitálska - nábrežie - Dúbravka (4/5/4//7,5)
L7 - Rača - Blumentál - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - Blumentál - Rača (4/x/x//x)
L8 - Ružinov - Košická - Pribinova - Petržalka (4/5/4//7,5)
L9 - Ružinov - Trnavské mýto - Obchodná - tunel - Kútiky (4/5/4//7,5)
L17 - Rača - Blumentál - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Rača (x/x/4//x)

L50 - OD Slimák - ŽST. N. Mesto - Ružinovská - Ružová dolina - Miletičova - Prievozská - Bajkalská - Ružinovská - ŽST. N. Mesto - OD Slimák (7,5/10/10//15)
L68 - Holíčska - EUBA - Most Apollo - Svätoplukova - Krížna - Trnavské mýto - Saleziáni - Svätoplukova - Most Apollo - EUBA - Holíčska (nebude súbeh s električkou na Košickej a zároveň bude mať vďaka premávke cez Svätoplukova zastávku bližšie k autobusovej stanici, interval bez zmeny).
L95 - Slnečnice - Žehrianska - Dostihová dráha - Nám. hraničiarov - Farského - Aupark (10/15/10//15) - posilenenie obsluhy Slnečníc a ich rýchle napojenie na električku na Farského za predpokladu presunu zastávky pred križovatku s Bosákovou.
Reakcia na: Mike #41:
Zo Štúrovej doľava na Pribinovu som bral ako samozrejmosť. Linka vedená z centra /SNP/ by tam mala byť tiež určite.
Reakcia na: FFF13 #42:
Okolo bitúnku (ako bola kedysi zastávka L50, 85, 86) by mohla jedna koľajová stopa ísť, nie? Aspoň pre prípady výluk...
Reakcia na: Joyki #39:
Možno by padlo vhod vybudovať nejaké malé obratisko pri Saleziánoch alebo Trnavskom mýte pre možnú posilovú linku na Pribinovej
Reakcia na: Joyki #39:
Podľa utorkovej prezentácie (dokumenty by mali byť zverejnené dnes?) sa pri trhovisku uvažuje s kompletným trianglom - teda napojením aj do smeru Trn. Mýto aj na Ružinov (lgicky, iba smer Ružinov by bola dosť veľká chyba).

Pri Eurovei sa uvažuje s napojením do Petržalky cez rampu poza umelku; na Šafku sa uvažuje z Pribinovej doprava na Štúrovu a z Vajanského nábr. priamo na Pribinovu. Odbočenie zo Štúrovej doľava na Pribinovu sa preveruje, či by bolo možné vzhľadom na výhľadové zaťaženie križovatky (najmä električkami s preferenciou) a zostavenie nejakého reálneho signálneho plánu.
Reakcia na: Joyki #39:
Na Mileticke budu spojky udajne aj smer Trmy aj smer Ruzinov
Budú vybudované aj spojky na Šafarikovom nám. medzi Vajanského nábr. a Pribinovou, a tiež na Miletičovej, aby nová trať bola spojená s ružinovskou radiálou aj smer Trnavské mýto?
To by mohla premávať aj vútromestská okružná linka v oboch smeroch. (Valec L2 #38 avšak bez stanice) A teda aj so spojkou z Pribinovej na Štúrovu, a tak s prestupom na L1, ktorá teda dúfam zostane v dnešnej relácii, a teda prestup na staničnú linku na hrane - zo Šafárikovho nám. trvá na stanicu kratšie, ako z Pribinovej cez Miletičovu (cca. 18-20 min. od SND)
Reakcia na: Petto #34:
Tak skúsim aj ja:

