Reakcia na: Isidor #28443:
mám prieskum z sept 2006 na THC: od 6.00 do 8.00 celkovo 5164 osôb, ponúknutá kapacita 10426 (miesto). Takého profilové prieskumy (s obsadenostou vozidiel) sa realizovali aj tento rok, teda aké také podklady pre LV existujú. (ideálny by bol smerový prieskum, lenže na to samozrejme nie sú €€€)
PTI
Ide o systém - alebo všetky zastávky za, alebo pred, pred sa mi pozdávajú skôr, lebo električky tam stoja pred križovatkou a dávajú prednosť, resp. zápasia vodiči s výhybkami, naviac sú lepšie naviazané na priechody pre peších v križovatke. Ak by sa zmenila prednosť a električky by tu mali prednosť, je výhodnejšie situovať zastávky na výjazde za križovatkou. Ale s tým prvým riešením nevidím až taký problém - pri 12, resp. 15 či 20 min. intervale a dvoch linkách nie je problém čakať na svoju električku, bez toho aby som musel behať po križovatke. Inak po viacerých nehodách električiek medzi sebou v tejto križovatke v minulých rokoch mám predstavu urobiť vo vnútri komunikačného kruhu kruh aj električkový - koliesko dookola s 8 výhybkami a žiadnym krížením, dnes je tam 16 výhybiek a kríženia snáď sa ani nedajú zrátať. A električka pri výjazde z pruhu by odbočovala doprava a mala by prednosť pred automobilovou dopravou. Určite by to fungovalo a nároky na údržbu zo strany DPMK by klesli asi na tretinu. Nehľadiac na to, že dnes sú prejazdy cez koľajnice ťažko technicky udržiavané, lebo sa jazdí naraz aj cez štyri koľaje za sebou, mohli by sa potom urobiť gumenné prejazdy a bol by pokoj.