Reply on: NN #50677:
Nezabudame na nic. Hovori ti nieco "time is money"? Ak mam byt napriklad rano o siedmej _NIEKDE_, a autom sa tam dostanem za 15 minut a MHD vratane cakania na prestupy za hodinu a 15 minut, tak som usetril HODINU SPANKU. Krat 22 pracovnych dni krat 12 mesiacov, 264 hodin spanku rocne usetrenych. Nehovoriac uz o tom, ze autom idem od baraku k baraku, MHD idem od zastavky k zastavke. Nehovoriac o tom, ze v aute si zapnem kurenie kedy chcem JA, a nie kedy chce vodic (ak vobec chce - v takej Bystrici sa neobtazuju zapinat kurenie). A ak mas vela pracovnych povinnosti v priebehu dna a tieto povinnosti zahrnaju aj presun z miesta na miesto, tak doba stravena prevozmi MHD moze byt taka velka, ze jednoducho svoje povinnosti nestihnes a znacne sa to prejavi na tvojom prijme.
:
Beus
Hovorim o nudzovych brzdach elektriciek - elektromagneticke kolajnicove brzdy. Vodici ich samozrejme v pripade nutnosti pouzivaju, ale zvycajne skor vo vacsich rychlostiach, a, prirodzene, pomerne zriedka.
Medzi napravami podvozku sa nad kolajnicou nachadza silna cievka - elektromagnet, zospodu opatrena tzv. trecou celustou - oblozenim, ktore bez vacsieho poskodenia dokaze brzdit trenim seba sa o kov (kolaj).
Funguju asi tak, ze tato cievka - kolajnicova brzda, slangovo tzv. magnetka sa dost velkou silou "prisaje" o podklad - kolajnicu, a brzdi jednoducho trenim, ktore je velke prave vdaka velkej sile "prisatia"
Inac, magnetky sa ako nudzove brzdy nikdy nepouzivaju samostatne (na vozidle bez technickej zavady je to navyse nemozne), pretoze by ich ucinnost bola skutocne mizerna; ale vzdy v sucinnosti s inymi druhmi brzd - zvycajne elektrodynamickej (bezne brzdenie motormi), alebo mechanickej celustovej/kotucovej, brzdiacej napravy, pri stlaceni bezpecnostneho spinaca, kedy je elektrodynamicka brzda vyradena
A poznamka na zaver: starsie vozidla (T3, K2) maju magnetky s o nieco nizsou ucinnostou, nez novsie (T6), najucinnejsie magnetky maju T6 3.serie (7947-56)
Tak, dufam ze som na nic nezabudol a nic neprekrutil