L1 HlSt - Obchodná - Šafárikovo nám - Pribinova - Trnavské mýto - Hlst (8 / 10 / 8 // 15)
L2 HlSt - Trnavské mýto - Pribinova - Šafárikovo nám - Obchodná - Hlst (8 / 10 / 8 // 15)
L3 Rača - Špitálska - Petržalka (2 / 5 / 2 // 7,5); 40 m vozidlá
L4 Zlaté piesky/Nové Mesto - Špitálska - nábrežie - KV - Dúbravka (4 / 5 / 4 // 7,5); 40 m vozidlá
L6 Riviéra - nábrežie - Pribinova - Ružinov (4 / 5 / 4 // 7,5)
L9 Kútiky - tunel - Obchodná - Trnavské mýto - Ružinov (4 / 5 / 4 // 7,5)

+ vychádza zo súčasného LV (1, 3, 4, 6, 9)
+ spája dve najzaťaženejšie radiály s posilneným intervalom v špičke
+ spája HlSt s prestupom na východné radiály (bývalá L2, resp. čiastočne dnešná L7)
+ priame spojenie HlSt s Pribinovou (náhrada L210)
+ priame spojenie Ružinov - Pribinova (čiastočná náhrada L50) a Riviéra - Pribinova (náhrada L133)
+ posilnenie v Karlovke (náhrada za 29 a 133) a Ružinove (s ohľadom na TIOP)
+ celodenné posilnenie na nábreží (RiverPark2, Zuckermandel, Vydrica)

- nie je priame spojenie Pribinovej s Petržalkou, možno využiť autobusy zo zast Most Apollo (50, 68, 87, 90 - jazdia mimo trasy električiek)
- spojenie HlSt a Petržalky s prestupom na Šafku (alebo priamo L93)
- dlhší interval na úseku stanica-centrum

Pozn.: v závislosti od stavu výstavby by som v začiatku zvážil, či L6 nedať v dvojnásobnom intervale.
Linky 1 a 2 možno rozdeliť na Pribinovej a prejazdovať 12.

Po vybudovaní trate smerom do Biskupíc možná zmena:
L1 HlSt - Obchodná - Šafárikovo nám - Pribinova - Biskupice (4 / 5 / 4 // 7,5)
L2 HlSt - Trnavské mýto - Pribinova - Šafárikovo nám - Petržalka (4 / 5 / 4 // 7,5)
L3 zmena intervalu na (4 / 5 / 4 // 7,5)
L7 Rača - centrum (ukončenie podľa aktuálnej potreby)
Reakcia na: ufo #20:
Lenže ja nenarážam na roky dozadu, ale na tebou spomínaný stav po dokončení zóny, kedy tu pribudnú desaťtisíce ľudí a teda doprava bude výrazne viac zaťažená. Pochybujem, že pitom to bude lepšie vychádzať.
Mne sa len nezdá že to má byť hotové už v roku 2024 keď na 2. etapu v Petržalke čakáme už dosť dlho...
Reakcia na: Petto #33:
Vsak preto som aj dal mapku 😁
Poďme šotošiť

L1 HS - Obchodna - NLS
L3 (nove 40m elektricky) Raca - Spitalska - Janikov dvor
L4 ZP/ZST NM - Obchodna - tunel - KV - Dubravka ( spoje na ZP tiez 40m elektricky alebo trojicky T6A5)
L7 Raca/ZST VIN - Hlavna stanica
L8 RUzinov - Pribinova - Petrzalka
L9 Ruzinov - Spitalska - nabrezie - Chatam sofer ( naspat cez tunel)

L6 a L16 prejazdy medzi sebou na Trnavskom myte ( ako dnesne 3+9 na SNP)
L6 Karlova ves - nabrezie - Pribinova - Trnavske myto
L16 Karlova ves - nabrezie - Spitalska - Trnavske myto

jednotny interval 4 min (vecer, vikend 7-8) , okrem linky 6 a 16 interval 8minut ( vecer,vikend 15)


