Projekt pripravovanej električkovej trate popri novom SND bol doplnený o nové praktické riešenia.
Spracovateľ zámeru novej električkovej trate Pribinova - Košická pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (Reming Consult) dokončil správu o hodnotení, ktorá bola spracovaná podľa podmienok zo zisťovacieho konania. Pôvodne bol zámer vypracovaný vo dvoch variantoch, ktoré sa líšili umiestnením zastávky pri Trhovisku. Na základe mnohých pripomienok bol počas vypracovania správy navrhnutý aj tretí variant, ktorý pôvodný návrh vylepšil v koncových úsekoch a zároveň neuvažuje so zbytočnou obchádzkovou trasou okolo budovy SND. Porovnaním výhod a nevýhod jednotlivých realizačných variantov vyšiel nový návrh trate ako najvýhodnejší a odporúča sa jeho realizácia.
Novonavrhnutý variant električkovej trate počíta na Šafárikovom námestí okrem obojsmerného napojenia novej trate na Štúrovej ulici (z/do centra) a za Starým mostom (z/do Petržalky) aj s napojením na existujúcu jednokoľajnú trať na Vajanského nábreží. Vďaka tomuto napojeniu bude možná jazda električiek na Pribinovu aj v smere od Karlovej Vsi.
Na opačnom konci bolo preriešené napojenie novej trate na Ružinovskú radiálu, pričom bolo do návrhu doplnené nové obratisko okolo parčíka na rohu ulíc Miletičova a Záhradnícka. Toto obratisko by umožnilo v prípade potreby otáčať električky zo všetkých smerov (z Trnavského mýta späť na Trnavské mýto, z Ružinova späť do Ružinova, z Košickej späť na Košickú). Pôvodne navrhnuté riešenie neumožňovalo pri Trhovisku otáčanie električiek zo žiadneho smeru. Nové riešenie zároveň navrhuje zriadenie novej zastávky pri parčíku pred trhoviskom, ktorá by nahradila súčasnú električkovú zastávku Saleziáni.
Do nového variantu boli okrem modifikácie električkovej trate zapracované aj ďalšie menšie úpravy infraštruktúry na základe vznesených požiadaviek. Odhadované náklady na realizáciu nového variantu trate sú oproti pôvodnému návrhu vyššie o necelých 10 miliónov eur.
Kompletnú správu o hodnotení je možné nájsť na portáli EIA.
Pre zaujímavosť môžeme zo správy uviesť výhľadové linkové vedenie električiek podľa súčasných plánov DPB po výstavbe trate Pribinova - Košická, ako aj ďalších pripravovaných tratí (Bory, Stn. Ružinov, Stn. Vrakuňa):
- Linka 1: Hlavná stanica - Štúrova - Pribinova - Košická - Saleziáni (v špičke až po Stn. Ružinov)
- Linka 2: Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Štúrova - Špitálska - Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky
- Linka 3: Petržalka - Štúrova - Špitálska – Rača
- Linka 4: Bory - Dúbravka - Karlova Ves - Vajanského nábr./Jesenského - Štúrova – Pribinova - Stn. Vrakuňa
- Linka 9: Karlova Ves - Trnavské mýto - Saleziáni - Ružinov - Stn. Ružinov
Adam3
Ak by teda L8 mala 4minuty, tak aj L3 musi mat dnesne 4minuty a rovnako aj L7. To by si teda vyriesil v spicke 2 minutovy interval v Petrzalke, na Racianskej, v Karlovke a posilnil by sa jedine Ruzinov.
Len stale neviem co chces s tou Kosickou / Pribinovou.
"Skor som uvazoval nad intervalmi okolo 5 minut (k tej Kosickej), tam by sa to este s 1,5-minutovymi odstupmi dalo zvladnut, aj ked urcite to moze byt predmetom uprav. Napr. taka L8 nemusi mat silny interval. Som si isty, ze by sa to tam dalo upratat."
Intervaly 5 minut v spicke ti to cele rozbiju, ak ma L4 v Dubravke 4 minuty, potrebuje aj L9 v Karlovke 4 minuty kvoli prekladu a teda aj L8 musi ist bud medzi kazdym / kazdym druhym spojom a teda moze mat interval 4 alebo 8 minut, no urcite nie 5 minut. A kedze L3 ma tiez 4 minuty a v Petrzalke nechceme interval 2-2-4 tak proste ti ta L8 vyjde na 4minuty v spicke.
A teda vo vysledku fakt neviem ako "by sa to tam dalo upratat"... L4 v spicke musi mat interval 4 minuty + L8 s intervalom 4 minuty a proste matematika nepusti, tu L1 tam nemas velmi kam napchat. Ale teda okej, podme sa bavit o tom, ze trat do Vrakune bude ovela neskor a zatial by som s nou nepocital. Takze spojis v tvojom navrhu L2 a L4 tak ako je to dnes a mas na Pribinovej iba L8 v 4 minutovom intervale. To je samo o sebe kapacita s ktorou sa tam mesto pocita pri L1. Takze tvoja L1 je tam proste uz naviac a ked jej das tiez sietovy interval 4 minuty (aby bol preklad) tak tam mas dvojnasobny interval oproti tomu co mesta uvazuje.
Cize vo vysledku si dal voci navrhu mesta 2x lepsi interval na Kosicku, a mimo spicky aj na stanicu a do Ruzinova. V spicke si tiez zlepsil interval na stanici, kedze tam mas vpodstate 3 linky v intervale 4 minuty a uz dnes tam samotna L7 vozi vzduch.
Posledny problem vies riesit tak ako som navrhol ja a teda presmerovat L7 cez Vazovovu a prajazdovat ju na tvoju L1. Mimo spicky ak by L7 nejazdila vybudovat na Trnavskom myte spojku a jazdila by iba tvoja L1 bez prejazdu na L7. Stale ti ale ostava problem zbytocne vysokeho intervalu na Kosickej. Dnesna L50 ma interval 10min, tvoje elektricky 2min...