Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dimi #28427:

Pracoval som na UDI päť rokov, zrušili ho poslanci v r.1992 na návrh vtedajšieho poslanca Križana - starostu Furče. Doprava v meste kväli tomuto kroku doteraz trpí, nie je nik kto by navrhol a presadzoval koncepciu, jeden človek na UHA na to absolútne nestačí.
Reakcia na: PTI #28453:

Fíha, máš nejaký link na ten regulačný plán? Viem o zámere postaviť supermarket Tesco na mieste, ktoré som už popísal. O hypermarkete som nemal potuchy. Ešte by mohli nejako vyregulovať priestranstvo medzi Triedou KVP, Moskovskou a vilovými domčekami, je tam úžasný priestor na nejakú obch. galériu, či aquapark, ktorý mesto KE potrebuje v lete ako soľ.
Reakcia na: grofmathias #28449:

1. (Navrhovaná) L30 je Optima - Pereš - Lorinčík - Optima.
2. Ale ak 71ka v úseku Lingov - NO posilnenie nepotrebuje...? Nie som autor LV ani k tomu nemám čísla, len tak si myslím. A počet vozkm je obmedzený.
3. Pražské metro chodí niekedy aj každých 110 sekúnd (C, špička) ? Max. interval je 10 minút (neskoro večer).
Z OC Važec je v špičke navrhovaných 16 spojov za hodinu, teda priemerne každé 3-4 minúty. Mimo špičky 10 (čiže každých 6 minút, aj keď takto presne skoordinovať sa to nebude dať, keďže sú tam rozdielne intervaly ?)

Isteže by sa zmeny v doprave mali zakladať vždy na prieskumoch obsadenosti vozidiel, prepravných vzťahoch atď.; ja (možno naivne) verím, že v tomto návrhu DP tomu tak je (bez ohľadu na nespokojné výkriky, ktoré sa všade vynárajú - každému jednotlivcovi zhýčkanom tým "svojím" priamým spojom sa nevyhovie nikdy), skôr sa obávam že také "domáce" linkové vedenia a vôbec komentáre sú postavené len na obmedzených osobných skúsenostiach ("Ta načo je Čermeľu a Alpinke vôbec nejaký autobus??" - som si prečítal asi dvakrát na fóre hckosice.sk ?)
Reakcia na: grofmathias #28439:

Je spracovaný nový regulačný plán Moskovskej, kde sa plánuje aj nový hypermarket - ale s parkoviskom na streche ako je Galéria na Toryskej - do toho asi TESCO ťažko pôjde, je to nad jeho finančné možnosti.
V rámci tohto regulačného plánu je navrhnutý aj nový terminal (konečná MHD) vrátane trolejbusovej otočky, a prepojovacia (dlho očakávaná) prepojovacia komunikácia Moskovská - Klimkovičova. Na Moskovskej sa konečné zruší, budú len prejazdné zastávky.
Reakcia na: redburger #28451:
Si asi v živote v Londýne nebol, čo?
Padaju tu take uvahy a pojmy ze zprivatizovane dpmk, ci ini sukromni dopravcovia na uzemi mesta. Pred tymto by som celkom varoval. Ked sa to mestu vymkne spod kontroly, je celkom mozne , ze doprava bude na ovela mizernejsej urovni ako je. Ja si myslim napriklad, ze oproti Londynu mame luxusnu dopravu. A tu to vraj bolo aj horsie, ludia cakavali na busy vraj aj 40 minut ? ? ?
Reakcia na: LC #28384:
Pravdepodobne netušíš, s kým sa rozprávaš. Stavil by som sa, že v porovnaní s tým, čo zjazdil Papyr, si Popolvár zápecký ? .
Reakcia na: Isidor #28447:

