Reakcia na: drink #55634:
Torino má nejakých 862000 obyvateľov a teraz pred olympiádou chytá zajaca za chvost. Bratislavu je treba dimenzovať na 750000 prítomných obyvateľov, navyše je hlavným mestom krajiny (teda musí fungovať ako backoffice pre 5 miliónov obyvateľov), je uprostred európskeho regiónu s veľkými predpokladmi pre ďalší rozvoj, má v blízkosti viedenskú aglomeráciu a navyše má Petržalku, čo je dosť špecifická štvrť (kde veľká časť obyvateľstva cestuje za prácou do iných MČ).Čo sa týka priorít, trasa B je kľúčová - spája Petržalku, nábrežie, centrum, Hlavnú stanicu, Trnavské Mýto a Ružinov, s potenciálom predĺženia na letisko. To by riešilo veľkú časť dopravných nárokov a neobával by som sa toho, že by linka jazdila naprázdno. Stačí si dnes pozrieť, koľko rôznych liniek jazdí po Štefánikovej a Šancovej, to všetko by sa dalo výrazne redukovať s tým, že Hlavná stanica by fungovala ako prestupný uzol zo záhorských smerov.
ivanbuto
Rád by som tu počul trochu viac zdôvodnenia. Prečo bude "nutné" stavať nultý okruh, a prečo by mesto na toto malo prispievať značným množstvom peňazí, ktoré by sa radšej mohli investovať do cyklistických sietí a verejnej dopravy?
Pokiaľ viem, tak po spojazdnené tunela Sitiny a po možných úpravách Prístavného mostu už bude existovať plnohodnotný diaľničný obchvat mesta (aj keď niektoré časti sú diaľnica v obci, čo znamená viac miestnej dopravy).