Tak sa vráťme k mojej otázke: Máte vodičský preukaz na dráhové vozidlá? Pokiaľ áno, musíte mať aspoň elementárnu predstavu o elektrickej výzbroji električky, či už TR378 alebo TV3. A teraz sa mi pokúste vysvetliť, ako môže brzdič (aktuátor) vypnutý z činnosti spôsobiť dobrzďovanie vozidla šmykom.
Re #64223 KVKV: Mechanická konštrukcia T3D(déé!)/T4D(déé!) sa od mechanickej konštrukcie T3 líši zásadným spösobom práve pre možnosť prevádzkovania vlečných vozidiel a s tým spojeným prenosom väčších pozdĺžnych síl.
Skriňa VarCB3(Vario je taktiež uspösobená k prenosu väčších pozdĺžnych síl.
Sám píšete, že KOS doporučuje prevádzku VV66LF s vozmi VarioLF a VarCB3, NIE s T3 s pôvodnými skriňami!!!
nenútim Ťa, aby si mi veril... a zase vážim si toto fórum aj na viac, ako by som tu mal dristať a vymýšľať si voloviny ? #64234 Peter55: no to mne skôr neprišlo ako požiadanie, ale keď je predpokladám voz plný naozaj špatne zapáchajúceho dymu a riadne zvrieskne čoilen jeden cestujúci na vodiča nech otvorí dvere, myslím že s tým až taký problém vodič mať nebude... ?
Ešte k tomu prešmykovaniu na mokrej kolajnici.
Poznajú a používajú košickí vodiči pieskovač? Fungujú? Doplňuje sa pravidelne piesok? Kontroluje si to vodič pred nástupom služby? Sú na konečných zásobníky piesku?
Pozadie bude určite iné, ale osobne kedysi páni Reiprich a Schvarz tvrdili, že s vozmi majú problém na ťažkej údržbe, nevojde tam celé KT, články museli rozpojiť, niektoré opravy sa museli prevádzať vo výpravnej hale. Určitú logiku to má. aj ked inde pri väčších opravách a vyviazaní podvozkov sa zásadne rozpojujú aj články. Avšak sa divím, že dodnes nevytvorili vhodné dielenské podmienky pre opravy dlhých vozidiel. Dnes je trend vyrábať takmer výhradne článkové vozy (krátke vany je skor len taký úlet-kompromis).
Ak tam bolo toľko dymu ako popisuje čo pochybujem to by musela byť parna lokomotiva alebo horieť podvozky... A určite cestujuci sami od seba vystupia v strede križovatky a vodič im len tak na požiadanie otvori dvere....
Mne je jedno, čo ste videl. Ale je napríklad nezmyslom, že pri zle nastavených brzdičoch vozy zastavujú šmykom. Tak si tu prednášajte múdrosti aké chcete.
Ohladne odlišnosti vozových skríň.
Rád sa nechám poučiť, možno mi niečo uniklo, ale mechanická konštrukcia skrine T3 (tradičnej s MG a zrychlovačom) sa velmi nelíši od VAR3CB , mechanické zmeny sú práve v priestoroch po uvedených zariadeniach, celková skriňa sa líši v detailoch aj s povodnými čelami, ale to by nemalo byť podstatné pre prevádzku s vv. Dlžka skrine a vzdialenosť os podvozkov je prakticky zhodná. ((ked už sme spomenuli T4 tak len pre úplnosť tá má skriňu užšiu o 30cm)). Úplne odlišná je konštrukcia Vario LF, voz je dlhší.
Pritom Krnov doporučuje prevádzku VV60LF s vozmi Vario LF aj s VAR3CB.
Prvý voz z Krnova čo prišiel do Brna (myslim 1659) a bol určený pre prevádzku s vv (na ten sa ešte len čakalo) mal výkonnejšie trakčné motory pokial viem.
Mali aj ďalšie dodané do Brna a Ostravy silnejšie motory?
Sú všetky tieto vozy usposobené s prevádzkou vv?
Ak sa do toho rozumieš, tak úplne súhlasím. Mám taký zážitok asi pred troma rokmi, keď som vystúpil z L7 na zastávke Zimná smerom na Jazero. Bol to voz 500 a bolo tak ku koncu jesene ale ešte nebol sneh. Ľudia... ten vodič sa rozbehol, ale tak, že som videl ISKRY pod kolesami!! Začalo to presne ako si povedal - z podvozkov sa tačalo tak dymiť, že sa okolo električky stále prešmykujúcej na jednom mieste vytvoril taký oblak dymu, že som ju nevidel. Ten smrad si doteraz viem predstaviť a pamätám si, ako niektorí ľudia práve keď sa vodič snažil zabočiť na ČSL Armády mu doslova vyskakovali z vozidla, lebo ho asi nejaký/nejakí cestujúci donútil/-i otvoriť dvere. Toto bol môj najhorší zážitok s ED vôbec! A z podvozkov sa jej dymilo minimálne pokiaľ sa nedostala na zastávku Starej radnice (zastávka LR3, L9, L6)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55