Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mego #61276:

Nepredpokladám že niečo bude, nie je to dosť okrúhle výročie, možno o rok.
co bude tych 79 rkov autobusov to bude aj den otvorenych dveri vo vozovny ???? ano alebo nie a kedy
Reakcia na: S499.1023 #61272:

Rešpekt! ? To muselo byť veľa exotické, hehe. ?
Reakcia na: tr3mp #61206:
pod toto sa podpisem. len bohuzial ani ta prva faza sa nestihla... niekedy vela demokracie skodi a skoda ze sa to v 90tom stoplo, mohli aspon tunel pod dunajom vykopat ...

ale tunak sa viacero veci robi totalne nesystemovo .. ako napriklad, preco by nemohli predat FN mickiewiczovu, popripade aj kramare a nedostavaju razsochy ? ale to som OT 🙂
viete o tom ze jazdi L X1 ???jej trasa je Zatisie,Trnavske myto,Legionarska,Jesenskeho,PKO,Molecova a jazdi na nej7787+88
Reakcia na: fobust #61243:
Vlak. Cesta totiž nesmerovala len na Krym, ale mala za cieľ ošotoušiť čo najväčší kus UA, takže smerovanie bolo Čop-Ľvov-Kyjev-Simferopoľ-Jalta (s výjazdami do Alušty a Simferopoľu)-Sevastopoľ-Bachčisaraj-Simferopoľ-Ľvov-Čop (inou cestou). Cez deň mestá, cez noc presuny vlakom, akurát 3 noci v Jalte a 1 noc v Sevastopoli spánok na pevnine:-).
Reakcia na: Sommelier #61207:
si tam nastrkal veľa zastávok...
Reakcia na: si #61268:
Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti 🙂 Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem 🙂
Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) 🙂 Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova 🙂

Re #61269 fobust: Viac-menej suhlasim 🙂
Reakcia na: Beus #61266:

Dovlím si dokonca tvrdiť, že meniť napájací systém zo 600 V js na 750 V js je rovnako neopodstatnené ako meniť rozchod 1000 mm na 1435 mm.
Reakcia na: Beus #61266:
na 3 kV- by som supol akurat kolajovu dopravu (tam su tie spickove prudy este o nie maly kusok vyssie ako u trolejbusov 🙂 ), pri trolejoch ma velmi ani nenapadlo menit trakcne napatie (aj ked z relativne nizkeho napatia vyplyvaju obdobne problemy)

PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru 🙂 )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod. 🙂
co bude tych 79 rkov autobusov to bude aj den otvorenych dveri vo vozovny ???? ano alebo nie a kedy
Reakcia na: si #61261:
My vieme, ze by si najradsej videl v trolejoch 3kV, nemusis na to tak otvorene narazat 🙂 Ale 1) norma nedovoli do ulice viac ako tusim 1kV, 2) vozidla sa vyrabaju na 600 a 750 V a 3) prechadzat zo 600 na 750 by velky vyznam nemalo, kedze to nie je ziaden vyrazny rozdiel... len by ostali komplet vsetky vozidla elektrickej trakcie nepojazdne, a musel by si nakupovat nove alebo nakladne prerabat vyzbroje 🙂
Reakcia na: untrop #61252:
no, tak nejak ? ale co uz... takto sa im aj tak vsetci smeju...napriek "strachu", ktory vyvolavaju. a biedni turisti... aj ked nie jeden turista ide nacierno nasxval ?
Reakcia na: Sommelier #61263:
neviem kde je dalsia meniaren, ale odhadom niekde v rozptyle hranicna - mileticova
Reakcia na: si #61261:
meniaren je na dh a potom az kde ?
SAD DS robí Nivy - odchod z Cintorína Ružinov za 12 minút, trolejbus tú istú trasu za 13 minút.
Reakcia na: Mike #61260:
minimalne ta na dolnych honoch ma vykonnostnu rezervu (povodne plany boli zatrolejovat toho na dolnych honoch a v podunajskych biskupiciach viac), ale tam hra rolu aj vzdialenost od meniarne kedze trakcne napatie je len 600 V, prudy vysoke (ked sa tych vozidiel stretne na useku viacero a vsetky chcu rozbiehat tak to ide do tisicov A - 15Tr(M) ma 2x100, t.j. 200kW trakcne motory, tie si pri 600 V pri plnom odbere cucnu dokopy cca 340 A + v zime neake to kurenie 🙂 ) a tak akosi plati ze cim dlhsi kabel, tym ma vacsi odpor a tym je na nom aj vacsi ubytok napatia
Reakcia na: si #61258:
Jasné, to si pamätám veľmi živo. Bol to november 2004. Ten kritický pondelok po mimoriadnej nedeľnej výluke hrozilo, že ani v rannej špičke trolejbusy na Dolné hony , resp. skôr z Dolných honov nepôjdu vôbec. O. K. asi bude treba prirátať novú meniareň. Alebo zväčšiť výkon tých zvyšných dvoch.
Reakcia na: Mike #61257:
neuveríš, ale úplne si trafil klinec po hlave, presne tak sme tú celú trasu s kolegovcami diskutovali. Pridal si záložáky, za čo Ti patrí česť a chvála.

Myslím, že to dokazuje, že sa to dá vymysliet a že to bude fungovat.

Ešte bude treba doriešiť nástupište smerom z mesta, lebo nechceme polorpazdne tbusy nechat otacat az na Cilizskej.

si: ak mam byt uprimny, 78 bola dobry spoj, ktorým sa často dalo dobre cestovat. Lenze tak ako si to popisal ty - Holicska - Cilizska, to mi setrne nepripada. Zachadzka do Ruzinova - rovnaka strata ako v pripade teoretikov napojit elektrickou vrakunu a Biskupice od Ruzinova.

Ale k tym trolejbusom... Hmmm. Sam vies, ze to na DH nie je az tak tragicke. Ako odchovanec 201 a 202 som presadol do 33 a 32 (az na Kuklovsku - denne) a spominal som na tie vrestiace rarohy typu 6608 a spol...
Keby sa k tomu pridala linka, odporucam kratka, s takym 5 - 10 minutovym intervalom - len na CR, bolo by to uplne OK. Najma ked budes prestupovat na tom istom nastupisti.
No a to, že 201 pojde inak - svoju funkciu si splni tak ci onak.
Reakcia na: Mike #61257:
a to si zabudol este na jeden drobny problem a to je napajanie trolejovej trate medzi cintorinom ruzinov a ondrejovovou; inkriminovany usek mal byt podla povodnych projektov napajany z planovanej vozovne pri UNS a bol len provizorne pripojeny k meniarni ktora je na dolnych honoch, pred cca 1.5 rokom im to tam v zime aj neak robilo problemy a trolejbusy chodili s obmedzeniami (208 nechodila k cintorinu ruzinov vobec) a nieco tam upravovali, mam vsak vazne obavy ze take zahustenie dopravy na trati by to neznieslo (aj dnes ked su v inkriminovanom useku 2 - 3 vozy tak velmi dobre pocut na MGcku ze napatie dost slusne klesa aj bez toho zeby museli naslapnut jazdu)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.