Reakcia na: Emo #55758:
To je docela dobře možné, ale vždy lepší je privozorium zabezpečující požadované přepravní vztahy, než provizorium, které je disfunkční (a autobusová obsluha Petržalky přece nic jiného není!). Ale mě šlo o něco úplně jiného- klidně si stavte metro, když na to máte, ale musíte to řešit RYCHLE, nebo vám doprava ve městě zkolabuje! Ty balkánské autobusy, co tam máte asi těžko koho budou motivovat k využívání MHD (o jejich obsazenosti ani nemluvě) a podobně jako žádné staré evropské město, ani Blava nemá na to, aby všichni obyvatelé jezdili všude autem (pokud možno při obsazenosti 1- 2 osobami). A navíc mám obavu, že zatímco budete léta stavět metro, ostatní aspekty MHD půjdou stranou- a to si nemůžete dovolit! Možná mám omezenou fantazii, ale já si prostě nedovedu představit, že by se na nějakých 5-10 let zastavily modernizační práce na vozovém parku tramvají a trolejbusů, další x let nekupovaly autobusy a zanedbával tramvajový svršek! Abyste pak neskončili jak Lisabon- krásné metro v nelogických směrech v podzemí, několik linek zkomírající historické tramvaje a spousty archaických busů na povrchu a jako bonus nekonečné zácpy, kam až oko dohlédne!
ivanbuto
Je som netvrdil, že to bude alebo nebude financovať mesto - ja som sa na to pýtal.
Pre mňa skôr dôležitejšou otázkou je, či a prečo je naozaj treba diaľničné spojenie Stupava-tunel-Vajnory. Tu nestačia čísla o očakávanom náraste dopravy. Treba tu zvážiť viacero faktorov. Jednak by sa jednalo o nepriaznivý zásah do životného prostredia. Ďalej, v meste Bratislava aj v širšom regióne je dneska absolútne nevyhnutné zastaviť tzv. živelný spôsob rastu a rozrastania mesta, ktorý má za následok to, že sa podporuje závislosť na automobilizme pri súčasnej celkovej degradácii životného prostredia. Dopravné stavby treba vidieť v tomto kontexte. Okrem toho s rozširovaním ciest a budovaním nových ciest si treba dávať pozor - áno, niektoré stavby a obchvaty sú objektívne nevyhnutné, ale treba sa vyvarovať skúsenosti a modelu z USA (o tom by som mohol napísať aj viac, ale teraz nemám čas), ktorý spočíva v tom, že zvýšenie ponúkanej kapacity vedie následne nielen k uspokojeniu dopytu, ale aj k vytváraniu nového dopytu, a o pár rokov sa zápchy zase vrátia. Medzitým sa postaví viac hypermarketov, benzínových púmp, parkovísk, atď.
Ide o to, že okolie Malých Karpát, či už je to zo strany západnej alebo východnej, má istý charakter, a ten treba zachovať a ochrániť pred ďalším betónovaním, atď. Akékoľvek dopravné stavby v širšom regióne musia byť podmienené tým, že existuje tu nejaká koncepcia rozvoja, teda v poriadku, mesto aj región bude rásť a rozvíjať sa, ale KDE sa tento rast bude odohrávať a AKÝ bude mať charakter. Pri všetkom tomto sa dnes mesto aj vôbec politici sústredia oveľa menej na verejnú dopravu, ako by bolo potrebné, čo sa týka financií aj celkovej pozornosti, záujmu, a hlavne činov.
Vrátim sa k tomu obchvatu - tu sa teda treba pozerať nielen na samotný obchvat, ale aj čo sa následne bude stavať v jeho okolí. Doprava sa nedá oddeliť od využitia územia. Na toto dnes už prichádzajú aj v niektorých častiach USA, kde päťdesiat rokov dominoval (a ešte stále dominuje) rast závislý na automobilizme.
Preto predtým, ako sa bude diskutovať o tom, kto bude čo financovať, by bolo treba zvážiť niektoré tieto aspekty.