Anketa: Ste za to, aby magistrát poskytoval dopravnému podniku prostriedky na rozširovanie a rekonštrukciu zbierky historických vozidiel?

Praga RN pred Auparkom
Foto © insider
áno (84 %)
nie (12 %)
neviem (3 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #23:
závisí od toho, či sa bavíme o účtovnom alebo daňovom hospodárskom výsledku (HV) .... ak bol daňový HV kladný, tak sa z neho samozrejme vymerala daň z príjmu právnických osôb a vznikla povinnosť ju uhradiť ....
Reakcia na: Valec #19:
A vzhladom na umorovanie straty z predoslich obdobi, DPB ziadnu dan zo zisku neplatil.
Reakcia na: gejza #21:
Opakujem, je jedno, ako to nazveš, stále to bude dotácia.
Reakcia na: S499.1023 #20:
dotácia je priama platba zo štátnych alebo verejných zdrojov, pričom za jej poskytnutie sa neočakáva priame pevne kavntifikovateľné spätné plnenie .... tých pár rokov na ekonómii pomohlo získať aspoň základný rozhľad ....

v prípade, o ktorom sa bavíte, ide o objednávku a úhradu služby prevádzkovanej vo verejnom záujme ...
Reakcia na: Valec #19:
Nazvať to môžeš ako chceš, stále to bude dotácia.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Ak je to účtovný zisk, tak sa z neho platí aj daň a teda možno určiť kam tie 2% (pri firmách je to tuším len 1,5%) poslať.
Mimochodom, to nie je dotácia, ale fakturácia za služby.
Reakcia na: Valec #17:
Zisk po započítaní dotácie, to už je NEJAKÝ zisk! Presypeme si prachy z jedného vrecka do druhého a budeme sa tváriť, že vznikli.
Reakcia na: S499.1023 #14:
DPB zisk nema. Ale take OLO ci BVS ma. Aj oni maju pravo urcit % z dane pre neziskovky.
Reakcia na: Valec #13:
Tých vykázaných peňazí vytĺknutých z dlhodobej neúdržby majetku,
Reakcia na: Valec #13:
DPB zo svojho ZISKU? To je čo?
Reakcia na: Ámos #12:
A ešte by mohol prispieť aj DPB zo svojho zisku, príp. aj iné mestské organizácie (ak podobný model zatiaľ nevyužívajú).
DPB by si v prvom rade mal zalozit obcianske zdruzenie, ktoremu budu historicke vozidla zverene a bude sa o ne starat.
Nasledne by sa mal registrovat pre ziskanie 2% (3%) z dani a prednostne vsetkym zo svojich 2700 zamestnancov prevyplnat tlaciva.

Potencial (rok 2015)
2783 zamestnancov, priemerny plat 1035€, je dan 110 € mesacne / 1320€ rocne.
Z toho 2% je 26€ x 2783 zamestnancov = potencial na ziskanie 72358,-€
(samozrejme je to hruby prepocet a idealny stav, ze vsetci zamestnanci prispeju)
Reakcia na: Miro #10:
Účelové dotácie by mohlo dostávať aj Múzeum DPB, keby ho po vzore Prahy niekto založil. Netreba to hneď hnať pod iné inštitúcie.

Podľa mňa to nie je riešenie na zahodenie. Na vstupnom by sa možno podarilo vyzbierať si nejaký "zisk" na ich zveľaďovanie (ak zarátam fakt, že krasňanská hala sa musí udržiavať tak či tak, jediné náklady budú na propagáciu a zopár zamestnancov).

Osobne som mierne skeptický voči presunu HV z majetku DPB. Stratil by sa dosah na ich stav (viď minulosť s TM Brno), otázne by bolo zabezpečenie historických liniek a následný postoj k "cudzím vozom" zo strany personálu za ne zodpovedného.
Reakcia na: Viko #9:
Neviem, len mi to napadlo ako systémové riešenie, že múzeá by sa mali starať o historické exponáty, samozrejme za peniaze z účelových dotácií.
Reakcia na: Miro #8:
Múzeum dopravy sa nevie postarať ani o vlastné zbierky, kde tam vidíš kapacitu prebrať podnikové múzeum DPB?
Reakcia na: manažér #7:
Ako sú financované múzeá? Ja by som videl túto činnosť v rámci Múzea dopravy.
Určite je niekoľko možností ako získať financie na nejaký zmysluplný projekt, čo tento je. Nie som za to, aby prispieval magistrát, resp. iná mestská rozpočtová organizácia. Tá má zabezpečovať prioritne službu občanovi a nie venovať sa v tomto prípade historickým zbierkam a ich zveľaďovaniu. Táto činnosť patrí do rúk dobrovoľníckych organizácii, občianskych združení, alebo komerčnému sektoru. Treba si dať viac námahy - dať na stôl projekt a zámer, vypísať granty a výzvy, začleniť svoj projekt do väčšieho konceptu a získať financie napr. z Eurofondov.
Reakcia na: zlomok #5:
No však rovno povedz, že majú ísť priamo na kontá konkrétnych ľudí. Možno by sa historické autobusy a trolejbusy dostali do ešte väčšieho rozkladu, než v akom aktuálne sú. ?
Som proti tomu, aby magistrát dával DPB čo i len cent na rozširovanie zbierky historických vozidiel priamo DPB, lebo DPB si to nezaslúži a bolo by to sypanie peňazí do čiernej diery. Som za to aby sa peniaze dali na rozširovanie zbierky, ale nie DPB, to môžu rovno tie peniaze páliť.
Reakcia na: KDPV #2:
Takže zavrieme aj Mestské múzeum? Galériu mesta Bratislavy? Devín? Zimák? Pasienky? Kedy ušetríme dosť, aby tebou vybraná podmnožina všetkého fungovala, ako má?
Nie je náhodou v množine "uplne vsetko" aj uvedomelý dopravca, ktprý vníma, že ak históriu nenechá chátrať a má ju z čoho opraviť, môže mu prinášať zisk a výrazne zlepšovať renomé medzi obyvateľmi?
Reakcia na: KDPV #2:
Múzeá sú nezmysly?
Reakcia na: Adam3 #1:
Suhlasim. Ak bude v meste fungovat vsetko ako ma, nie iba nove vozy, ani nie iba MHD, ale uplne vsetko, tak potom moze poskytovat prostriedky aj na taketo nezmysly.
Som za to, aby magistrat poskytoval prostriedky najprv na nove moderne vozidla a ked budu vozy do vypravy nech su su aj historicaky.

Ďalšie ankety