Reakcia na: Dispecer #81669:
Ja len dúfam že aspoň jeden 15 metrový solaris bude historičák. Vtedy v roku 2000 to bolo doslova supervozidlo, ktoré nám aj Bratislava závidela. Aspoň jeden kus, ktorý nám pripomenie časi kedy sme mohli Košice nazvať "Solarisovo".
PtrOlsn
Jednoduchšia, lacnejšia a rýchlejšia údržba. Ekologickejšia technológia výroby kameniva ako asfaltu (na výrobu asfaltu sa spotrebuje oveľa oveľa viac energie ako na vyťaženie kameniva). Lepšie fyzikálne vlastnosti (trvácnosť) koľajnice typu S49 ako žliabkovej koľajnice. Z ekologického hľadiska nižšie teploty v okolí telesa trate. Lacnejšie riešenie ako terajšie-využitie financií efektívnejšie.
@Granite01
Po zrekonštruovaní zvyšnej časti Južnej triedy, ulíc Osloboditeľov a Alejovej by tam boli ucelené úseky otvoreného zvršku (NO-VSS, Levočská-VSS, Socha Jána Pavla II.-VSS ( v tomto úseku môže byť aj zatrávnená trať), Alejová školy-VSS). V zastávkových priestoroch mohla byť použitá dlažba.
Na všetky cestno-koľajové prejazdy v rámci MET sa mohlo kľudne použiť napr. toto riešenie keby sa ušetrilo na betóne a asfalte, ktorý sa zbytočne dáva medzi koľajnice mimo križovatiek: https://www.youtube.com/watch?v=xBT0aILWQBU
Ak sa v niektorom z týchto bodov mýlim, kľudne ma opravte. Budem iba rád ?