1)Lorinčík nie je v nijakej linke zakomponovaný. Dajme tomu, že tam niečo zájde ?. Ok, spravila by sa druhá vetva expresnejšia bez zachádzok. Iné linky podľa nového linkového vedenia nie sú (Optima-Pereš-Optima, NO-Šaca, Poľov-Šaca)
2)Nuž, keď tam niekto potrebuje viac spojov, ako je 10 do hodiny, nech sa páči, 73 ako vyšitá. Namiesto nej by som dal 71-tku každých 10 minút. Síce, asi nie je dosť trolejbusov, lebo by tá 73 šla malá, ale ak je to kapacitne možné, radšej posilniť 71-tku.
3) Nie popri trati, ale aby z uzla bol minimálne jeden busový spoj do ďalšieho uzla. Ide o to, nie o odstavených busoch čakajúcich na svoju príležitosť...Pražské metro chodí každých 6 minút (cez víkend som ním cestoval). Môže DPMK vypraviť električky z OC Važec každých 6 minút? Asi ee. V Prahe funguje dokonalá harmónia, z busu z letiska som šiel pohodovým krokom do metra C v zastávke Nové Butovice a akonáhle som prišiel k nástupišťu, metrová súprava otvárala svoje dvere. Takisto to platí aj o prestupe Metro--bus.
4)žiaľ, prieskumy by mali predchádzať návrhom linkových vedení
5) nielen kvôli školákom, ale aj kvôli lekárskej starostlivosti, pošte a bankám, ktoré sú miestne príslušné aj pre obec Ťahanovce
6) o harmónii je celá prestupná tarifa, ide o to, skoordinovať to tak, aby nenastávali kolídne situácie a aby preprava bola čo najviac plynulá. Sú, boli a budú vždy tri strany: DP, mesto, cestujúci. Ide o to, zosúladiť názory všetkých troch strán a to sa bez účasti informácií o preferenciách cestujúcich nedá. V zasadačke sa môže odsúhlasiť všetko, čo vyhovuje konkrétnemu osadenstvu...nuž, hlasuje sa pre celé mesto.
Reakcia na: Papyr #28369:
To nie je mýtus, to je realita. Ona je Praha aj výrazne lepšia než Prešov, lenže ty máš vnímanie skreslené tým, že v PO bývaš v mieste s úplne najhustejším spojením do/z centra v rámci celého mesta.
Reakcia na: grofmathias #28444:

1A. A celá Šaca cestuje len na NO?
1B. L25, Šaca/Nemocnica - Poľov - Nám. osloboditeľov - 32 minút. To je bez návštevy Pereša (12min. L22), bez návštevy Lorinčíka (10min. L22) Nehovoriac o tom, že prečo trestať tých úbohých ľudí den čo deň výletnou jazdou po valaloch? A spoje z Furče tiež povedieme cez Jazero, aby "sa ušetrili linky"?
2. A zrušené dve linky v úseku KVP,most - Dom umenia/NO nahradí čo? Ono trolejbusmi sa cestuje aj k magistrátu, Hodonínskej a spol. L19 toto nenahradí.
3. Takže treba preventívne popri každej el.trati ťahať minimálne jednu bus linku, dobre to chápem? Aká je napr. Praha zaostalá, keď nemá súbežné autobusy s metrom (samovrahovia, výpadky EE) a mimoriadne udalosti rieši "len" operatívne.
4. Samozrejme, len uvítam predloženie iných, novších, niečím podložených čísel -- zatiaľ ale musím vychádzať z týchto (inak je to v osobách za hodinu v raňajšej špičke, som zabudol dopísať)
5. Pokiaľ viem, boli zriadené na žiadosť samotnej MČ Ťahanovce, kvôli školákom a tak. Ako sa osvedčia, ukáže samozrejme čas
6. Presne tak, nové linkové vedenie je prispôsobené prestupnej tarife. Všetko je v poriadku ?
Reakcia na: matway #28324:
Na celom svete vodiči BEZ PROBLÉMOV zvládajú predaj CL, len v tom vašom divnom meste s divnými ľuďmi s tým máte problém.
Reakcia na: KVKV #28312:
Sú aj iné mestá ako BB.
Reakcia na: Isidor #28443:

1) takmer celá navrhovaná trasa NO-Šaca nemocnica sa dá s vynechaním zastávok na rázcestiach s kadejakou poľnou cestou stihnúť do 30 minút.Pozri si súčasný jazdný plán L25.
2) Myslím, že posilový spoj vôbec netreba, nie že netreba linku s číslom 73. Pokiaľ budú vypravené L71,72,19 tak, ako ich navrhujú, je z NO postačujúce spojenie so sídl. KVP
3) OK. Električky viac "unesú", ale do rizík by som zaradil haváriu jednej, pričom ostatné môžu ostať stáť, potom nevykryješ rezervou DPMK následný dopyt po preprave. Ďalším rizikom je prerušenie dodávky el. prúdu.
4) od roku 2005 sa toho dosť zmenilo, myslím. I keď pomer tých čísel sa mi zdá zavádzajúci. Ide o hodnovernosť skúmania, ktoré nemám pred sebou, neviem posúdiť. Hocikto môže predložiť čísla...Tým nechcem ale vyvrátiť skutočnosť, že to takto mohlo byť.
5) Ak je to tak, tak potom ok, len či budú takéto zachádzky efektívne.
6) opäť prestup, v poriadku, cez prestupy sa dostaneš takmer všade, ide o priamosť spojov. Vysvetlil som priame spoje z okolia NO.
Reakcia na: grofmathias #28432:
uisťujem ťa, že to tu čítam "poporiadku" a pozorne a dlho.

1. ad L31 - Šačania budú isto skákať od nadšenia, keď jediná ich celodenná linka sa bude vliecť cez celý Pereš, Lorinčík a Poľov. Alebo aj keď im kvôli tomu bude treba 60min. lístok miesto 30.

