Reakcia na: Sommelier #61093:
nejde len o samotný prestup, ale aj o to, že linky SAD prejdú trasu centrum-periféria vo väčšine prípadov oveľa rýchlejšie ako linky MHD. A celkom iste to pre neho bude znamenať ešte aj vyššie cestovné, ako má teraz! Za o dosť nižší komfort vyššie cestovné? To radšej vyvalí ešte viac, ale povezie sa pohodlne a rýchlo vo vlastnom IGK. Že má problém zaparkovať zisí až keď to IGK bude mať. A keď ho už bude mať, tak s ním bude jazdiť aj napriek tomu, že nemá kde zaparkovať. Takže opatrne s takými úvahami.
Martin Fundárek
Postaviť na kraji mesta prestupné terminály nie je zlá myšlienka, ale podľa môjho názoru je realizovateľná až vtedy, keď z týchto terminálov pôjde do mesta nový NDS (myslím tým zrýchlodrážnenú električku, nie metro). Potom si viem predstaviť ukončenie liniek zo Záhoria na Dúbravčiciach, od Pezinka v Rači a od Senca, Mostu a Šamorína pri letisku (prípadne od Senca na ZP, ak by bola Vajnorská radiála tiež prebudovaná na NDS).
Za súčasného systému električiek a trolejbusov nevidím takúto možnosť reálne. Tieto systémy sú jednak pomalé, takže by sami osebe znamenali predĺženie času cestovania (prosím terajšími extrémnymi zápchami na Patrónke neargumentovať - nebudú tam donekonečna) - nehovoriac už o čase prestupu a čakania na spoj MHD -, jednak nespoľahlivé (výpadky, meškania), takže pri ceste von z mesta by cestujúci musel ísť s rezervou 15-20 min., aby mal slušnú pravdepodobnosť, že spoj SAD mu nezdrhne. Pri takomto zhoršení kvality cestovania by veľkú časť cestujúcich od SAD neprevzal DPB, ale IGK. Tým by si dosiahol väčšie zápchy, viac exhalátov, väčší tlak na parkovacie miesta a pod., čiže presne opak toho, čo by si chcel.