Reakcia na: MatejBA #23:
Na kompletku si ma zmiatol 😃
Reakcia na: MatejBA #23:
[1] PETRŽALKA – Námestie SNP – Obchodná – HLAVNÁ STANICA a späť
[4] ZLATÉ PIESKY / NOVÉ MESTO – Špitálska – Nábrežie – CHATAM SÓFER – Tunel – Obchodná – NOVÉ MESTO / ZLATÉ PIESKY
[5] KARLOVA VES – Tunel – Námestie SNP – Špitálska – Vinohrady – RAČA a späť
[6] DÚBRAVKA – Karlova Ves – Nábrežie – Pribinova – (NIVY?) a späť
[7] RAČA / VINOHRADY – HLAVNÁ STANICA a späť
[8] RUŽINOV – Pribinova – PETRŽALKA a späť
[9] RUŽINOV – Obchodná – NÁMESTIE SNP – Špitálska – RUŽINOV

na obrázku je 8ka ako 2ka
http://imgWorld.cz/j5FPe3bcGE.jpg
Reakcia na: MatejBA #27:
Tak ta L5 nebola myslena ako nahrada L3. Islo mi skor o to linku z Pribinovej neposielat do
Ruzinova ale na Trnavske kde by sa dalo prestupovat. Ale za Trnavskym chyba obratisko tak som ju spojil s tou Racianskou. Viem ze usek Trnavske mmyto - Racianske myto je dost pomaly a je to 5 minut. Ale na druhej strane by tato linka privadzala do tejto oblasti bez prestupu ludi z najvacsieho sidliska na Slovensku, najvytazenejsej elektrickovej radialy a ZST Vinohrady.
Reakcia na: Martin Fundárek #29:
O tom ze L50 a L68 sa budu menit som nevedel vychadazal som z toho ze zatial Ruzinovska radiala stiha v spicke najlepsie. Ak teda ale berieme do uvahy este TIOP + pripadne predlzenie k
Avionu tak ta kapacita sa urcite bude musiet navysit🙂
Reakcia na: Adam3 #26:
Na Ružinov bude jedna linka málo, lebo potrebuješ kapacitu za komplet 50-ku a sčasti aj za 68-ku.
Reakcia na: MatejBA #23:
L6 už veľmi do Karlovky nevopcháš, ak nebude L2 v dvojnásobnom intervale.
Reakcia na: Adam3 #26:
K mojej scheme: Tak cisto teoreticky L5 moze ist cez tunel (prestup na L1 by sa zo Safka presunul na Nam. SNP) alebo L6 celodenne, pripadne obmedzena mimo-spickova premavka.

V mojej scheme som uz ratal s potiahnutim k TIOP Ruzinov (zastavke vlakov), kde by sa urcite naslo dost ludi, ktori by isli minimalne L2 do oblasti ASMN/Eurovea a tym by sa zvysil dopyt po elektricke 🙂


K tvojej scheme: To co navrhujes, by vypadalo takto: https://i.imgur.com/bQX05sk.jpg

Hlavny problem vidim v tom, ze zbytocne tahas L5 a L9 "pol okruhom" pre papierove pokrytie trati. Dajme tomu, ze L9 ma mensiu zachadzku, ktora by sa mozno dala prekusnut (alebo opravit presmerovanim L9 cez Kapucinsku a L4 cez Nabrezie) ale na L5 mas zbytocne extra cca 3km cestovania navyse oproti starej L3, ktora sla cez Americke namestie (co mas extra kolko, 10-15 minut?)
Reakcia na: lostrail #24:
Tak dana L5 je vpodstate normalna nevylukova L4.
L6 ak je iba spickova tak tunel a Kapucinksa je mimo spicky bez obsluhy.
Na Ruzinov su podla mna 2 linky zbytocne vela.

