Pozi #6053: Myslim, ze by mal byt. Alebo aspon rozhodne ziadne auta jazdiace po kolajniciach.
Votrelec #6059: Mam dobru naladu, takze budem reagovat: Jednak ako si myslis, ze bude krizovanie metra? Vyvedies ho na povrch, aby krizovalo urovnovo?? Ako potom tade budu jazdit auta... cez napajaciu kolajnicu? Dvak, videl si uz mimourovnove krizovanie? Co Ta opravnuje tvrdit, ze by to nebolo esteticke? Kolko Ti plati Metro, a.s.?
Ad vyhody elektricky: Citas vobec, co tu piseme?
Pozi #6063: Tento plan je len zaciatok nejakeho vacsieho riesenia, ktore je niekde tu na stranke, len som zabudol, kde. Mimochodom, 3 zastavky, to je 1x Dubravka, 1x Karlovka a Botanicka alebo Mlynska dol. Podla mna je to trosku malo.
Andrej #6070: Takze k Tvojim bodom: 1) Na zemi sice mozu byt stromceky a domceky a tak, ale aj elektricka moze viest cez peknu travicku (Brno, nedaleko stanice) pomedzi stromceky (Praha, niekde za hradom). Nehovoriac o tom, ze zatial som nevidel metro, ktore by sa mi pacilo - spinave stanice osvetlene skaradymi ziarivkami... Inymi slovami argument o estetike neberiem.
2) Elektricka tiez. 3) Povedzme. Ale bol som cca 5 dni v Prahe a pod oknom mi jazdila elektricka. Dost casto (3 linky). Nevadilo mi to. Ze by som bol uz uplne hluchy? Alebo to fakt nevadi?
4) Daju. Ale musia byt tak postavene. Kedysi davno som cital, ze vraj metro v BA na rozdiel od Prahy nebude pouzitelne ako kryt v case atomovej vojny s imperialistami - ale to bolo este za komanca tusim. Mozno sa to zmenilo.
Ad spolahlivost: Nepamatam si, ze by napriklad pocas mojich vyletov do Prahy alebo Brna tam boli taketo problemy. Myslim, ze to suvisi s "kvalitou" trati a s castym krizovanim s cestami. Ad splacanie: Pozri si v nejakej banke, aky davaju urok na dlhodoby uver. Navyse si nemyslim, ze dobre elektricky budu za 20 rokov v tom istom bode ako su tieto, co mame, teraz.
Si: Tie trate su v centre naozaj najhorsie.
...tak to je zatial asi vsetko (aj tak je toho viac nez dost), musim ist robit.
Votrelec #6059: Mam dobru naladu, takze budem reagovat: Jednak ako si myslis, ze bude krizovanie metra? Vyvedies ho na povrch, aby krizovalo urovnovo?? Ako potom tade budu jazdit auta... cez napajaciu kolajnicu? Dvak, videl si uz mimourovnove krizovanie? Co Ta opravnuje tvrdit, ze by to nebolo esteticke? Kolko Ti plati Metro, a.s.?
Ad vyhody elektricky: Citas vobec, co tu piseme?
Pozi #6063: Tento plan je len zaciatok nejakeho vacsieho riesenia, ktore je niekde tu na stranke, len som zabudol, kde. Mimochodom, 3 zastavky, to je 1x Dubravka, 1x Karlovka a Botanicka alebo Mlynska dol. Podla mna je to trosku malo.
Andrej #6070: Takze k Tvojim bodom: 1) Na zemi sice mozu byt stromceky a domceky a tak, ale aj elektricka moze viest cez peknu travicku (Brno, nedaleko stanice) pomedzi stromceky (Praha, niekde za hradom). Nehovoriac o tom, ze zatial som nevidel metro, ktore by sa mi pacilo - spinave stanice osvetlene skaradymi ziarivkami... Inymi slovami argument o estetike neberiem.
2) Elektricka tiez. 3) Povedzme. Ale bol som cca 5 dni v Prahe a pod oknom mi jazdila elektricka. Dost casto (3 linky). Nevadilo mi to. Ze by som bol uz uplne hluchy? Alebo to fakt nevadi?

4) Daju. Ale musia byt tak postavene. Kedysi davno som cital, ze vraj metro v BA na rozdiel od Prahy nebude pouzitelne ako kryt v case atomovej vojny s imperialistami - ale to bolo este za komanca tusim. Mozno sa to zmenilo.
Ad spolahlivost: Nepamatam si, ze by napriklad pocas mojich vyletov do Prahy alebo Brna tam boli taketo problemy. Myslim, ze to suvisi s "kvalitou" trati a s castym krizovanim s cestami. Ad splacanie: Pozri si v nejakej banke, aky davaju urok na dlhodoby uver. Navyse si nemyslim, ze dobre elektricky budu za 20 rokov v tom istom bode ako su tieto, co mame, teraz.
Si: Tie trate su v centre naozaj najhorsie.

...tak to je zatial asi vsetko (aj tak je toho viac nez dost), musim ist robit.
Andrej (Anndy008)
konretne od SI #6061): "... A netvrdim ze elektricka je zrovna lepsia, ale da sa s nou spravit ta ista sluzba ako metrom..."
snad som nevybral malo
Ale O.K. Konecne som to pochopil. Vam ide v podstate o to, ze elinu su lacne, inak by ste boli za metro. To ste mali povedat rovno.
Ja sa este vyjadrim k tomu preco sa mi metro paci viac /vypichem len to co si myslim, ze je vyhoda oproti eline/ (vseobecne metro - netvrdim, ze to navrhovane pre BA vzdy splna moje predstavy).
1. je skoro vsade pod zemou - takze nezavadzia a hlavne na zemi moze byt nieco, co je napr. pekne (stromy, park, domy, atd...) proste ovela viac miesta a nehyzdi okolitu krajinu + vsetky dalsie vyhody jeho vedenia pod zemou.
2. je fakt rychle (teda, ked sa take spravi)
3. nepocut z neho hluk /na povrchu/ (mozno otrasy, ale to su aj z eliny)
4. jeho tunely sa daju pouzit v case vojny ako CO kryty - to len tak na okraj (1-ka je dolezita)
Uznavam, ze aj Eliny mozu chodit pod zemou - ak take budu, tak kludne take mozu byt
Este by som sa chcel spytat (lebo to mi z projektov nebolo jasne) ako sa zariadi, aby eliny chodili spolahlivo. Poviem priklad a potom pochopite, ze co asi myslim.
Moji spoluziaci, co byvali na garde, tak chodili do skoly elinou. A zoberiem len jeden semester, tak sa vela krat stalo, ze nestihli cvika len preto, ze elina zlyhala (a to nehovorim, ze sli vela krat z racka pesi
Dalsia vec. Preco by sme nemohli mat drahe metro? Ved aj tak splacat ho budu nase deti (teraz to nemylsim ako svinstvo voci nim). Ale ked tu postavime, nieco, co za 20 rokov bude v tom istom bode, co teraz, tak nase deti zase budu musiet platit, aby si to vyriesili (otazka je len porovnat tie ceny). Nedala by sa brat investicia aj z tohoto pohladu?
Este mimo: to d3k0 a spectre. Nemohli by ste napisat nieco viac o tych novych vyhybkach pre tbusy? (kde budu, ako to funguje, pripadne aj ako funguju sucasne a preco sa vlastne musi spomalit? To by ma zaujimalo) diky