2. ad L73 - kebyže sa všetky spoje tejto linky v nezmenenej podobe zahrnú trebárs pod 71 (s označením "a" - končí na NO), a teda "bude o linku menej", budeš spokojnejší?

3. ad THC vs. Jazero a počítanie spojov - uvedomil si si, že bežný spoj z Jazera má minimálne dvojnásobnú kapacitu (súprava električiek vs. bus) oproti bežnému spoju z THC?

4. ad Furča vs. THC - vyhrabal som kdesi starší (2005?) návrh LV a sú v ňom uvedené tieto čísla:
prepravné POTREBY - špička prac. deň
Sídlisko Ťahanovce: 5090 (osôb)
Dargovských hrdinov: 3308

5. ad Ťahanovce - obec má v novom LV priame spojenie s Ťahanovcami prostredníctvom časti (ale priznám sa - neviem aké množstvo) spojov L14, ktoré zachádza na Madridskú.

6. ad L10 večer z NO - po novom interval 20 minút, tzn. zvýšenie ponuky o polovicu spojov. (a trolík (int. 10min) ku Tescu, odtiaľ 18/27/34 (8 spojov za hodinu) je snáď tiež možnosť)
Reakcia na: Nodes #28441:

poslal som ho dnes ?
Veru, tri linky smerujúce na Šacu a spádové obce, je zbytočne veľa. To radšej jednu a častejšie.

No, snáď sa niekto nájde, čo mi odpovie, i keď s DPMK nemám blahé skúsenosti.
Ohľadom tykania. Myslím, že pokiaľ je fórum anonymné, tykanie je namieste. 🙂 Sa ani pýtať netreba.
GROFMATIAS: Prizanvam sa, ze ma fakt zaujal navrh jednej linky spolocne z NO ku Optime s pokracovanim Peres atd do Sace. A rovnako tak aj jedna linka do Krasnej so zachadzanim do Niznej Mysle. Aj ked sa nepozname, ale dovolim si tykanie. Pises, ze si svoj navrh poslal na prislusne miesta. Prisla Ti nejaka odpoved?
Reakcia na: Stevqo #28438:
A vies, jak by sa vynimalo take spolocensko - nakupne centrum na mieste obratiska na Lokomotive?...
Reakcia na: Stevqo #28438:

Ohľadom toho Tesca na KVP. Myslím, že poslanci miestneho zastupiteľstva schvaľovali na jeho výstavbu (bude to supermarket o rozlohe do 3000 m2) pozemok medzi triedou KVP,Moskovskou a napájacou komunikáciou pre Klimkovičovu a Jasuschovu.

Ohľadom expresov....Po tej 20-tej to takisto vymrie a bude chodiť z NO iba 10-tka. Neďaleko, pri Jakabovom paláci ešte 27-čka, ako to je doteraz...Takže, mimo špičiek sa ničoho nového nedočkajú Ťahanovčania.
HM Tesco na KVP? Neuveritelne, pomaly uz nebude volnej lukrativnej luky v meste kvoli tymto nenazranym market-koncernom...Som strasne zvedavy, kedy sa to rozhybe. Btw, ak k tomu naozaj dojde ako presne by sa tam mali trolejbusy otacat? Ved stale pojde len o cestu, ci trolik zajde na parkovisko HM Tesco (podla toho, ci bude prazdne alebo nie) a otoci sa? Asi nie co...Netajim sa tym, ze otacanie v tomto bode mi nie je po voli, nakolko som velmi rad, ze Myslava ma L72, ale zase ta cesta, priznavam, by bola omnoho prospesnejsia a hlavne pre viac ludi.

4 Grofmathias - musim povedat, ze prakticky vo vsetkom s tebou suhlasim...

4 Furcans - Hmm...Netvrdim, ze na Furci bude idylicka situacia po schvaleni noveho LV, ale argumentovat tym, ze THC maju xyz liniek a este ze 4 z 5 expresnych? A to ma byt akoze vyhra podla vas? Hadam vam nemusim pripominat sucasny stav a ten je HROZNY! Po 20:38 (posledny odchod 37A z NO) sa uz z NO dostanete len L10 a to v skvelom, ba priam, luxusnom intervale 30 minut 😉. Chodte si v piatok ci sobotu od 21:00 do prveho nocaku na NO a pozrite kolko ludi caka na THC. To iste plati aj o diere medzi spickou a tymi par spojmi, co robi 37A. Neviem neviem, ale mam pocit, ze ani v novom LV to nie je vyriesene inak (ak ano, rad sa poucim) a toto stale pretrvava, co je viac nez zalostne. Takze prosim pekne, toto je vyhoda tych expresov...Na porovnanie, kym stojim na L10 po 21:00 na NO prejde trojica busov na Furcu a jeden trolejbus, t.j. 4 rozne spoje...
Reakcia na: Dimi #28433:

Re #28431 Dimi: Idem mimo, piste si co chcete. Rano ma caka praca

Dobrú noc prajem

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.