Ja by som to videl skor takto:
L1 HLST - Obchodna - Safko - Petrzalka
L4 ZP / ZST NM - Trnavske myto - Spitalska - tunel - KV - Dubravka
L9 Ruzinov - Trnavske myto - Obchodna - nabrezie - KV
(tieto 3 linky takto zrejme zostanu po otvoreni Dubravky)

L3 Raca - Spitalska - Nam LS (ako po otvoreni Dubravky) pripadne predlzit ( - nabrezie - Molecova) / pripadne spickova
L5 Petrzalka - Pribinova - Trnavske myto - Vazovova - Raca
vsetko 4 minutovy interval

+ Pribinova nebude napojena na Ruzinov kde by boli 2 linky zbytocne vela ale prestupne body Trnavske myto, Racianske myto a Blumental (zastavka na Vazovovej)
+ 2minutovy interval na Petrzalskej a Racianskej radiale + napojenie oboch radial na Pribinovu
+ odstranenie prejazdov na Nam SNP (prenasanie meskani)
- ak by bola L3 iba spickova tak zhorsene spojenie Raca - nam SNP
Reakcia na: lostrail #24:
Ale veď L5 v návrhu je terajšia L4, tak neviem, v čom je problém
Reakcia na: MatejBA #23:
Ako sotonavrh dobre, ale vodici L5 sa po 5 jazdach asi niekde zavesia na trolej ;-P. Inak, to je prave linka, ktora poukazuje na problem, ktory bude po spojazdneni mestskeho okruhu este vypuklejsi ako doteraz. Problem, ktory sa vola len jedna zapadna radiala.

Prislo mi to na um uz vtedy, ked som sa zamyslal nad tou polookruznou linkou (KV - Pribinova - Mileticova - Trnavske Myto - KV). Ak by mala mat zmysel, mala by jazdit obidvoma smermi, ale v Karlovke by sa potom neumerne zhlukovali. Zaroven, ak by taka linka vznikla, z KV by uz nejazdilo nic nikam inam. Za KV si pokojne dosadme aj Dubravku, to je v podstate jedno. Aj preto som zvedavy, s cim pride magoriat, ked to bude aktualne.
Reakcia na: 810zssk #13:
A teraz velky soto navrh 😃

L1: Janikov dvor - Safarikovo nam. - Obchodna - Hlavna Stanica
L2: Karlova Ves - nabrezie - Pribinova - TIOP Ruzinov
L3: TIOP Ruzinov - Trnavske myto - Obchodna - Nam. SNP
L4: Nam. SNP - Spitalska - Racianske myto - Komisarky
L5: Pri Krizi - Karlova Ves - nabrezie - Safarikovo nam./Jesenskeho - Trnavske myto - Zatisie/Zlate Piesky
L6: Molecova - Tunel - Obchodna - Komisarky [spickova linka]
L7 Rano: (teoreticky, nie je na mape) Janikov dvor - Pribinova - Trnavske myto - Spitalska - Safarikovo nam. - Janikov dvor
L7 Poobede: (teoreticky, nie je na mape) Janikov dvor - Safarikovo nam. - Spitalska - Trnavske myto - Pribinova - Janikov dvor

https://i.imgur.com/t1DlpfC.jpg

Ak dobre pozeram na mapu, tak vsetky smery su dostupne s 1 prestupom max. a takmer vsetko na hrane 🙂

