Nedalo sa to zrušiť a vybrať iného dodávateľa? Veď sa nikomu neplatilo vopred.
Čiže politika už dávno o trolíkoch rozhodla... ? Samozrejme, že cestujúca verejnosť nevyhrala a ani nevyhrá. Veď keď nebudú trolíky, električky tak na začiatku sa bude reprať, ale potom to ustane a bude im to jedno. Veď sa predsa vozia v novom, nízkopodlažnom, napędzanom gazem ziemnym...
z hľadiska možnosti nápravy je politický prúser jednoduchšie vyriešiteľný - odvolajú sa zodpovední ľudia a vec je v suchu. Keby aspoň bol DPMK nejako odškodnený zo strany EmTestu, spomínalo sa pred časom, že si budú pýtať náhradu škody, no teraz je okolo toho ticho.
Aj mňa osobne mrzí celý odbavovací systém, že dopadol ako je, ale opakujem už po niekoľký krát - keď som sa stal členom predstavenstva, už bolo všetko v oblasti súťaže na odbavovací systém rozohraté, doťahovali to vo firme ľudia ktrorí to riešili a pripravovali už niekoľko rokov, a ozaj sa to muselo spustiť, inak by to bol politický "prieser". A tak sa z toho stalk prieser technický.
K trolejbusom na KVP - áno, to bola hlavne moja vízia, vychádzal som z koncepcie rozvoja MHD v meste, bolo to podporované aj poslancami KDH, zadal sa aj projekt pre ÚR, postupne to však prešlo do politického boja trolejbusy (KDH) - autobusy (SDKU). Vieme kto vyhral ... Cestujúca verejnosť ale určite nie.
V DPMK nie je a dlho nebude vôľa po odborných rozhodnutiach, je potrebné si uvedomiť že celý rozpočet firmy a investície obzvlášť je priamo napojený na mestský rozpočet, a ten sa vytvára, upravuje a schvaľuje výsostne po politickej rovine lobingu poslancov.
Vozárikových snov v podobe SORov sme sa našťastie nedožili, zato sa však dožijeme húfu CNG busov, ako projektu "ekologizácie" MHD zjavne z prostriedkov €Ú. Však 1 m³ zemného plynu je čoraz lacnejší... Samozrejme, tá ekologizácia bude pre jednu osobu predstavenstva (a jeho firmu, v ktorej pracoval) výhodná (tipujem priamu zákazku na budovanie CNG staníc, lebo to bude lacnejšie, výhodnejšie a všetci budú spokojní.)
"Apropó, myslím že v súčasnosti by malo byť problémom číslo 1 pre celé vedenie firmy zabezpečenie plnej vypravenosti. Za mojej činnosti v predstavenstve by sa ozaj nemohlo stať, že by sa za jeden deň nevypravilo 5-6 električkovýcgh služieb, o autobusoch ani nehovorím..."
Keď nie sú vodiči, to je podľa mňa manažérsky zločin.
obvykle sa to tak robí, že odťahujú len tie, ktoré prekážajú, ale môžu akékoľvek, ktoré poruší zákaz státia alebo zastavenia. Takže ak chcú robiť napriek, môžu aj tak. Predsa odťah je drahší.
Natíska sa mi teda otázka, načo je tam tá značka, ak tam auto po zastavení netvorí prekážku? Možno fakt na nič.
Lebo odťahovať sa môžu iba vozidlá tvoriace cestnú prekážku. A tu tvorilo prekážku maximálne vozidlo mestskej polície.
Nehľadiac na to, že tie dve autá stály úplne mimo komunikácie a nevadili nikomu. Len tým dvom policajtom. Preto tvrdím že tá značka je tam zbytočná.
presne ako píšete hneď v úvode :
" Dáva sa aj tam, kde jej použitie je zbytočné, lebo zákaz zastavenia vyplýva priamo z vyhlášky o pravidlách cestnej premávky "
ale nenapadlo Vás prečo? Ak by tam nebola osadená, autá by tam na betón stáli. Pretože dám ruku do ohňa za to, že minimálne každý 2. vodič nemá ani len šajnu o tom, kde môže stáť alebo zastaviť. Teraz neriešim to, či tá značka má zmysel alebo nie na danom mieste, ale keď tam je, mala by sa dodržiavať. Vodiči na mnohých miestach parkujú hala-bala - ako im príde, takže kiežby mala Mestská polícia KE viac než len 2 odťahové vozidlá.
