Projekt pripravovanej električkovej trate popri novom SND bol doplnený o nové praktické riešenia.
Spracovateľ zámeru novej električkovej trate Pribinova - Košická pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (Reming Consult) dokončil správu o hodnotení, ktorá bola spracovaná podľa podmienok zo zisťovacieho konania. Pôvodne bol zámer vypracovaný vo dvoch variantoch, ktoré sa líšili umiestnením zastávky pri Trhovisku. Na základe mnohých pripomienok bol počas vypracovania správy navrhnutý aj tretí variant, ktorý pôvodný návrh vylepšil v koncových úsekoch a zároveň neuvažuje so zbytočnou obchádzkovou trasou okolo budovy SND. Porovnaním výhod a nevýhod jednotlivých realizačných variantov vyšiel nový návrh trate ako najvýhodnejší a odporúča sa jeho realizácia.
Novonavrhnutý variant električkovej trate počíta na Šafárikovom námestí okrem obojsmerného napojenia novej trate na Štúrovej ulici (z/do centra) a za Starým mostom (z/do Petržalky) aj s napojením na existujúcu jednokoľajnú trať na Vajanského nábreží. Vďaka tomuto napojeniu bude možná jazda električiek na Pribinovu aj v smere od Karlovej Vsi.
Na opačnom konci bolo preriešené napojenie novej trate na Ružinovskú radiálu, pričom bolo do návrhu doplnené nové obratisko okolo parčíka na rohu ulíc Miletičova a Záhradnícka. Toto obratisko by umožnilo v prípade potreby otáčať električky zo všetkých smerov (z Trnavského mýta späť na Trnavské mýto, z Ružinova späť do Ružinova, z Košickej späť na Košickú). Pôvodne navrhnuté riešenie neumožňovalo pri Trhovisku otáčanie električiek zo žiadneho smeru. Nové riešenie zároveň navrhuje zriadenie novej zastávky pri parčíku pred trhoviskom, ktorá by nahradila súčasnú električkovú zastávku Saleziáni.
Do nového variantu boli okrem modifikácie električkovej trate zapracované aj ďalšie menšie úpravy infraštruktúry na základe vznesených požiadaviek. Odhadované náklady na realizáciu nového variantu trate sú oproti pôvodnému návrhu vyššie o necelých 10 miliónov eur.
Kompletnú správu o hodnotení je možné nájsť na portáli EIA.
Pre zaujímavosť môžeme zo správy uviesť výhľadové linkové vedenie električiek podľa súčasných plánov DPB po výstavbe trate Pribinova - Košická, ako aj ďalších pripravovaných tratí (Bory, Stn. Ružinov, Stn. Vrakuňa):
- Linka 1: Hlavná stanica - Štúrova - Pribinova - Košická - Saleziáni (v špičke až po Stn. Ružinov)
- Linka 2: Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Štúrova - Špitálska - Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky
- Linka 3: Petržalka - Štúrova - Špitálska – Rača
- Linka 4: Bory - Dúbravka - Karlova Ves - Vajanského nábr./Jesenského - Štúrova – Pribinova - Stn. Vrakuňa
- Linka 9: Karlova Ves - Trnavské mýto - Saleziáni - Ružinov - Stn. Ružinov
Mhr1
1. Hlavná stanica - Petržalka.
2. Hlavná stanica - ŽSTNM (a v budúcnosti snáď ďalej k TIOP Ružinov).
3. Rača - Petržalka.
4. Karlova Ves - Jesenského (obojsmerne - s tým, že pri konaní podujatí na Hviezdoslavovom nám./v divadle by sa dala viesť po nábreží a Štúrovej) - Špitálska - Zlaté Piesky.
5. Dúbravka - tunel - Obchodná - Rača.
6. Petržalka - Centrum - tunel - Karlova Ves (len v špičke).
7. (Rača) - Vinohrady - Centrum (len v špičke).
8. Ružinov - Obchodná - Centrum - Šaf. nám. - Eurovea. Mohla by končiť niekde pod mostom Apollo úvraťou, obojsmerných vozov máme dosť. Táto linka by sa perspektívne postupne predlžovala po Mlynských Nivách do Podunajských Biskupíc, obojstranné vozy by sa dali využiť pri etapovom predlžovaní, napr. najprv po Bajkalskú, potom po Slovnaft atď.
9. Ružinov - Košická - Pribinova - Vajanského nábr. (obojsmerne!) - Karlova Ves - Dúbravka.
10. Ružinov (perspektívne od ŽSTNM po Tomášikovej) Košická - Pribinova - Petržalka.
Vlastne temer to isté, ako sme to tu mali pri dvojlinkovom variante, e-10 by nebola kapacitne naviac, lebo by nahrádzala a-50 a a-68. To by bol teda nárast o jednu linku odôvodnený vytvorením novej prepravnej relácie nahrádzajúcej autobusy. Interval 8 min., aký sme tu mali, prípadne ideálne 7-8 min. Cez víkendy a prípadne večer by sa dalo pouvažovať o väčšej redukcii liniek.