Pozi #6053: Myslim, ze by mal byt. Alebo aspon rozhodne ziadne auta jazdiace po kolajniciach.
Votrelec #6059: Mam dobru naladu, takze budem reagovat: Jednak ako si myslis, ze bude krizovanie metra? Vyvedies ho na povrch, aby krizovalo urovnovo?? Ako potom tade budu jazdit auta... cez napajaciu kolajnicu? Dvak, videl si uz mimourovnove krizovanie? Co Ta opravnuje tvrdit, ze by to nebolo esteticke? Kolko Ti plati Metro, a.s.?
Ad vyhody elektricky: Citas vobec, co tu piseme?
Pozi #6063: Tento plan je len zaciatok nejakeho vacsieho riesenia, ktore je niekde tu na stranke, len som zabudol, kde. Mimochodom, 3 zastavky, to je 1x Dubravka, 1x Karlovka a Botanicka alebo Mlynska dol. Podla mna je to trosku malo.
Andrej #6070: Takze k Tvojim bodom: 1) Na zemi sice mozu byt stromceky a domceky a tak, ale aj elektricka moze viest cez peknu travicku (Brno, nedaleko stanice) pomedzi stromceky (Praha, niekde za hradom). Nehovoriac o tom, ze zatial som nevidel metro, ktore by sa mi pacilo - spinave stanice osvetlene skaradymi ziarivkami... Inymi slovami argument o estetike neberiem.
2) Elektricka tiez. 3) Povedzme. Ale bol som cca 5 dni v Prahe a pod oknom mi jazdila elektricka. Dost casto (3 linky). Nevadilo mi to. Ze by som bol uz uplne hluchy? Alebo to fakt nevadi?
4) Daju. Ale musia byt tak postavene. Kedysi davno som cital, ze vraj metro v BA na rozdiel od Prahy nebude pouzitelne ako kryt v case atomovej vojny s imperialistami - ale to bolo este za komanca tusim. Mozno sa to zmenilo.
Ad spolahlivost: Nepamatam si, ze by napriklad pocas mojich vyletov do Prahy alebo Brna tam boli taketo problemy. Myslim, ze to suvisi s "kvalitou" trati a s castym krizovanim s cestami. Ad splacanie: Pozri si v nejakej banke, aky davaju urok na dlhodoby uver. Navyse si nemyslim, ze dobre elektricky budu za 20 rokov v tom istom bode ako su tieto, co mame, teraz.
Si: Tie trate su v centre naozaj najhorsie.
...tak to je zatial asi vsetko (aj tak je toho viac nez dost), musim ist robit.
Votrelec #6059: Mam dobru naladu, takze budem reagovat: Jednak ako si myslis, ze bude krizovanie metra? Vyvedies ho na povrch, aby krizovalo urovnovo?? Ako potom tade budu jazdit auta... cez napajaciu kolajnicu? Dvak, videl si uz mimourovnove krizovanie? Co Ta opravnuje tvrdit, ze by to nebolo esteticke? Kolko Ti plati Metro, a.s.?
Ad vyhody elektricky: Citas vobec, co tu piseme?
Pozi #6063: Tento plan je len zaciatok nejakeho vacsieho riesenia, ktore je niekde tu na stranke, len som zabudol, kde. Mimochodom, 3 zastavky, to je 1x Dubravka, 1x Karlovka a Botanicka alebo Mlynska dol. Podla mna je to trosku malo.
Andrej #6070: Takze k Tvojim bodom: 1) Na zemi sice mozu byt stromceky a domceky a tak, ale aj elektricka moze viest cez peknu travicku (Brno, nedaleko stanice) pomedzi stromceky (Praha, niekde za hradom). Nehovoriac o tom, ze zatial som nevidel metro, ktore by sa mi pacilo - spinave stanice osvetlene skaradymi ziarivkami... Inymi slovami argument o estetike neberiem.
2) Elektricka tiez. 3) Povedzme. Ale bol som cca 5 dni v Prahe a pod oknom mi jazdila elektricka. Dost casto (3 linky). Nevadilo mi to. Ze by som bol uz uplne hluchy? Alebo to fakt nevadi?

4) Daju. Ale musia byt tak postavene. Kedysi davno som cital, ze vraj metro v BA na rozdiel od Prahy nebude pouzitelne ako kryt v case atomovej vojny s imperialistami - ale to bolo este za komanca tusim. Mozno sa to zmenilo.
Ad spolahlivost: Nepamatam si, ze by napriklad pocas mojich vyletov do Prahy alebo Brna tam boli taketo problemy. Myslim, ze to suvisi s "kvalitou" trati a s castym krizovanim s cestami. Ad splacanie: Pozri si v nejakej banke, aky davaju urok na dlhodoby uver. Navyse si nemyslim, ze dobre elektricky budu za 20 rokov v tom istom bode ako su tieto, co mame, teraz.
Si: Tie trate su v centre naozaj najhorsie.

...tak to je zatial asi vsetko (aj tak je toho viac nez dost), musim ist robit.
si
Vypadky elektriciek (a trolejbusov) - elektricky a trolejbusy sa nazyvaju aj ako vozidla zavislej trakcie a ich nevyhodou je ze ked sa nieco udeje na napajani alebo trati ku ktorej su viazane, tak neprejdu. Ked sa dobre zamyslis nad tym co je to metro, tak zistis ze to je tiez zavisla trakcia a trpi tymi istymi chorobami. (A ked nie je na udrzbu toho co tu uz je, je dost velky optimizmus cakat ze bude na udrzbu niecoho dalsieho, a ked nerobis udrzbu, tak potom logicky su aj vypadky kvoli porucham).
Vyhodou Elektricky oproti metru v tomto je prave to ze ju mozes rozvetvit a mat navzajom prepojenych viacero tras, takze ak sa na jednej nieco vyskytne, moze dispecer len presmerovat dopravu z postihnuteho useku v ktorom je mozne zabezpecit nahradnu dopravu a nemusi byt odrezana cela radiala (ako napriklad dnes ked sa nieco stane pri PKO, nejazdi cela Karlova Ves a ani Dubravka - keby existovala druha zapadna radiala (pozri si tie SCI-FI projekty na rozvoj), tak odlonim dopravu z karlovky a dubravky cez mlynsku dolinu a nahradnu dopravu musim zabezpecit len v useku most lafranconi - tunel.)