Reakcia na: Papyr #50679:
nic proti, ale v Prahe v noci nejazdia taxiky? pre mna je daleko lacnejsie si raz za cas zaplatit taxik v noci ako vrazat nehorazne peniaze na udrzbu auta, drahy benzin a samozrejme jeho kupu, MHD v kombinacii s obcasnym taxikom je neporovnatelne lacnejsiaRe #50681 ufo: ked to tak beries nemam co dodat, asi ti nema zmysel argumentovat prevadzkovymi nakladmi, robenim zapch pre sameho seba, ekologiou a tym smiesnym casom stravenym v MHD
yale
Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava
Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.