Reply on: Papyr #50679:
V istych relaciach sa oplati fakt uprednostnit auto pred MHD. V Bratislave je vsak tychto relacii OVELA viacej nez v Prahe. MHD vyuzivam vylucne na cest do centra, pricom aj tu casto idem autom, zaparkujem ho nedaleko od DPB, pri Stoke a odtial nemam problem ist pesi kamkolvek, hoc aj na hrad. Pripadne, ak je vikend alebo vecer, tak sa da parkovat aj v cenre. Ale ak idem KAMKOLVEK a KEDYKOLVEK v petrzalke, tak idem autom. Keby som nebyval tak vyhodne pri Raciasnkej radiale, s relativne dobrou peso dostupnostou aj z Vajnorskej, tak MHD nevyuzivam uz vobec. Jedine co vyuzijem su elektricky, ktore ako jediny prostriedok MHD za nieco stoja, este trolejbusy berem ako vhodny prostriedok do mestskeho prostredia. Autobusom do DNV uz nechodim. V zapche si radsej postojim v aute, no nie?
yale
Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava
Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.