Andrej: Podla mojho nazoru je nejake obchodne centrum skaredsie ako elektrickova trat. A o dialnici ani nehovorim. S estetikou to mas tazke - asi sa vsetci zhodneme, ze panelakove sidlisko je skarede a upravovany park pekny, ale v mnohych inych veciach nie. Inymi slovami: Som pevne presvedceny, ze niecia estetika ako dovod, aby sme na periferii viedli dopravu pod zemou a nie nad nou alebo na nej, neobstoji. Ak ma chces presvedcit, skus mi zdovodnit, preco je moja estetika (ktora mi napriklad nasepkava, ze spinave stanice podzemky, osvietene sliepnavym svetlom ziariviek, su fakt hnusne) horsia.
si
Vypadky elektriciek (a trolejbusov) - elektricky a trolejbusy sa nazyvaju aj ako vozidla zavislej trakcie a ich nevyhodou je ze ked sa nieco udeje na napajani alebo trati ku ktorej su viazane, tak neprejdu. Ked sa dobre zamyslis nad tym co je to metro, tak zistis ze to je tiez zavisla trakcia a trpi tymi istymi chorobami. (A ked nie je na udrzbu toho co tu uz je, je dost velky optimizmus cakat ze bude na udrzbu niecoho dalsieho, a ked nerobis udrzbu, tak potom logicky su aj vypadky kvoli porucham).
Vyhodou Elektricky oproti metru v tomto je prave to ze ju mozes rozvetvit a mat navzajom prepojenych viacero tras, takze ak sa na jednej nieco vyskytne, moze dispecer len presmerovat dopravu z postihnuteho useku v ktorom je mozne zabezpecit nahradnu dopravu a nemusi byt odrezana cela radiala (ako napriklad dnes ked sa nieco stane pri PKO, nejazdi cela Karlova Ves a ani Dubravka - keby existovala druha zapadna radiala (pozri si tie SCI-FI projekty na rozvoj), tak odlonim dopravu z karlovky a dubravky cez mlynsku dolinu a nahradnu dopravu musim zabezpecit len v useku most lafranconi - tunel.)