Čo to je za opakovaný nezmysel na tom videu, že električková trať sa vylučuje s bus pruhmi...
Reakcia na: ufo #20:
V tomto súhlasím, donedávna na starých Nivách bola zvláštna zelená vlna poobede kedy od Prievozskej na Nivách si musel vybehnúť ostrejšie z križovatky Nivy doľava na dostojevského rad, cxa 65km/h po landererovu, stihnúť semafor a pokračuješ v dokonalej zelenej vlne až na Molecovu. V drvivej väčšine prípadov ide fakt o najrýchlejšiu spojnicu. Čo je smutné. Navyše prístavnú prebehneš 70km/h+, a priamo na križovatke nejde nikto, takže ešte rýchlejšie prelietaš...na jednu vlnu.
Reakcia na: Viko #19:
Veľmi často je to rozumná voľba, rokmi overené.
Reakcia na: ufo #15:
Asi by som nesúhlasil s tvojou teóriou o vyťaženosti - vyhýbať sa plnému "obchvatu" cez ešte prepchatejšie Nivy mi nepríde ako rozumná voľba.
No hlavne budu musiet vsetky behy zrusit z Pribinovej a radsej nech sa konaju a zacinaju na parkovisku za SND. Inak to vidim na kazdovikendove prerusovanie premavky v prvom polroku kazdeho roka.
Inak naozaj mi tu chybala vizualizacia, ako to asi bude vyzerat to "rozbitie namestia" pred SND, lebo vsetky vizualizacie zatial ukazuju tu elektricku s autami iba v casti pred Eurovea mrakodrapom. Preto tam je tolko emocii, lebo ti ludia si myslia, ze to rovnako bude vyzerat aj pred SND.
A dufaj, ze sa spravi aj ta spojnica zo Safka na Pribinovu pred Umelkou a nie len z Petrzalky za Umelkou.
Reakcia na: Valec #16:
možno behá po meste a hľadá jednotlivcov čo sú proti, aby nás ohromil 😂
Reakcia na: 810zssk #9:
A neporazilo ho po včerajšej prezentácii?
Nepozeral som to celé, ale zaznelo tam, ako bude verejnou dopravou riešená Landererova?
Ak budú všetky developérske projekty dokončené, po oboch stranách Landererovej bude nepomerne viacej bytových jednotiek a úradov ako na Pribinovej a aj použitie dopravného modelu ako keby vychádzalo len zo súčasných dát.
Naviac Prístavná-Landererova-nábrežie funguje ako neželaný tranzit cez mesto namiesto preplnenej Einsteinovej a mostov a bude sa to dokončením tejto zóny ešte zhoršovať.
Dufam, ze v dohladnej dobe uvidime aj to, co mesto navrhlo, aby sme videli, ci je ten projekt lepsi ako to, co nakreslili J&T.

Ad #2:

Elektricka z KV sa moze na Trnavskom Myte otocit, ale pokracovat uz musi po Spitalskej, cize bez uprav na Trnavskom by mohla vzniknut nanajvys taka polookruzna linka. A to uz je potom asi jednoduchsie zaviest jednu skutocne okruznu, ktora bude tocit kolecko a ostatne sa v roznych miestach budu na nu napajat. Ale ktovie, co vsetko vznikne.
Reakcia na: intony #12:
Samozrejme ze nemusia, ani to netvrdim. KV je v pohode. Vacsi problem je ten Ruzinov. Zaroven je velmi zvlastna idea ze chceme presuvat viac vykonov na elektricky, ale nechceme pridavat spoje. To neviem presne ako by malo fungovat.

Ak odniekial odklonis linku na Pribinovu, tak zaroven musis riesit ako ju nahradit. Lebo Pribinova je inde a bude riesit inych cestujucich ako Obchodna/Marianska (ktore su vzajomne v pesej dostupnosti a obsluhuju plus minus tu istu oblast).
Reakcia na: 810zssk #8:
Zatiaľ nie je nikde napísané, že z Karlovky musia ísť linky na Obchodnú, Špitálsku, Pribinovu, keď dnes nemusia z Rače na Obchodnú a z Ružinova na Špitálsku.
Reakcia na: autobusik2 #7:
Na tej diskusií sa veľmi zjednodušene hádali dva tábory architektov-urbanistov. Jedni tvrdil, že električka rozbije to námestie M. R. Štefánika - teda ten priestor medzi Novým SND a Dunajom a že sa tam nehodí. Druhí tvrdili, že električka JE mestotvorný prvok a že na také námestia, ako je to inkriminované sa nielenže hodí, ale priam patrí.
Reakcia na: Valec #1:
Pri petrzalskej linke by som skor uvazoval s okruhom Petrzalka - Pribinova - Kosicka - Trnavske myto - Spitalska - Petrzalka, s tym ze by to jazdilo v oboch smeroch. Ale potom by to bud muselo mat dvojnasobny interval (8 min, teda v preklade 4 min), alebo by nic ine do Petrzalky nejazdilo.
Reakcia na: autobusik2 #7:
Ja stále čakám kedy dorazí Melange, už sú to tri hodiny 😂
Reakcia na: Mike #3:
Je zrejmé, že trať po Košickej a Pribinovej bude primárne obsluhovať iné relácie než L9 (nehovoriac o tom že v oblasti kade pôjde vznikne veľmi silný nový dopyt). Takáto linka teda nemôže byť na úkor spojení z Ružinova cez Trnavské mýto, lebo jednak ich nenahrádza a jednak v nich nie je miesto pre tých ľudí kvôli ktorým sa to celé vlastne stavia.

