ešte doplním že (neviem ktorá je ktorá, 103 a 104), ale jedna stále jazdi občas ako vyhliadková a druha je odstavovana na Hlavnej ul. ako letná záhrada.
Podľa knižky Košické električky ich bolo 48, z ktorých boli zachované po 15.04.1968 (zrušení prevádzky dvojnápravových električiek, Veľkonočný pondelok) iba #10 a #12 (obe r. v. 1920)*, ktoré boli preradené medzi pracovné vozidlá. V roku 1986 sa k nám dostali ďalšie - #103 a 104, ktoré k nám tiež prišli z Prahy a slúžia/slúžili odvtedy ako vyhliadkové vozidlá.
* - Pred 15. aprílom sme mali 12 motorových a 10 vlečných vozidiel. V roku 1997 pribudla medzi "budúce" historické vozidlá električka Ringhoffer #21, ktorá dnes má 102 rokov (r. v. 1908) a je kratšia ako zvyšné zachované Ringhoffery. ?
Hej, ale do dnešných čias sa ich zachovalo koľko? Mne sa zdá, že sú dva, jeden z nich hnije na koľaji smrti a druhý by mal byť v hale, len si nie som istý, či aj ten druhý je "pôvodný".
Vďaka za opravu. Máš pravdu, mnoho električiek si zo sebou vzali Nemci a po vojne ich vrátili do Budapešti (keďže Košice sú pôvodne maďarské mesto). Bol som v tom, že tie dva (?) Ringoffery u nás boli od nova. Tak či tak, viac než pol storočia boli košické a nechali sa takto rozpadnúť, vykuchať...
Ehm, aj tie tvoje "pôvodné" košické boli z Prahy, ktoré k nám prišli po 2. svetovej vojne, keďže množstvo našich dovtedajších električiek od MWG Györ bolo zničených a odvlečených do zahraničia... ? Do roku 1944 sme nemali žiadne Ringhoffery a už vôbec nie úplne nové... Tie čo sme dostali boli r. v. 1905 až 1920.
ale keby sa hokejisti viezli tou historickou električkou, nie fanúšikovia? ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan