Reply on: NN #50688:
V noci taxiky jazdia za 34 Kc/km. Nebud smiesny. Auto jazdi za cca 3 Kc/km, ak pocitam iba benzin, a asi za 5-6 Kc/km, ak pocitam aj sekundarne naklady. Zvlast, ked sa jedna o auto, ktore ma hodnotu asi 5000 Kc, ako moj byvaly Forman.Nemozem nesuhlasit ze MHD je lacnejsia, ale problemom je to, ze nie je o tolko lacnejsia, o kolko je nekvalitnejsia, cize ma zaujima pomer cena/vykon.

yale
Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava
Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.