Reakcia na: andy27 #2558:
Skladáme sa z naších daní na prímestskú dopravu vo verejnom záujme. Tá má pokrývať základnú dopravnú obslužnosť, čiže najmä chodenie do práce. Ak je zle nastavená, riešením predsa nie je tým istým ľuďom z rovnakého budgetu dotovať aj zaberanie spoločného priestranstva stojacimi autami, ale nastaviť im dobré spojenie.

Ale dobre vedieť že v polovici Európy vlastne nemajú mestá. V takom Londýne, finančnom centre Európy, sa napr. kapitál nekoncentruje vôbec, pretože sa tam do väčšiny mesta nedá pohodlne a zadarmo si doviesť zadok autom a parkovacie miesta sú tam kvantitatívne postačujúce možno pre 10% návštevníkov ak sme optimisti.
810zssk
Čo sa nákupu týka, to je paradigma autičkárov, ktorí spôsob ako nakupujú prispôsobujú tomu že nakupujú autom. Tiež som bol taký, jeden obrovský nákup raz za X dní a tiež mi to prišlo tak že toto proste budem musieť robiť len autom. Potom som zistil že aha, ak viac používam MHD, som furt pri nejakom obchode, takže som začal nakupovať každý deň málo, po ceste domov. Namiesto toho aby som raz týždenne zabil hodinu nakupovaním som zrazu len každý deň na 5 minút vošiel do obchodu okolo ktorého som išiel anyway, zobral pár položiek a stále mal doma niečo čerstvé, podľa toho na čo som mal práve chuť a navyše som varioval viac obchodov, a teda aj viac produktov. (To bolo do 3/2020, potom som sa vrátil k autu kvôli covid obmedzeniam, a dnes už nakupovanie riešim donáškou keďže obchody bytostne neznášam a v dnešnej dobe nevidím dôvod ich používať :))