Reakcia na: Papyr #50693:
no neviem ako v Cesku, ale na Slovensku stoji skor len samotne PZP na vozidlo tych 5000 a nie samotne auto, ktore obvykle stoji min. o 1-2 nuly viac, a to k nemu este potrebujes papiere, takze obstaranie auta za 5000Kc, myslim ze by uz davno na kazdeho obyvatela pripadalo aspon 1 auto keby boli POJAZDNE pouzitelne auta za take cenyneviem ako v Prahe, ale v BA jazdia taxiky za nejakych 10-12Kc co je aj pri obcasnom pouziti taxika v kombinacii s elektricenkou lacnejsie ako vecne cpanie penazi do auta
yale
Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava
Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.