Projekt pripravovanej električkovej trate popri novom SND bol doplnený o nové praktické riešenia.
Spracovateľ zámeru novej električkovej trate Pribinova - Košická pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (Reming Consult) dokončil správu o hodnotení, ktorá bola spracovaná podľa podmienok zo zisťovacieho konania. Pôvodne bol zámer vypracovaný vo dvoch variantoch, ktoré sa líšili umiestnením zastávky pri Trhovisku. Na základe mnohých pripomienok bol počas vypracovania správy navrhnutý aj tretí variant, ktorý pôvodný návrh vylepšil v koncových úsekoch a zároveň neuvažuje so zbytočnou obchádzkovou trasou okolo budovy SND. Porovnaním výhod a nevýhod jednotlivých realizačných variantov vyšiel nový návrh trate ako najvýhodnejší a odporúča sa jeho realizácia.
Novonavrhnutý variant električkovej trate počíta na Šafárikovom námestí okrem obojsmerného napojenia novej trate na Štúrovej ulici (z/do centra) a za Starým mostom (z/do Petržalky) aj s napojením na existujúcu jednokoľajnú trať na Vajanského nábreží. Vďaka tomuto napojeniu bude možná jazda električiek na Pribinovu aj v smere od Karlovej Vsi.
Na opačnom konci bolo preriešené napojenie novej trate na Ružinovskú radiálu, pričom bolo do návrhu doplnené nové obratisko okolo parčíka na rohu ulíc Miletičova a Záhradnícka. Toto obratisko by umožnilo v prípade potreby otáčať električky zo všetkých smerov (z Trnavského mýta späť na Trnavské mýto, z Ružinova späť do Ružinova, z Košickej späť na Košickú). Pôvodne navrhnuté riešenie neumožňovalo pri Trhovisku otáčanie električiek zo žiadneho smeru. Nové riešenie zároveň navrhuje zriadenie novej zastávky pri parčíku pred trhoviskom, ktorá by nahradila súčasnú električkovú zastávku Saleziáni.
Do nového variantu boli okrem modifikácie električkovej trate zapracované aj ďalšie menšie úpravy infraštruktúry na základe vznesených požiadaviek. Odhadované náklady na realizáciu nového variantu trate sú oproti pôvodnému návrhu vyššie o necelých 10 miliónov eur.
Kompletnú správu o hodnotení je možné nájsť na portáli EIA.
Pre zaujímavosť môžeme zo správy uviesť výhľadové linkové vedenie električiek podľa súčasných plánov DPB po výstavbe trate Pribinova - Košická, ako aj ďalších pripravovaných tratí (Bory, Stn. Ružinov, Stn. Vrakuňa):
- Linka 1: Hlavná stanica - Štúrova - Pribinova - Košická - Saleziáni (v špičke až po Stn. Ružinov)
- Linka 2: Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Štúrova - Špitálska - Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky
- Linka 3: Petržalka - Štúrova - Špitálska – Rača
- Linka 4: Bory - Dúbravka - Karlova Ves - Vajanského nábr./Jesenského - Štúrova – Pribinova - Stn. Vrakuňa
- Linka 9: Karlova Ves - Trnavské mýto - Saleziáni - Ružinov - Stn. Ružinov
Adam3
1. Otáčanie L2 je asi jediná vec, čo nevnímam ako problém.
2. Už dnes L7 (a to jazdí iba v špičkách, keď cestuje najviac ľudí) vozí v úseku Blumentál – stanica vzduch. Pridal si k nej do rovnakej relácie druhú linku, čo vozí vzduch celodenne. Otáčať to okruhom Obchodná – Špitálska je hádam ešte väčšia zachádzka ako ísť na tú stanicu.
3. Doplil si L8, ale bez toho, aby si navrhol jej interval, to nič nerieši.
4. L4 samozrejme musí mať 4 minúty v špičke kvôli Dúbravke. Nevidím dôvod prechádzať na 5-minútovú schému, keď dnes v špičke jazdia v podstate všetky linky pri 4 minútach plné.
4b. L9 má samozrejme, tak ako všetky linky v špičke, interval 4 minúty a na DKR je teda pravidelný preklad 2 minúty.
4c. Ak by L3 mala 5 minút a L7 tiež 5 minút, tak to Rača s 2,5 min v špičke nepoberie ani s megaelektričkami. Už dnes tie 2 min nestíhajú.
4d. Aha, tak už sme pri 6 minútach. To by medzi každú L3 museli ísť 2 L7, aby ostal preklad 2 minúty. Dobre, lenže teda kvôli prekladu aj L8 by musela mať 6-minútový interval. A v Ružinove máš zrazu mix 4 min a 6 min.
4f. 4,5-minútový interval je dúfam vtip.
4g. No práveže to je ten problém, že keď to matematicky nevychádza, nie je moc čo tvarovať. A radšej tam mať, ako v mojom návrhu, 8 liniek, ale na každej radiále jednotný preklad 2/4/8 minúty, ako mix intervalov, čo ty navrhuješ: 3min, 4 min, 4,5 min, 5 min, 6 min.
5. Ja som to v príspevku #132 nakreslil tak, že to všetko všade vychádza. Žiadna z existujúcich radiál nebude mať zmeny intervalu voči dnešnému stavu: Rača, Karlovka, Petržalka preklad 2 minúty. Dúbravka, Ružinov, Vajnorská, stanica, Pribinova interval 4 minúty. Je tam linka poza Umelku do Ružinova v intervale 8 minút, čo je stále zlepšenie voči dnešnej L50. Na Košickej iba 2 linky vo výslednom intervale 4 minúty, tak ako aj mesto počíta na tej trati.