Anketa: Mal by sa dopravný podnik pred kúpou nových vozidiel zaujímať o preferencie cestujúcich k usporiadaniu ich interiéru (napr. rozmiestnenie a počet sedadiel)?

Interiér autobusu Iveco Urbanway 12M
Foto © -mk-
áno (91 %)
nie (7 %)
neviem (2 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #7:
Je uplne normalne ze firmy si robia studie a prieskumy trhu. Podobne by to mohol robit DPB, ktory by mohol na focus group testovat rozne riesenia. Ale uznavam ze v tomto segmente je to pomerne nestandardne.
Reakcia na: Solider #6:
PR je PR.
Ma sa DPB, co by mal byt dom plny odbornikov, pytat "plebsu" na interier vozidla? Popripade motor, typ prevodovky.
DPB/mesto naraba s verejnymi prostriedkami, mal by komunikovat ake vozidla a preco kupuje, ich vybavu etc., mozno vyvolat diskusiu, aby poznal nazory laickej verejnosti. Ale len v rovine, ze moze ziskat nezainteresovany pohlad. No asi by to nemalo dopadnut ako so starym mostom, kde ludia vyberali farbu mosta.
Reakcia na: Ámos #5:
Myslíš teraz Wiener Linien? Lebo tam po odmontovaní sedadiel robili PR akciu, že ako to cestujúci vnímajú, že majú viac miesta na státie, kočíky a celkovo teda viac priestoru pre cestovanie, na úkor disponibilných sedadiel.
Reakcia na: Solider #4:
Cize sa nepytali na preferencie zakaznikov. Ale situaciu vyhodnotili z prevadzkovych skusenosti.
Reakcia na: Melange #2:
Možno skôr autor narážal na to, že je napríklad rozdiel pri cestovaní linkou 50, kde sa cestuje sa na krátke vzdialenosti, veľká výmena cestujúcich, časté zastávky a linkou 29 alebo 65, kde sa cestuje na dlhšie úseky, kde by si viac cestujúcich radšej sadlo. To isté je napríklad pri trolejbusoch, kde sú vozy 31 Tr s veľkým počtom sedadiel vypravované na linky 201 a 202, kde v čase dopravnej špičky kapacitne nepostačujú, ale povedzme na linke 207 by ten nadimenzovaný počet sedadiel postačoval. Dopravca však prieskum nevykonal a pre linky s odlišnými potrebami nakúpil vozidlá v jednotnej konfigurácii. Podobný problém riešil viedenský dopravca, keď na základe prieskumov odstraňoval druhý rad sedadiel v súpravách ULF na linke 43, aby vytvoril viac miesta na státie = zväčšoval ponúkanú kapacitu vozidla.
Reakcia na: Melange #2:
Oprava: neviem si predstaviť, ako zisťovať "preferencie cestujúcich k usporiadaniu ich interiéru".
Neviem si predstavovať "preferencie cestujúcich k usporiadaniu ich interiéru". Na to by mal byť proste jeden štandard a hotovo. Nepredpokladám, že Bratislavčania majú iné preferencie ako Košičania či Slováci iné ako Nemci, Francúzi, Španieli, Američania...
Najlepšie interiéry mali staré električky (T3 a T6) - 2 rady sedadiel a hotovo, nie ako tie nové trolejbusy SOR 30 Tr a 31 Tr, ktoré vyzerajú ako diaľkové autobusy do Anglicka.

Ďalšie ankety