Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.
Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.
Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.
Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.
Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. € (+21,3 mil. € trať na Košickej). Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.
Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.
lamark
odpoved z magistratu BA na Variant A,B,C a slucka Trnavske Myto (oktober bola zmluva uzatvorena na rekonstrukciu radialy Ruzinov)
Čo sa týka linkového vedenia, to sa bude upresňovať v čase pred spustením električkovej trate na Pribinovej ulici. Aktuálne je to vecou budúcnosti, počas ktorej sa budeme snažiť zmeniť viacero vecí (napr. predĺženie električky k TIOPu Ružinov). Rovnako je možné, že v tej dobe budeme mať inú skladbu vozidlového parku (nákup nových električiek ako aj nákup nových dlhších električiek), čo tiež zásadne ovplyvní linkovanie električkovej dopravy v Bratislave.
Ohľadom Vami navrhovanej blokovej slučky na Trnavskom mýte môžem uviesť, že je to aktuálne nerealizovateľný návrh, nakoľko máme vysúťažené dodanie projektu modernizácie električkovej trate Ružinovskej radiály, ktorá v zmysle projektu realizovaného za podpory EU fondov ostáva vedená v súčasnej línii (od Amerického námestia po zastávku Chlumeckého). Na druhú stranu z matice prepravných vzťahov je vhodné električku z Ružinova (resp. z Ružinovskej radiály) viesť ďalej do mesta a neukončiť ju na Trnavskom mýte.
S pozdravom,
Mgr. Peter Bánovec
riaditeľ sekcie dopravy