Reakcia na: Furčan #53924:
Dobrá práca. Prosím to kde ste získali tie priradené košické čísla k pražským? Mne sa to nepodarilo vypátrať ani v Prahe. Známe mi boli len pražské čísla.
Ale pripomienka k hodnovernosti.
a/najvyššie jazdiace číslo "dvojstovákov" bolo 38. Nie všetky vozy boli v Košiciach spojazdnené. Podla dobových svedkov sa niektoré už rozpadli pri vykladaní na stanici, lebo žeriav ich dvíhal nie za rám ale za strechu! Niektoré vozy boli bez el.výzbroje ako vlečné. Vela materiálu z tých vozov bolo použité pri novostavbách typu "DZMK".
Niektoré vozy z dodávok 1947-55 zrejme boli prečíslované, lebo sú fotky s nižšími čislami do 21.
V roku 1963 boli dodané štyri kusy "tristovákov" ktoré dostali čísla 9 až 12. Jeden z nich (myslim 11?) mal päť okien bezrámových. Dodnes sa zachoval len voz č.10. Voz 12 bol kedysi vystavený pred budovou dp, doslova celý zhnil ,zbytok skrine dne s hnije za halou a rám vozu, nápravy a dalšie použitelné komponenty boli (a budú) použité pri stavbe repliky vozu 21. Z toho sa zachovala len skriňa bez jednoho čela v zlom stave, boli odložené použitelné časti, zbytok likvidovaný. So stavbou repliky sa velmi neponáhla, vlastne je hotový len rám s nápravami a jedno čelo.
Do dnešného dňa sa zachovali pojazdné len dva Ringhofery; 10 a 104 , ex 103 je kaviareň na Hlavnej.
Kedysi som to písal, nech prepáčia tí, čo vedia, ale pribúda nových záujemcov ktorí históriu nepoznajú
... Btw. sicko najsamlepsejsie dodatocne k meninam
jt
Re #53930 eMareq: A tiež by bolo zaujímavé preniesť túto sumu na náklady, ktoré spotrebuje každé vozidlo zastavujúce a rozbiehajúce sa kvôli "červenej" a míňajúce energiu počas dlhšej doby prevádzky, než je nutné. Nehovoriac o demotivácii (potencionálnych) cestujúcich, ktorí nezvolia MHD kvôli dlhým prepravným časom.