Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #2529:
ROFL. Denné maximum furt menej ako Valllopaaas. 🤣
Dokonca aj večer po 18:00 je to lacnejšie ako Valllopaaas alebo Tatracentrum. 😂
#najdrahšieparkovanievstrednejeurópe
Reakcia na: 810zssk #2527:
"Bratislavčanov možno najznámejším bude Mariahilfer Straße, kde tiež ľudia čo "rozumejú mikroekonomike" vrieskali ako to tam celé skrachuje keď sa vylúčia autá."

😀 a pri Mariahilfer nie sú garáže? 😃
Reakcia na: zakaznik #2526:
To je druhá vec.
Reakcia na: andy27 #2525:
Áno, americké mestá naozaj fungujú inak ako Bratislava. Preto to v Bratislave platí ešte niekoľkonásobne keďže zďaleka nie sme tak veľmi autocentrická spoločnosť ako USA.

Čo sa druhého odstavcu týka, jasné, Bratislava je lietadlo v ktorom platia úplne iné princípy ako všade v Európe. Proroci apokalypsy vášho typu existujú všade, vždy boli súčasťou debát o týchto témach a univerzálne v každom jednom prípade sa ukázalo že nie len že nemali pravdu, ale ekonomické efekty boli presne opačné. Tých príkladov sú v Európe desiatky, pre Bratislavčanov možno najznámejším bude Mariahilfer Straße, kde tiež ľudia čo "rozumejú mikroekonomike" vrieskali ako to tam celé skrachuje keď sa vylúčia autá. Dopadlo to samozrejme presne naopak, biznis sa tam roztočil ešte lepšie a hodnota nehnuteľností tam stúpla.
Reakcia na: andy27 #2525:
Chcel by som vidieť tú "pedestrian friendly lokalitu" v USA, ktorá nemá v tesnej blízkosti giant parking lot alebo garáž. 🤣
Reakcia na: 810zssk #2511:
Americké mestá fungujú inak ako Bratislava. Američania majú iný životný štýl, najmä tí, čo žijú v mestách. Nedá sa to porovnať.
Predstava, že život v centre Bratislavy bude lepší bez áut môže mať len finančne negramotný človek, ktorý nerozumie mikroekonomike, nikdy žiaden obchod ani prevádzku neprevádzkoval.
Reakcia na: zakaznik #2522:
Nie, to si si vymyslel niečo čo tu nikto nepovedal. Tvoj argument o cene je skrátka neplatný lebo sa pozeráš len na jednorazové raty.
Reakcia na: Viko #2519:
Rôzni ľudia potrebujú odstaviť vozidlo na rôzne dlhý čas. Ešte keby sa tak dalo odstaviť vozidlo za povedzme 4,10 € / 24 hod. na rozumne umiestnenom P+R, ako trebárs v tej Viedni.

#najdrahšieparkovanievstrednejeurópe
Reakcia na: 810zssk #2521:
Čiže keď som nepripojil k príspevku výkres dopravy, tak si automaticky usúdil, že navrhujem zrušiť všetky miesta.
Reakcia na: zakaznik #2520:
Ty si navrhoval rušenie miest na ulici ako odôvodnenie garáže.
Reakcia na: 810zssk #2518:
Si majstrom polemizovania samého so sebou.
Nikto tu presun rezidentov do garáže nenavrhoval.
Reakcia na: zakaznik #2517:
Aha, cieľom Paasu je niekde dlhodobo odstaviť vozidlo, ako v garáži? Zaujímavý spôsob chápania sveta.
Reakcia na: zakaznik #2516:
Ja nehovorím o rezidentských miestach, ale rezidentoch. To sú ľudia čo v zóne bývajú a platia fixný poplatok na rok. Keby si miesta presunul z ulice do garáže, týmto ľuďom výrazne stúpnu náklady pokiaľ ich ročná karta nebude platiť aj v tej garáži.
Parkovanie Vallo Paas 7 dní Mariánska 192 €
Garáž Stephansplatz 7 dní 129,10 €
😃
Reakcia na: 810zssk #2515:
Rezidentských miest je menšina. Prečo by malo byt cieľom ich zrušenie?
Reakcia na: zakaznik #2514:
Hej? Aj pre rezidentov ktorí platia 50 eur na rok?
Reakcia na: 810zssk #2513:
Stavím sa, že parkovanie v tej garáži bude lacnejšie ako vallovských 32 eur na deň na ulici 😂
Reakcia na: zakaznik #2512:
Vy tu budete prví bliakať keď vám zrušia lacné parkovanie na ulici a budete namiesto toho platiť komerčné parkovné v garáži, ktorú navyše budete mať ďalej od cieľa.

Samozrejme ak sa bavíme o presune áut z ulíc do garáže, nemám s tým problém. Ale taký variant na stole nie je lebo politicky to nie je priechodné.

Život v centre naozaj negenerujú auta.
Reakcia na: 810zssk #2509:
Ako sa prejavuje nezvládanie áut komunikáciami? Autá sa tam kopia počas pracovných dní a uvoľnia sa až v sobotu ráno, alebo ako?

Podľa mňa žiadúce je, aby aj v centre mesta bol život. Ľudia pri voľbe spôsobu dopravy zvážia alternatívne náklady a rozhodnú sa podľa času dopravy, ceny parkovného, ceny MHD atď. Tieto rozhodnutia by sa mali robiť individuálne a nie podľa toho, či si ja myslím, že je áut v centre veľa alebo málo.
----
Keď píšeš, že po postavení garáže sa zruší nula miest na povrchu... Nie je náhodou parkovanie na ulici v kompetencii tej istej radnice, ktorá bojuje proti garáži? Čiže garáž je nevhodná, lebo po jej postavení sa nezrušia miesta na povrchu. Miesta na povrchu nemôžme zrušiť, lebo nemáme garáž. 🤡

Osobne by som odporúčal zrušiť miesta, ktoré zakrývajú výhľad do križovatky pri Alžbetke a na Mariánskej.
Reakcia na: andy27 #2510:
Áno, áno, centrá miest žijú z ľudí čo tam prišli autom, of corz. Preto ešte aj v carcentrických USA majú komerčné priestory v pedestrian-friendly lokalitách nadštandardnú hodnotu oproti okolitým.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.