Zároveň jednolinkový variant prestáva byť úplne udržateľný keď máme tretiu spojku cez mesto, ktorá ide úplne inde ako tie prvé dve, takže súhlasím že s touto trasou asi padne.
Samozrejme, že diskusie o danej trati na sociálnych sieťach sú plné ľudí, ktorým vadí, že električka bude rušiť predstavenia v novej budove SND...

Ale ako sa tam dostanú ľudia keď sa dokončia všetky tie developerské projekty ich netrápi.
Reakcia na: tr3mp #5:
a tu sa dostávame k tomu, že chýba iné prepojenie na Račiansku radiálu než cez Vazovovu...
Reakcia na: Valec #1:
Ružinov môže znamenať aj ukončenie na "výhonku" biskupickej radiály niekde pred Apollom BC. Prípadne linku po Pribinovej, Košickej, Miletičovej, Krížnej, Vazovovej, Radlinského a Račianskej.
Reakcia na: MatejBA #2:
Skôr po predĺžení trate ďalej do Petržalky, by el. linka
- Petržalka - Pribinova - Košická - Miletičova - Trnavské Mýto - Krížna do veľkej miery nahradila L68 a
- Petržalka (SAD J. Kráľa), resp. Most SNP - nábrežie - Pribinova - Košická - Ružinovská do veľkej miery nahradila L50.
Reakcia na: Valec #1:
1. Tak v diskusií odznelo od riaditeľa sekcie dopravy že interval na tej trati sa uvažuje štandardný sieťový, t. j. medzi 4 a 6 minútami. Takže asi sa myslí následný interval a tie dve linky uvažované v dopravnom modeli by mali oproti dnešku dvojnásobný linkový interval (pri zachovaní dnešných parametrov ranná špička 8 min., sedlo a poobede 10 min.?). Ak by ostala linka na Trnavské mýto s intervalom 4/5, tak už aj do Ružinova by sa jazdilo, rovnako ako do Rače, "častejšie ako metro". #mámespoločnýcieľ. Alebo sa oslabí linka cez Trnko do centra tiež na interval 8/10?

Každopádne je šanca, že touto traťou padne jednolinkový variant, resp. opäť vznikne výnimka (ako bola v lete L2. Ale nebudeme skĺzavať do roviny Petto-špekulácií čo by bolo keby bolo alebo nebolo.

2. Primátor jasne povedal, že rokujú s developerom (J a T), aby prispel na stavbu trate aj nad rámec poplatku za rozvoj. A že by sa mohlo podariť vyrokovať dvojmiestnu sumu (akurát neviem či dvojmiestnu v tisícoch, alebo v miliónoch).
Reakcia na: Valec #1:
Skoda, ze niekde v okoli Trnavskeho myta/Vazovovej sa nevie elektricka otocit, potom by zo Safka mohli napriklad potiahnut L6 (KV - Safko - ASMN - Trnavske) a trebars L9 do Petrzalky po Spitalskej. Alebo tak nejak 🙂
1. "Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova."
Takže Ružinov bude mať buď tri linky, alebo sa odtiaľ na Trnavské mýto nebude dať električkou dostať.

2. "Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate."
A nestačí mestu poplatok za rozvoj? Však to je "len" 600.000 metrov štvorcových podlahovej plochy, to sa tam snáď aj nazbiera.