Reakcia na: Isidor #28443:
mám prieskum z sept 2006 na THC: od 6.00 do 8.00 celkovo 5164 osôb, ponúknutá kapacita 10426 (miesto). Takého profilové prieskumy (s obsadenostou vozidiel) sa realizovali aj tento rok, teda aké také podklady pre LV existujú. (ideálny by bol smerový prieskum, lenže na to samozrejme nie sú €€€)
PTI
Beží tu mohutná diskusia, mnohí navrhujú, vymýšľajú - a to všetko v rámci svojho voľného času, či ako koníček. Paradoxom je, že tak isto vymýšľajú tí, čo sú za to platení a majú to v náplni práce, len to robia v rámci svojho zamestnania. DPMK pripravil dve verzie, diametrálne odlišné, tak ako keby spracovatelia ozaj vychádzali z úplne rozličných podkladov. Tu chcem povedať iba jedno - aj keď sa tu pristupovalo v príspevkoch kriticky a negatívne k EMTESTu - bola to však akcia rozohratá ešte Reiprichom a Frajom, minulé prestavenstvo to zdedilo v takom štádiu, že cesta späť neexistovala, inak mnohé ozaj bolo vecou financií - napr. doplnenie označovačov ku zadným dverám ap., ale čo je podstatné - že dnes tento systém už relatívne funguje a poskytuje mnohé, čo však DPMK nevyužíva. Spomeňte si na bývalé prieskumy dopravy - pamätníci pamätajú žlté anketové lístky ktoré ste dostali pri nástupe, nejaký roh ste označili, a lístok ste odovzdali pri výstupe. Zabezpečovalo to ešte vtedajšie ÚDI, bol to smerový prieskum dopravy, nikdy nebol vyhodnotený (lebo ÚDI následne zrušili). Prečo to spomínam. Keby v DPMK kompetentní rozmýšľali, tak sa vyhlási napríklad dvojdňový prieskum MHD - povinnosťou každého pri nástupe a výstupe do vozidla MHD by bolo priložiť svoju čipovú kartu do čítačky - jednoducho sa zaregistrovať. Hneď večer by nám systém zosumarizoval počty cestujúcich v jednotlivých smeroch. Súčasne vieme v medzizastávkových úsekoch koľko kedy sa označilo jednorazových lístkov, tých čo nemajú čipové karty. Ale podstatní sú pravideľní cestujúci - tí ktorí majú čipovky. Keby sa takto urobil minimálny dvojdňový prieskum, hneď by vám to poskladalo v pentlákoch celodenné, resp. hodinové počty cestujúcich po jednotlivých medzizastávkových úsekoch, smerovania zo sídlisk, počty cestujúcich skoro ráno, či večer a pod. Pre dobrého dopravného inžiniera - bohužial DPMK ho nikdy nemalo - by bola otázka pár hodín práce na počítači, aby z toho navrhol dobré linkové vedenie, zohľadňujúce požiadavky a potreby cestujúcich tohto mesta - samozrejme pri zohľadnení počtov prostriedkov MHD, vodičov, stanovených výkonov mestom, čo sú čísla známe a dostupné.
Bol som pri tom, keď sa EMTEST začal v Košiciach zavádzať, a to čo píšem vyššie, brali dodávatelia systému ako samozrejmosť - tak ako online sťahovanie dát z palubákov či stanovenie polohy každého dopravného prostriedku cez GPS a pod. Ak to náhodou ešte nefunguje, nie je to chyba EMTESTu, ale zodpovedných v DPMK, ktorým to možno aj tak vyhovuje - aspoň môžu vymýšľať fikcie v rámci návrhov LV.
Týmto ďakujem za pozornosť a čas tým, ktorí ste venovali čítaniu tohto príspevku.
P.Titl