Projekt pripravovanej električkovej trate popri novom SND bol doplnený o nové praktické riešenia.
Spracovateľ zámeru novej električkovej trate Pribinova - Košická pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (Reming Consult) dokončil správu o hodnotení, ktorá bola spracovaná podľa podmienok zo zisťovacieho konania. Pôvodne bol zámer vypracovaný vo dvoch variantoch, ktoré sa líšili umiestnením zastávky pri Trhovisku. Na základe mnohých pripomienok bol počas vypracovania správy navrhnutý aj tretí variant, ktorý pôvodný návrh vylepšil v koncových úsekoch a zároveň neuvažuje so zbytočnou obchádzkovou trasou okolo budovy SND. Porovnaním výhod a nevýhod jednotlivých realizačných variantov vyšiel nový návrh trate ako najvýhodnejší a odporúča sa jeho realizácia.
Novonavrhnutý variant električkovej trate počíta na Šafárikovom námestí okrem obojsmerného napojenia novej trate na Štúrovej ulici (z/do centra) a za Starým mostom (z/do Petržalky) aj s napojením na existujúcu jednokoľajnú trať na Vajanského nábreží. Vďaka tomuto napojeniu bude možná jazda električiek na Pribinovu aj v smere od Karlovej Vsi.
Na opačnom konci bolo preriešené napojenie novej trate na Ružinovskú radiálu, pričom bolo do návrhu doplnené nové obratisko okolo parčíka na rohu ulíc Miletičova a Záhradnícka. Toto obratisko by umožnilo v prípade potreby otáčať električky zo všetkých smerov (z Trnavského mýta späť na Trnavské mýto, z Ružinova späť do Ružinova, z Košickej späť na Košickú). Pôvodne navrhnuté riešenie neumožňovalo pri Trhovisku otáčanie električiek zo žiadneho smeru. Nové riešenie zároveň navrhuje zriadenie novej zastávky pri parčíku pred trhoviskom, ktorá by nahradila súčasnú električkovú zastávku Saleziáni.
Do nového variantu boli okrem modifikácie električkovej trate zapracované aj ďalšie menšie úpravy infraštruktúry na základe vznesených požiadaviek. Odhadované náklady na realizáciu nového variantu trate sú oproti pôvodnému návrhu vyššie o necelých 10 miliónov eur.
Kompletnú správu o hodnotení je možné nájsť na portáli EIA.
Pre zaujímavosť môžeme zo správy uviesť výhľadové linkové vedenie električiek podľa súčasných plánov DPB po výstavbe trate Pribinova - Košická, ako aj ďalších pripravovaných tratí (Bory, Stn. Ružinov, Stn. Vrakuňa):
- Linka 1: Hlavná stanica - Štúrova - Pribinova - Košická - Saleziáni (v špičke až po Stn. Ružinov)
- Linka 2: Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Štúrova - Špitálska - Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky
- Linka 3: Petržalka - Štúrova - Špitálska – Rača
- Linka 4: Bory - Dúbravka - Karlova Ves - Vajanského nábr./Jesenského - Štúrova – Pribinova - Stn. Vrakuňa
- Linka 9: Karlova Ves - Trnavské mýto - Saleziáni - Ružinov - Stn. Ružinov
lostrail
1. Zabezpečiť spojenie Ružinov - Eurovea (za L50) - u mna L8, prip. L1 + L9
2. Bolo zaistené spojenie Trnavské mýto - Košická (za L68) - u mna L1
3. Nivy - Eurovea - Petržalka (za L68) - u mna L8
4. Karlova Ves - Eurovea - Nivy (za L29) - u mna L2, od Riviery, prip. L4 v povodnom navrhu mesta.
5. Petržalka - Hlavná stanica (raz snáď presmerovaného cez Štefánikovú) - neviem, preco existuje dogma, ze tu by malo existovat priame spojenie, najma ked ho nema Ruzinov, Karlovka, Dubravka, ani Lamac, pricom z PEtrzalky na stanicu priamo chodi A93 a ak sa maju vyuzit len elektricky, ide o jeden pohodlny prestup na hrane na Safku. Fakt precenovana potreba.
6. Nedošlo k zrušeniu spojenia Most SNP - Trnavské mýto - nedojde, v doplnenom navrhu ho zabezpeci bud L2 tocena cez tunel alebo L4, ak sa vymenia.
Aby nedoslo:
1. K zbytočne výraznému posilneniu na Ružinovskej nad rámec reálneho dopytu. - toto je otazka, ktora asi nebude na stole po spusteni trate po TIOP Ruzinov. Ono s L8, ktoru navrhujem doplnit, sa da pracovat z pohladu intervalu, prip. sa da tocit na Salezianoch ako docasne riesenie, kym sa TIOP plne sprevadzkuje. Ale nemyslim, ze potom bude 2,5-3 minutovy interval nevyuzity.
2. K výraznému posilneniu Karloveskej (tu si o zbytočnosti tvrdiť netrúfam), ktoré nikto nezaplatí. - V prvej alternative k tomu nedojde vobec, v druhej sa L2 ukonci na Riviere, prip. este skor.
3. A ani k úprave súčasného (a pre súčasnosť dobre nastaveného) sytemu. - pri druhej alternative gro liniek zostava rovnake, predlzi (zaokruhuje) sa L1, doplnia L2 a L8, zvysok zostava bez vyraznejsej zmeny. Prva alternativa meni sucasnu trasu L4 + doplna L2, ktora ma hradit povodnu trasu L4, zvysok zostava.