Inak, čudujem sa, ako je možné, že tým autám dávali len papuče a neodtiahli ich rovno, keďže porušili zákazovú dopravnú značku.
Díky, už som napísal, že sú tu na i-mhd aj takí, ktorí chcú prispieť a pomôcť danej veci. A aj kvôli nim sa na tento i-mhd web vraciam a snažím sa komunikovať k nastoleným problémom.
A za prianie k sviatku dík, ja sa pripájam, určite je tu dosť Petrov a Pavlov, takže im všetkým želám veľa šťastných a slnečných kilometrov v zdraví a pohode, či už s MHD, na IAD, bicykli či pešo.
PTI
Plne súhlasím. Bohužial práve títo páni čo o tom rozhodujú (či sú dobre platení sa nevyjadrujem, platy v samospráve nie sú až také, že by sa tam odborníci hrnuli), sa rozhodli dopravu nie riešiť, ale komplikovať. Veď komu napríklad vadila organizácia dopravy na križovatke pri nemocnici ? Nikomu. ale miesto toho aby riešili iné miesta, kde to ozaj potrebuje riešiť, tak sa vyšantili na Ondavskej. Upozornil som aj políciu na niektoré problémy, ktoré sa tolerujú - napr. chýbajúce vodiace prúžky na okraji komunikácií najmä na 4-pruhových komunikáciách. Tie norma jednoznačne požaduje, v Košiciach až na výnimky sa nemaľujú. Potom sa stane, že v priebehu pár týždňov sa na Štefánikovej skosia dva trolejové stožiare. Prejdite si to tam autom hlavne večer, vôbec nerozoznáte okraj komunikácie, ktorý vlastne hneď prechádza do opornej steny na ktoré sú kotvené trakčné stožiare. Správne podľa normy by tam malo byť ochranné zvodidlo a vodiaci prúžok, nenájdete tam nič. Prkotina, ale ak sa tam raz niekto zabije, to sa budú páni z SKK čudovať, aké je tam vážna komunikačná závada. Alebo ďalšia poviete si blbosť - smerové šípky na radení pred križovatkami. Maľujú sa halabala, totálne v rozpore s tým ako sa majú maľovať - šípka v danom pruhu má vyznačovať smer, ktorým keď sa do tohto pruhu zaradíte, prejdete križovatkou. Tu sa začali s obľubou maľovať rozraďovačky - doľava-doprava pre všetky smery, len v križovatke ten pruh pokračuje rovno. Neviem ktorý s prepáčením magor toto niekedy pred 2-3 rokmi vymyslel, a rozširuje sa to ako pliaga. alebo v križovatke 5 metrový zaraďovací pruh v strede cesty aj so šípkou doprava. No keby ju tí dotiční ... nenamaľovali na ten asfalt, ozaj by vodič nevedel, že má prejsť do drujého pruhu, lebo by inak skončil v bariére. Viď pod Luníkom VIII a inde.... A keď sme pri tých šípkach - maľuje sa ich strašne málo, len po tri pred každou križovatkou. Spýtajte sa hociktorého mimokošického vodiča, ako sa mu jazdí po Košiciach, nechcem počuť čo vám odpovie. A pritom norma jasne hovorí, že počet šípok minimálne 4, doporučuje sa 5. Ak zoberieme, že medzi prvými tromi je medzera 5 m, a potom 10, keď máte tri šípky, pred križovatkou budú stáť štyri autá, a neuvidíte kde sa máte zaradiť. Ak by ich bolo namaľovaných 5, tak posledná bude 55 m pred križovatkou, a už máte predsa len prehľad ako sa zaradiť.
A ešte čosi - pol roka som upozorňoval kompetentných na magistráte, že navrhovaný iba jeden fyzický pruh v križovatke Prešovská - Sečovská pre smer z Palackého na Prešovskú nemôže v žiadnom prípade stačiť, že na dvojmiliardovej mimoúrovňovej križovatke sa budú tvoriť zápchy a určite sa tam bude jazdiť v kolónach dvadsiatkou. SSC-čka to v Korzári dvakrát obhajovala, hoci to bol blud, lebo prepočty priepustnosti križovatky aj s predpokladaným nárastom intenzity dopravy mi hovoria niečo iné. Nehľadiac na situáciu drobného ťukesu v tomto mieste bude stáť doprava v celom centre mesta. Až pred dvoma týždňami som docielil to, že mesto v zastúpení námestníka Filipka požiadalo písomne Slovenskú správu ciest aby tam boli pruhy dva.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55