Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.
Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.
Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.
Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.
Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. € (+21,3 mil. € trať na Košickej). Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.
Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.
lamark
Jedna vec je, čo oni rozprávajú v prezentácií (marketingový ťah), druhá vec je, čo oni riešili na dopravnej komisií v júni 2019, kde problémy boli, a tretia je praktická stránka veci:
- zabudnite na predĺženie Vajnorskej radiály k ŽST Vajnory–nie je možné prekládka plynu pod traťou – za odkúpenie pýtajú peniaze, čo by bolo viac ako vybudovať tú trať,
- trate cez Tomášikovu – je tam problémový údajný dom v ceste resp. v križovatke a nevedia to vyriešiť pozemok s deveoloperom
- jedine riešili zadanie štúdie uskutočniteľnosti na vybudovanie trate Podunajské Biskupice
- počíta sa - prepojenie radiál Rača-Vajnorská cez spojnicu ul Riazanská
- 2. Etapa ET v Petržalke plus ešte nerozhodli, Či bude vybudovaný triangel na Jungmanovej,čo je v návrhu lepšej dopravy a Pri Kauflande, čo navrhuje urbanistická Štúdia Centrálna rozvojová os Petržalka.
Ostatné plány a modely uskutočniteľnosti hodili cez palubu ( dopravne modely to vraj nepotvrdili,že je vhodné to uskutoćniť), že netreba a nie su zahrnuté v žiadnom v pripravovaných projektov a návrhov ! ! ! tj. Žiadny śtúdia nie je v pláne, či sa to dá, alebo nedá urobiť. Možnože to teraz po návrhoch zmenia, prehodnotia a doplnia.
Momentálne iné je reálne do praxe zaviesť a vybudovať možno do 5 až 15 rokov.
- 1.ako okruh Pribinova – čo je asi úplny sen, pri súčasnej rozkopávky Karlovka- Dúbravka
- 2.príprava a realizácie 2. Etapy el. Petržalka Jungmanová-Janíkov Dvor, kde vôbec nie je jasne ( stavená uzávera, zosúladenie centralnej rovojovej osi Petržalka s plánmi projektu električky a podaní projekt do Bruselu na schválenie, zmena územného plánu v zastupiteľstve
- 3.musí sa dobudovať z dvojkolajnenie na Vajanskom nábreži vrátane križovatky Šafarikovo námestie (inak sa nepohneme v pred, čo sa rieši koľko 20 rokov??) ( nikto ani v dopravnom modely s tým nepočítal)
- 4.Križovatka Trnanvské Mýto s napojením na všetky smery tj. Vajanskú radiálu ( nikto neriešil, keby aj len ako dočasné riešenie kým sa postaví ta iná spojnica cez Tomášikovu za 10 rokov
K modelu od MatejBA, kde linka 2 nemá kde skonćiť. a pre PAKUKO46
Poznámka:
L2 – Petržalka- Pribinova ( tam máte prestup na L8-Ružinov,čo sa navrhuje po výstavbe Pribinovej)
L2 spojí Euroveu – Polus – cez dobudovanú križovatku Trnavské Mýto, a keď sa vybuduje spojnica Riazanská, tak sa prepoja radiál s Račianskou k ZS Vinohrady. A máme priame prepojenie prepojenie L2 Račianskej ,Vajnorská ,Ružinovskej, radiály a radiály Podunajske Biskupice a Petržalky s touto linkou.
Je problém dobudovať 2 križovatky (Šafko a Trnavské Mýto )a jednu ulicu Vajanského nábrežie s napojením na súčasnú sieť električkových liniek MHD a nie to ešte vybudovanie celej Pribinovej a 2.etapy v Petržalke !!!
Magistrát už berie na dokončenie súčasnej Karlovky, Dúbravky a Petržalky 10.miliónov úver len na dobudovanie rozrobených vecí.
Mmomentálne nie je podľa mňa možné ani reálne iné hospodárne a ine efektívne technické riešenie komplikovanej dopravnej situácie,čo vieme všetci.
Inak sa asi v pred nepohneme, kým budú ich mega plány ďalšie.
Poslal som kometentným návrhy a pripomienky, uvidíme zaujímavé odpovede :)).