Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: andy27 #2535:
Sorryjako, bavíme sa o princípe ktorý vieš extrapolovať. Opakujem, orientácia na kvalitný verejný priestor namiesto áut zvýšila atraktivitu tej oblasti, nie naopak.

Ubezpečujem ťa že mesto naozaj nežije s partií ktoré tam prídu autom, odídu taxíkom/busom a potom sa po to auto vrátia. Takých je minimum, vždy bolo, a vždy bude aj keby si tam postavil 15 poschodový parkovací dom. On je ten koncept predovšetkým príšerne nepraktický, keďže reálne dopravou zabiješ viac času ako keby si ste rovno aj tam prišli taxíkom/busom, keďže cestou tam musíš obehnúť všetkých členov partie a ďalší deň ísť ešte raz hore-dole po auto.

Inak to či niekto jazdí na bicykli nemá nič s tým koľko má peňazí. Ale o bicykloch tu vôbec nebola reč. Tiež nevidím dôvod prečo by som nemal ako odviesť niečo čo si kúpim, veľa krát som nákup na bicykli viezol. Dám do batoha a idem. Novú chladničku do centra asi kupovať nepôjdem.
Reakcia na: 810zssk #2534:
Porovnávaš jednu ulicu s celým Starým mestom. Ľudia jazdiaci na bicykloch buď nemajú peniaze, alebo nechodia jazdiť do centra Bratislavy ale na Mallorcu alebo aspoň do MK či na hrádzu. Okrem iného, ak si niečo kúpiš, tak to nemáš ako tým bicyklom odviezť.

Príklad:
Kedysi to partie robili tak, že jeden doviezol 4 ďalších do mesta v piatok večer, išli do krčmy, naspäť taxíkom alebo nočákom a druhý deň išiel pre auto. Ale to bolo parkovanie cez víkend zadarmo. Na bicykli tam určite nepôjdu.
Reakcia na: zakaznik #2533:
Andy tu rozprával o tom že bez áut centrum umrie. Preto som uviedol jeden z desiatok príkladov kde naopak redukcia autocentrického dizajnu mesta priniesla nárast zákazníkov a života v meste.
Reakcia na: 810zssk #2532:
Presne príklad ako polemizuješ sám so sebou. 😀 Neviem o tom, že by andy27 škriekal pri vylučovaní áut na Mariahilfer str.

No to ti nebráni to priniesť ako argument do diskusie o výstavbe garáže na Kollarku. 😃
Reakcia na: zakaznik #2529:
Sú. A? Aj v centre Bratislavy sú garáže.

Reagoval som na Andyho ktorý tu blúznil o tom ako centrá miest žijú z áut. Keď sa na Mariahilfer Straße redukoval prístup autami, ľudia ako vy úplne rovnako škriekali že dôjde k rozvratu ekonomiky, pokape to tam a vznikne mesto duchov. Stal sa presný opak.
Reakcia na: 810zssk #2527:
Čas ukáže, ako bude Staré mesto zázračne bohatnúť zo soyaboys, bezdomovcov a feťákov.
Reakcia na: zakaznik #2529:
ROFL. Denné maximum furt menej ako Valllopaaas. 🤣
Dokonca aj večer po 18:00 je to lacnejšie ako Valllopaaas alebo Tatracentrum. 😂
#najdrahšieparkovanievstrednejeurópe
Reakcia na: 810zssk #2527:
"Bratislavčanov možno najznámejším bude Mariahilfer Straße, kde tiež ľudia čo "rozumejú mikroekonomike" vrieskali ako to tam celé skrachuje keď sa vylúčia autá."

😀 a pri Mariahilfer nie sú garáže? 😃
Reakcia na: zakaznik #2526:
To je druhá vec.
Reakcia na: andy27 #2525:
Áno, americké mestá naozaj fungujú inak ako Bratislava. Preto to v Bratislave platí ešte niekoľkonásobne keďže zďaleka nie sme tak veľmi autocentrická spoločnosť ako USA.

Čo sa druhého odstavcu týka, jasné, Bratislava je lietadlo v ktorom platia úplne iné princípy ako všade v Európe. Proroci apokalypsy vášho typu existujú všade, vždy boli súčasťou debát o týchto témach a univerzálne v každom jednom prípade sa ukázalo že nie len že nemali pravdu, ale ekonomické efekty boli presne opačné. Tých príkladov sú v Európe desiatky, pre Bratislavčanov možno najznámejším bude Mariahilfer Straße, kde tiež ľudia čo "rozumejú mikroekonomike" vrieskali ako to tam celé skrachuje keď sa vylúčia autá. Dopadlo to samozrejme presne naopak, biznis sa tam roztočil ešte lepšie a hodnota nehnuteľností tam stúpla.
Reakcia na: andy27 #2525:
Chcel by som vidieť tú "pedestrian friendly lokalitu" v USA, ktorá nemá v tesnej blízkosti giant parking lot alebo garáž. 🤣
Reakcia na: 810zssk #2511:
Americké mestá fungujú inak ako Bratislava. Američania majú iný životný štýl, najmä tí, čo žijú v mestách. Nedá sa to porovnať.
Predstava, že život v centre Bratislavy bude lepší bez áut môže mať len finančne negramotný človek, ktorý nerozumie mikroekonomike, nikdy žiaden obchod ani prevádzku neprevádzkoval.
Reakcia na: zakaznik #2522:
Nie, to si si vymyslel niečo čo tu nikto nepovedal. Tvoj argument o cene je skrátka neplatný lebo sa pozeráš len na jednorazové raty.
Reakcia na: Viko #2519:
Rôzni ľudia potrebujú odstaviť vozidlo na rôzne dlhý čas. Ešte keby sa tak dalo odstaviť vozidlo za povedzme 4,10 € / 24 hod. na rozumne umiestnenom P+R, ako trebárs v tej Viedni.

#najdrahšieparkovanievstrednejeurópe
Reakcia na: 810zssk #2521:
Čiže keď som nepripojil k príspevku výkres dopravy, tak si automaticky usúdil, že navrhujem zrušiť všetky miesta.
Reakcia na: zakaznik #2520:
Ty si navrhoval rušenie miest na ulici ako odôvodnenie garáže.
Reakcia na: 810zssk #2518:
Si majstrom polemizovania samého so sebou.
Nikto tu presun rezidentov do garáže nenavrhoval.
Reakcia na: zakaznik #2517:
Aha, cieľom Paasu je niekde dlhodobo odstaviť vozidlo, ako v garáži? Zaujímavý spôsob chápania sveta.
Reakcia na: zakaznik #2516:
Ja nehovorím o rezidentských miestach, ale rezidentoch. To sú ľudia čo v zóne bývajú a platia fixný poplatok na rok. Keby si miesta presunul z ulice do garáže, týmto ľuďom výrazne stúpnu náklady pokiaľ ich ročná karta nebude platiť aj v tej garáži.
Parkovanie Vallo Paas 7 dní Mariánska 192 €
Garáž Stephansplatz 7 dní 129,10 €
😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.