Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: myslavcan #81664:
Nemyslím si, žeby to bolo také hrozné, ak by to tam robili naraz. V podstate linka 9 by mohla byť nahradená od kruháča busmi.
A čo získaš tým, že pošleš električky pod most VSS? Ako určite tam tá výhybka nebola namontovaná len tak, ale pokiaľ tam ľudia vystúpia, prejdu cez cestu... To by som videl prestup radšej inde, už skôr na Južnej triede.

Napr. táto výhybka zohrá veľa pri výpadku linky 4. Ak ju bude treba nahradiť, tak zálohové vozidlo z Važca vie byť v Barci oveľa rýchlejšie ako kedysi. Po starom sa musel ísť otočiť na Stanicu (prípadne Rybu) alebo porušiť predpisy a ísť v protismere do Barce. Teraz stačí, že prejde tou spojkou, dostane sa potom cez križovatku hore smerom na Alejovú a odtiaľ do Barce. Samozrejme, že hovorím o situácií, keď tam bude KTčko.
Reakcia na: mi.v #81661:
No ja dúfam, že všetky 4 ramená križovatky VSS sa nebudú robiť naraz. Ak by ten úsek urobili už teraz, tak by električky mohli potom pri MET2 stále jazdiť z centra až po VSS a otáčať sa na teraz vybudovanej spojke. Síce je to ešte ďaleko, ale nemyslím, že odstavia všetko naraz. V čase keď budú rekonštruovať Alejovú, tak po Južnej triede sa bude určite jazdiť, obe naraz nezavrú.
Reakcia na: veteran #81632:
@veteran
Jednoduchšia, lacnejšia a rýchlejšia údržba. Ekologickejšia technológia výroby kameniva ako asfaltu (na výrobu asfaltu sa spotrebuje oveľa oveľa viac energie ako na vyťaženie kameniva). Lepšie fyzikálne vlastnosti (trvácnosť) koľajnice typu S49 ako žliabkovej koľajnice. Z ekologického hľadiska nižšie teploty v okolí telesa trate. Lacnejšie riešenie ako terajšie-využitie financií efektívnejšie.

@Granite01
Po zrekonštruovaní zvyšnej časti Južnej triedy, ulíc Osloboditeľov a Alejovej by tam boli ucelené úseky otvoreného zvršku (NO-VSS, Levočská-VSS, Socha Jána Pavla II.-VSS ( v tomto úseku môže byť aj zatrávnená trať), Alejová školy-VSS). V zastávkových priestoroch mohla byť použitá dlažba.

Na všetky cestno-koľajové prejazdy v rámci MET sa mohlo kľudne použiť napr. toto riešenie keby sa ušetrilo na betóne a asfalte, ktorý sa zbytočne dáva medzi koľajnice mimo križovatiek: https://www.youtube.com/watch?v=xBT0aILWQBU

Ak sa v niektorom z týchto bodov mýlim, kľudne ma opravte. Budem iba rád ?
Reakcia na: mi.v #81661:
oprava: namiesto prestupu na Autocampingu to asi väčšinu času bude tak, že prestupovať sa bude niekde v okolí kruháku na Alejovej, keďže Alejová sa bude robiť. Ch.m.e.p.*

😉 Chýba možnosť editácie príspevkov.
Reakcia na: Granite01 #81660:
Ten úsek sa bude robiť vtedy, keď Jazero, Barca a Alejová. Teda budú sa robiť všetky 4 ramená križovatky VSS. ED na juhu bude teda nefunkčná tak či onak. Rozdiel je iba v tom, či sa počas prác bude prestupovať na náhradnú dopravu pri VSS alebo pri Rybe a Autocampingu. Navyše tento úsek má predpoklady byť hotový čo najskôr. Preto si nemyslím, že práce na tomto úseku nejako veľmi zhoršia diskomfort počas MET2 v porovnaní s tým, keby ten úsek bol hotový už skôr.
Reakcia na: 5801 #81654:
Tiež si myslím, že úsek mal byť urobený spolu s križovatkou VSS. Jedná sa možno o 300-400m trate. Možno to bolo z nejakých hlúpych dôvodov, napr. bolo presne určené, koľko peňazí je možné minúť a tento úsek sa do toho nezmestil.
S praktických dôvodov je ale veľmi dobre, že tento krátky úsek sa bude robiť v novom termíne. Aspoň znížime atraktivitu MHD v Košiciach, keď bude električkové doprava znova nefunkčná.
Reakcia na: myslavcan #81648:
Tak to je skvelá správa,aspoň niečo, dúfam že to bude fachat a že to nebude viac mimo ako v prevádzke..
Reakcia na: P1X3L3310 #81656:
Tak tak. Odpojovač / prepojovač umožňuje len jeden zberač.
Reakcia na: 110mat110 #81655:
Geometria trakčného vedenia (výška, osovosť, kľukatosť).
Reakcia na: 110mat110 #81655:
pokial dobre viem, prud mozu brat naraz iba z jedneho pantografu
Reakcia na: S499.1023 #81653:
Co sa tou skuskou skusa? Nespravia 2 pantografy na KT prave nezelany efekt rozfelenia prudu na polovicu?
Reakcia na: Bjorn #81651:
Ak mysliš úsek VSS - Cintorín tak ten je zahrnutýv projekte MET2, viď. : https://imhd.sk/ke/doc/sk/15626/15626
Reakcia na: Terepin #81650:
Možno preto, že sa tejto skúške hovorí pantografová a čím viac zberačov úsekom bez problémov prejde, tým lepšie.
Reakcia na: Terepin #81650:
Možno to bude tým, že sa využívali obidve kabíny električky. A možno ako poistka pre prípad problémov s napájaním úsekov.
Reakcia na: mi.v #81646:
No z Barce využije ľavé odbočenie presne jeden spoj denne na pravidelných linkách. Plus možno nejaké manipulačné jazdy, alebo mimoriadnosti. Aj napriek tomu mi tam spleť nevadí, dobudúcna sa linkové vedenie môže meniť a takto to nebude prípadnú zmenu obmedzovať. Samozrejme v kontexte toho, že na vyťaženejšom mieste spleť chýba, to vyznieva dosť nelogicky, až absurdne.

Ako ale pozerám fotky, tak sa nestačím čudovať - naozaj tam ostal krátky úsek nezrekonštruovanej trate medzi otvoreným zvrškom a práve dokončovanou križovatkou??? To kde nechali kompetentní rozum? Veď keď už raz vylúčia dopravu, tak načo by to spravili naraz, o rok sa tam dá znova niekoľkomesačná výluka, že?

Tiež sa mi nechce veriť, že sa na celej križovatke použil obyčajný asfalt. Žiaden betón pred križovatkou, žiadna guma na prejazdoch, žiadna pevnejšia, odolnejšia vrstva. Teraz to vyzerá pekne, ale príde jedna zima, druhá zima a bude to v stave ako pred rokom...
Reakcia na: sc_ke_sk #81649:
Prečo s dvoma pantografmi?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.