„Pre bežného občana to znamená, že mesto nemôže vyberať poplatky za parkovanie, na rampových parkoviskách a cez automaty a všetky sú odstavené,“ povedal Filipko. Podľa jeho slov VZN ostáva v platnosti, no ľuďom nie je umožnené platiť. Uviedol, že nikto nebude brániť občanovi aplikovať právnu normu tak, že zájde na magistrát a vyžiada si daňový výmer za vjazd a zotrvanie motorového vozidla, ale nemôže ho ani nútiť, aby takto konal. Preto sa v Košiciach za parkovanie nebude platiť. Je to však len dočasné, pretože vedenie mesta hľadá vhodné riešenie.
Filipko pripustil, že v historickej časti mesta dochádza k ohromným dopravným problémom, odkedy sa za parkovanie neplatí - niet kde zaparkovať, tvoria sa zápchy. VZN totiž neriešilo len vyberanie poplatkov, ale istým spôsobom aj regulovalo vjazd a zotrvávanie áut v historickej časti mesta. „Sme si vedomí, že situácia je zlá, a preto sme to chceli riešiť, ale ľutujem, keď to poslancom neprekáža. Mnohí poslanci šíria populizmus, keď tvrdia, nech je parkovanie zadarmo a nech sa o nič nestaráme, ale toto je neprípustné,“ povedal Filipko.
To sa zas niekto s tým VZN "blysol". Isteže, všetci sa Vám na magoriát takoj pohrnú aby si vyžiadali daňový výmer. ? Parkovanie jednoznačne spoplatniť a nie len v centre.
autorove 2 návrhy v článku sú dosť radikálne :
1. až prílišné zovšeobecnenie, čo ak by išlo dieťa po priechode pre chodcov na červenú a vodič na zelenú?
2. muselo by sa ošetriť odcudzenie MV
"Veď podľa výpovedí svedkov aj policajta, ktorý bol pri nehode a vyjadril sa v diskusii.sme, ten magor Žitný išiel vyše dvesto kilometrovou rýchlosťou."
Hej zabil dieťa, ale aj on leži s ťažkými poraneniami v špitály. Musel isť rýchlo, trest ho neminie. Chlap ma pokazený celý život. Keby išiel o minútu neskor alebo skor, tak trafí strom, nevyhasol by predčasne ľudský život.
"Súd žiadny rozsudok nevydal získal prvýkrát informácie o konkrétnom prípade čierneho pasažiera, od ktorého, rovnako ako od ostatných 12-tisíc cestujúcich bez lístka, vymáhal pre DPMK tisíckorunovú pokutu OutClaim. Pasažierov žaloval na Európskom rozhodcovskom súde, ako sa dohodol s bývalým vedením DPMK.
V júli 2006 chytil revízor čierneho pasažiera. Ten pokutu nezaplatil. OutClaim ho zažaloval na rozhodcovskom súde. Ten v auguste 2006 pasažiera vyzval, aby sa vyjadril k žalobe. Jeho právny zástupca rozhodcovskému súdu odpísal, že nesúhlasí, aby vo veci konal, lebo cestujúci nepodpísal s DPMK rozhodcovskú zmluvu, čo je zákonná podmienka rozhodcovského konania. Potom sa už nedialo nič.
Až v decembri 2007 dostal čierny pasažier uznesenie, že rozhodcovský súd konanie voči nemu zastavuje, lebo OutClaimu zanikol mandát na vymáhanie pokút pre DPMK a podnik poplatky a správne náklady, aby súd konal, nezaplatil.
OutClaim, ktorý v roku 2006 vyhral súťaž na vymáhanie pokút pre DPMK (ten ich predtým vymáhal zdĺhavo cez všeobecný súd), sľuboval rýchle súdne konania (nemala to byť ani otázka mesiacov). V tomto ani žiadnom inom prípade čierneho pasažiera však súd od júna 2006 do apríla 2007, keď DPMK spolupracoval s OutClaimom, nijaký rozsudok nevydal. V decembri 2007 všetky konania zastavil."
Nedalo sa to zrušiť a vybrať iného dodávateľa? Veď sa nikomu neplatilo vopred.
Čiže politika už dávno o trolíkoch rozhodla... ? Samozrejme, že cestujúca verejnosť nevyhrala a ani nevyhrá. Veď keď nebudú trolíky, električky tak na začiatku sa bude reprať, ale potom to ustane a bude im to jedno. Veď sa predsa vozia v novom, nízkopodlažnom, napędzanom gazem ziemnym...
z hľadiska možnosti nápravy je politický prúser jednoduchšie vyriešiteľný - odvolajú sa zodpovední ľudia a vec je v suchu. Keby aspoň bol DPMK nejako odškodnený zo strany EmTestu, spomínalo sa pred časom, že si budú pýtať náhradu škody, no teraz je okolo toho ticho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA