No ja dúfam, že všetky 4 ramená križovatky VSS sa nebudú robiť naraz. Ak by ten úsek urobili už teraz, tak by električky mohli potom pri MET2 stále jazdiť z centra až po VSS a otáčať sa na teraz vybudovanej spojke. Síce je to ešte ďaleko, ale nemyslím, že odstavia všetko naraz. V čase keď budú rekonštruovať Alejovú, tak po Južnej triede sa bude určite jazdiť, obe naraz nezavrú.
@veteran
Jednoduchšia, lacnejšia a rýchlejšia údržba. Ekologickejšia technológia výroby kameniva ako asfaltu (na výrobu asfaltu sa spotrebuje oveľa oveľa viac energie ako na vyťaženie kameniva). Lepšie fyzikálne vlastnosti (trvácnosť) koľajnice typu S49 ako žliabkovej koľajnice. Z ekologického hľadiska nižšie teploty v okolí telesa trate. Lacnejšie riešenie ako terajšie-využitie financií efektívnejšie.
@Granite01
Po zrekonštruovaní zvyšnej časti Južnej triedy, ulíc Osloboditeľov a Alejovej by tam boli ucelené úseky otvoreného zvršku (NO-VSS, Levočská-VSS, Socha Jána Pavla II.-VSS ( v tomto úseku môže byť aj zatrávnená trať), Alejová školy-VSS). V zastávkových priestoroch mohla byť použitá dlažba.
Na všetky cestno-koľajové prejazdy v rámci MET sa mohlo kľudne použiť napr. toto riešenie keby sa ušetrilo na betóne a asfalte, ktorý sa zbytočne dáva medzi koľajnice mimo križovatiek: https://www.youtube.com/watch?v=xBT0aILWQBU
Ak sa v niektorom z týchto bodov mýlim, kľudne ma opravte. Budem iba rád ?
oprava: namiesto prestupu na Autocampingu to asi väčšinu času bude tak, že prestupovať sa bude niekde v okolí kruháku na Alejovej, keďže Alejová sa bude robiť. Ch.m.e.p.*
Ten úsek sa bude robiť vtedy, keď Jazero, Barca a Alejová. Teda budú sa robiť všetky 4 ramená križovatky VSS. ED na juhu bude teda nefunkčná tak či onak. Rozdiel je iba v tom, či sa počas prác bude prestupovať na náhradnú dopravu pri VSS alebo pri Rybe a Autocampingu. Navyše tento úsek má predpoklady byť hotový čo najskôr. Preto si nemyslím, že práce na tomto úseku nejako veľmi zhoršia diskomfort počas MET2 v porovnaní s tým, keby ten úsek bol hotový už skôr.
Tiež si myslím, že úsek mal byť urobený spolu s križovatkou VSS. Jedná sa možno o 300-400m trate. Možno to bolo z nejakých hlúpych dôvodov, napr. bolo presne určené, koľko peňazí je možné minúť a tento úsek sa do toho nezmestil.
S praktických dôvodov je ale veľmi dobre, že tento krátky úsek sa bude robiť v novom termíne. Aspoň znížime atraktivitu MHD v Košiciach, keď bude električkové doprava znova nefunkčná.
No z Barce využije ľavé odbočenie presne jeden spoj denne na pravidelných linkách. Plus možno nejaké manipulačné jazdy, alebo mimoriadnosti. Aj napriek tomu mi tam spleť nevadí, dobudúcna sa linkové vedenie môže meniť a takto to nebude prípadnú zmenu obmedzovať. Samozrejme v kontexte toho, že na vyťaženejšom mieste spleť chýba, to vyznieva dosť nelogicky, až absurdne.
Ako ale pozerám fotky, tak sa nestačím čudovať - naozaj tam ostal krátky úsek nezrekonštruovanej trate medzi otvoreným zvrškom a práve dokončovanou križovatkou??? To kde nechali kompetentní rozum? Veď keď už raz vylúčia dopravu, tak načo by to spravili naraz, o rok sa tam dá znova niekoľkomesačná výluka, že?
Tiež sa mi nechce veriť, že sa na celej križovatke použil obyčajný asfalt. Žiaden betón pred križovatkou, žiadna guma na prejazdoch, žiadna pevnejšia, odolnejšia vrstva. Teraz to vyzerá pekne, ale príde jedna zima, druhá zima a bude to v stave ako pred rokom...
To sa pýtam aj ja. Výhybka pre spleť by síce musela byť ihneď za koľajovou spojkou, ale nemyslím, že by to mal byť problém. Zbytočne dali splietku na príjazde z Barce (nulové využitie! koľko súprav denne využie ľavé odbočenie na Alejovú?), ale na príjazde z Jazera chýba, lebo čakanie spojov L3/L7 a L9 na jednu zelenú bolo na dennom poriadku.
@Yogi – skúsme sa na tie stĺpy pozrieť pozitívne, s trochou čierneho humoru: tie stĺpy sa projektujú a montujú zámerne, ako pasívne prostriedky na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky. Je totiž predpoklad, že vodič, ktorý pri svojom spôsobe jazdy naberie stĺp, by počas svojej ďalšej jazdy nabral nejakého účastníka cestnej premávky.
Trochu vážnejšie: pri projektovaní a stavbe sa _nevyhnutne_ vyskytnú aj nedomyslené veci, niečo o tom viem, hoci len z bežnej stavby. Našťastie niečo ako odstrániť stĺp a prevesiť vedenie inam sa dá urobiť aj neskôr, ak sa dotknuté strany dohodnú, pretože to nie je veľká stavebná úprava. V porovnaní s tým je chýbajúca spleť od Jazera vážnejší problém, lebo sa po dokončení stavby nedá rýchlo ani lacno doplniť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023