Reakcia na: NN #50684:
jazdi kazdu celu hodinu 1000-1600 // co o? 1000-1600? to co je ako ? a za tych 90 nieje spiatocny ale ako obojsmerny, a za 60 je jednosmerny. Presne casy neviem ale tento mesiac este bude premavat
:
Fyzikalne vlastnosti tejto brzdy su vsak take, ze pri velkych rychlostiach ma ucinnost prakticky zanedbatelnu, a s klesajucou rychlostou jej ucinok exponencialne rastie. Cize vo velkych rychlostiach pomoze minimalne, a brzdenie magnetkami naozaj zacina byt citit az od takych 25km/h nadol, pricom pod 10 km/h uz zacina byt citit fakt brutalne - hrozi zranenie cestujucich padom. To je potom to zastavenie na 1 metri, ale mysliet si, ze 20-tonovy kolos je schopny zastavit na 1 metri z 20 km/h a viac by bolo prinajmensom naivne
Ved si vypocitaj, ake zrychlenie by na to potreboval, akou silou by museli posobit brzdy proti pohybu vozidla, a aku kineticku energiu by tym stratil (cize by sa musela premenit na teplo v brzdach), atd. - dostanes celkom astronomicke cisla (a tym nemyslim konecnu zastavku v Ruzinove)
A ked chces byt moc velky drastak, mozes si este zratat, aky silny by musel byt skelet vozidla, aby pri takej deceleracii, posobiacej v 2 bodoch na solo voze, 3 na klbovom, udrzal vobec vozidlo pohromade a v povodnom tvare 

NN
stale akosi zabudate vycislit rocne naklady na cestovanie v MHD a na cestovanie/prevadzku auta co pre zaujimavost nie su len stale drahsie paliva, ale aj jeho udrzba, zakonne poistenie, parkovne a cas straveny hladanim park. miesta