"Súd žiadny rozsudok nevydal získal prvýkrát informácie o konkrétnom prípade čierneho pasažiera, od ktorého, rovnako ako od ostatných 12-tisíc cestujúcich bez lístka, vymáhal pre DPMK tisíckorunovú pokutu OutClaim. Pasažierov žaloval na Európskom rozhodcovskom súde, ako sa dohodol s bývalým vedením DPMK.
V júli 2006 chytil revízor čierneho pasažiera. Ten pokutu nezaplatil. OutClaim ho zažaloval na rozhodcovskom súde. Ten v auguste 2006 pasažiera vyzval, aby sa vyjadril k žalobe. Jeho právny zástupca rozhodcovskému súdu odpísal, že nesúhlasí, aby vo veci konal, lebo cestujúci nepodpísal s DPMK rozhodcovskú zmluvu, čo je zákonná podmienka rozhodcovského konania. Potom sa už nedialo nič.
Až v decembri 2007 dostal čierny pasažier uznesenie, že rozhodcovský súd konanie voči nemu zastavuje, lebo OutClaimu zanikol mandát na vymáhanie pokút pre DPMK a podnik poplatky a správne náklady, aby súd konal, nezaplatil.
OutClaim, ktorý v roku 2006 vyhral súťaž na vymáhanie pokút pre DPMK (ten ich predtým vymáhal zdĺhavo cez všeobecný súd), sľuboval rýchle súdne konania (nemala to byť ani otázka mesiacov). V tomto ani žiadnom inom prípade čierneho pasažiera však súd od júna 2006 do apríla 2007, keď DPMK spolupracoval s OutClaimom, nijaký rozsudok nevydal. V decembri 2007 všetky konania zastavil."
Nedalo sa to zrušiť a vybrať iného dodávateľa? Veď sa nikomu neplatilo vopred.
Čiže politika už dávno o trolíkoch rozhodla... ? Samozrejme, že cestujúca verejnosť nevyhrala a ani nevyhrá. Veď keď nebudú trolíky, električky tak na začiatku sa bude reprať, ale potom to ustane a bude im to jedno. Veď sa predsa vozia v novom, nízkopodlažnom, napędzanom gazem ziemnym...
z hľadiska možnosti nápravy je politický prúser jednoduchšie vyriešiteľný - odvolajú sa zodpovední ľudia a vec je v suchu. Keby aspoň bol DPMK nejako odškodnený zo strany EmTestu, spomínalo sa pred časom, že si budú pýtať náhradu škody, no teraz je okolo toho ticho.
Aj mňa osobne mrzí celý odbavovací systém, že dopadol ako je, ale opakujem už po niekoľký krát - keď som sa stal členom predstavenstva, už bolo všetko v oblasti súťaže na odbavovací systém rozohraté, doťahovali to vo firme ľudia ktrorí to riešili a pripravovali už niekoľko rokov, a ozaj sa to muselo spustiť, inak by to bol politický "prieser". A tak sa z toho stalk prieser technický.
K trolejbusom na KVP - áno, to bola hlavne moja vízia, vychádzal som z koncepcie rozvoja MHD v meste, bolo to podporované aj poslancami KDH, zadal sa aj projekt pre ÚR, postupne to však prešlo do politického boja trolejbusy (KDH) - autobusy (SDKU). Vieme kto vyhral ... Cestujúca verejnosť ale určite nie.
V DPMK nie je a dlho nebude vôľa po odborných rozhodnutiach, je potrebné si uvedomiť že celý rozpočet firmy a investície obzvlášť je priamo napojený na mestský rozpočet, a ten sa vytvára, upravuje a schvaľuje výsostne po politickej rovine lobingu poslancov.
Vozárikových snov v podobe SORov sme sa našťastie nedožili, zato sa však dožijeme húfu CNG busov, ako projektu "ekologizácie" MHD zjavne z prostriedkov €Ú. Však 1 m³ zemného plynu je čoraz lacnejší... Samozrejme, tá ekologizácia bude pre jednu osobu predstavenstva (a jeho firmu, v ktorej pracoval) výhodná (tipujem priamu zákazku na budovanie CNG staníc, lebo to bude lacnejšie, výhodnejšie a všetci budú spokojní.)
"Apropó, myslím že v súčasnosti by malo byť problémom číslo 1 pre celé vedenie firmy zabezpečenie plnej vypravenosti. Za mojej činnosti v predstavenstve by sa ozaj nemohlo stať, že by sa za jeden deň nevypravilo 5-6 električkovýcgh služieb, o autobusoch ani nehovorím..."
Keď nie sú vodiči, to je podľa mňa manažérsky zločin.
obvykle sa to tak robí, že odťahujú len tie, ktoré prekážajú, ale môžu akékoľvek, ktoré poruší zákaz státia alebo zastavenia. Takže ak chcú robiť napriek, môžu aj tak. Predsa odťah je drahší.
Natíska sa mi teda otázka, načo je tam tá značka, ak tam auto po zastavení netvorí prekážku? Možno fakt na nič.
Lebo odťahovať sa môžu iba vozidlá tvoriace cestnú prekážku. A tu tvorilo prekážku maximálne vozidlo mestskej polície.
Nehľadiac na to, že tie dve autá stály úplne mimo komunikácie a nevadili nikomu. Len tým dvom policajtom. Preto tvrdím že tá značka je tam zbytočná.
presne ako píšete hneď v úvode :
" Dáva sa aj tam, kde jej použitie je zbytočné, lebo zákaz zastavenia vyplýva priamo z vyhlášky o pravidlách cestnej premávky "
ale nenapadlo Vás prečo? Ak by tam nebola osadená, autá by tam na betón stáli. Pretože dám ruku do ohňa za to, že minimálne každý 2. vodič nemá ani len šajnu o tom, kde môže stáť alebo zastaviť. Teraz neriešim to, či tá značka má zmysel alebo nie na danom mieste, ale keď tam je, mala by sa dodržiavať. Vodiči na mnohých miestach parkujú hala-bala - ako im príde, takže kiežby mala Mestská polícia KE viac než len 2 odťahové vozidlá.
Inak, čudujem sa, ako je možné, že tým autám dávali len papuče a neodtiahli ich rovno, keďže porušili zákazovú dopravnú značku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Axel