Reply on: marko #50658:
Aj bratislavskí univerzitní odborníci sa k problematike vyjadrovali, ale neviem či ťa ich vyjadrenia potešia viac, ako tie žilinské 
Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava
Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.
NN
stale akosi zabudate vycislit rocne naklady na cestovanie v MHD a na cestovanie/prevadzku auta co pre zaujimavost nie su len stale drahsie paliva, ale aj jeho udrzba, zakonne poistenie, parkovne a cas straveny hladanim park. miesta