Modernizácia električkových tratí, 2. etapa

Projekt Modernizácia električkových tratí v meste Košice 2 je pokračovaním projektu MET. Jeho projektovú prípravu schválilo Mestské zastupiteľstvo mesta Košice na svojom zasadnutí dňa 14. decembra 2015.

V rozsahu projektu budú zahrnuté nasledujúce úseky tratí:

  • Verejný cintorín – križovatka VSS,
  • križovatka VSS – Barca,
  • Nižné kapustníky – Nad jazerom, Važecká,
  • križovatka VSS – Alejová – križovatka Moldavská cesta.

Všetky úseky sa nachádzajú v južnej časti mesta a ich realizáciou sa skompletizuje obnova košickej siete električkovej dopravy s výnimkou rýchlodráhy do železiarní. Zmodernizovaný bude najstarší a doteraz nerekonštruovaný úsek na sídlisku Nad jazerom vybudovaný v rokoch 1979 až 1983, ako aj doteraz najnovší prírastok v sieti – trať na Alejovej ulici zrealizovaná v rokoch 1987 až 1989.

Keďže aktuálne len prebieha projektová príprava, ťažko odhadovať či a k akým vylepšeniam na predmetných úsekoch dôjde. V minulosti sa napríklad viedli polemiky o doplnení obratiska, resp. aspoň koľajovej spojky na Alejovej ulici v blízkosti zastávky Daňový úrad. Situáciu okolo projektovej prípravy budeme sledovať a tento článok na základe nových informácií priebežne dopĺňať a rozširovať.

Realizácia projektu je predbežne plánovaná po skončení realizácie projektu MET, teda pravdepodobne v roku 2019.


26.11.2016
-master5228-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

P1X3L331019.7.2018 20:08 #7 Re:
https://kosicednes.sk/udalosti/rekonstrukcia-elektrickovych-trati-pokracuje-na-juhu-nad-jazerom/
mi.v19.12.2016 17:11 #6 Re:
Ešte sa opýtam, aký je hlavný zámer pre vloženie koľajovej spojky vo vetve križovatky VSS smerom na Jazero? Aj v tomto prípade by som mal nejaké vlastné vysvetlenie (možnosť prevádzky Jazero-VSS a späť v prípade mimoriadností), ale možno existuje nejaké lepšie vysvetlenie. 🙂
mi.v19.12.2016 17:03  +1#5 Re:
Reakcia na #4 od afeno:
Ďakujem. Rozmýšľal som o možných príčinách, ale priznám sa, takáto možnosť mi nenapadla.
afeno19.12.2016 15:11 #4 Re:
Reakcia na #3 od mi.v:
Kvôli pozemkom, na ktorých sa momentálne trať nachádza. Koľajisko sa teraz bude nachádzať iba na pozemkoch patriacich mestu a Národnej Dialničnej Spoločnosti.
mi.v19.12.2016 10:31 #3 Re:
Zrušenie rozjazdových koľají pri VSS v smere od Jazera – nie je to podľa vás šetrenie na nesprávnom mieste? Podľa terajších cestovných poriadkov sú obidve obsadené súbežne dosť často.
Nepoznáte niekto dôvody, pre ktoré dostala prednosť zmena koľajiska na menej praktickú verziu?
Rudyke90213.12.2016 22:30 #2 Re:
Hm no je to pekne že trať na jazere prišla na rad - "do plánu" medzi posledné projekty MET .. ? Tak ako tu je spomenute je to najstaršia trať BKV spomedzi všetkých čo už modernizáciou prešli,,, , len je otázka či do toho plánovaneho roku "zahájenia" projektovania a schválenia a pridelenia financii z EU aj ta trať už nebude "prevádzky neschopná" ,, ? No a čo sa týka tu nižšie spomenutej trate do uss (rýchlodráha), tá už generálkou prešla pozdejšie ako trať na jazere bola danná do prevádzky.. a už na tej rýchlodráhe je predsa len ta premávka a frekvencia spojov oveľa nižšia ako to bolo v 90 tich či v začiatkoch roku 2000 ... Len nech sa "dočkame" že sa to "jazero" fakt konečne aj urobi ,,
reparil12.12.2016 22:07 #1 Re:
a co trat do us steelu? a trat z NMM na tahanovce? utopia? ?