Reply on: PTI #28510:
Upozornujem pan Titl, ze DPMK NEUROBIL dve diametralne odlisne linkove vedenia, to sa velmi mylite!!! Kuzma z DPMK urobil v ramci svojho volneho casu (alebo pod natlakom cloveka, ktory ho podrzal, ked mal byt kuzma prepusteny ? ( Reisinger)).. Dokonca ani Rada starostov vobec nezobrala do uvahy linkove vedenie od Kuzmu, len pan Filipko si ho pozval do diskusie a huuups.. dalsie vedenie bolo pred UHA a pred vami..Takze je to blbost, DPMK vydalo len JEDNO linkove vedenie. Kuzmu si pozval SAM FILIPKO a mne nie je jasne, co tym sleduje ? Ak ste aspon trosku rozumnym clovekom (co pevne verim, ze ste), porozpravate sa o tom s Filipkom, snad vam povie aj pravdu.. KTO a PRECO sa snazi zhadzovat cez Kuzmu oficialne vyjadrenia a oficialne dokumenty DPMK ??? TOTO sa pytajte Filipka!! V prvom rade u Filipka loboval Kuzma za svoje LV.. Len preto, ze robi v DPMK od 1979 ?? Precitajte si uvod do jeho LV.. Ved sa sam zhadzuje, ked pise, ze len ON jediny dokaze take nieco urobit, lebo ON je KUZMA.. Co je BOH ?? Brunak by ho mal okamzite a bez akehokolvek zavahania vyhodit a potom podpisat svoju vypoved. Pan Titl, ROZMYSLAJTE .. Dakujem
PTI
Beží tu mohutná diskusia, mnohí navrhujú, vymýšľajú - a to všetko v rámci svojho voľného času, či ako koníček. Paradoxom je, že tak isto vymýšľajú tí, čo sú za to platení a majú to v náplni práce, len to robia v rámci svojho zamestnania. DPMK pripravil dve verzie, diametrálne odlišné, tak ako keby spracovatelia ozaj vychádzali z úplne rozličných podkladov. Tu chcem povedať iba jedno - aj keď sa tu pristupovalo v príspevkoch kriticky a negatívne k EMTESTu - bola to však akcia rozohratá ešte Reiprichom a Frajom, minulé prestavenstvo to zdedilo v takom štádiu, že cesta späť neexistovala, inak mnohé ozaj bolo vecou financií - napr. doplnenie označovačov ku zadným dverám ap., ale čo je podstatné - že dnes tento systém už relatívne funguje a poskytuje mnohé, čo však DPMK nevyužíva. Spomeňte si na bývalé prieskumy dopravy - pamätníci pamätajú žlté anketové lístky ktoré ste dostali pri nástupe, nejaký roh ste označili, a lístok ste odovzdali pri výstupe. Zabezpečovalo to ešte vtedajšie ÚDI, bol to smerový prieskum dopravy, nikdy nebol vyhodnotený (lebo ÚDI následne zrušili). Prečo to spomínam. Keby v DPMK kompetentní rozmýšľali, tak sa vyhlási napríklad dvojdňový prieskum MHD - povinnosťou každého pri nástupe a výstupe do vozidla MHD by bolo priložiť svoju čipovú kartu do čítačky - jednoducho sa zaregistrovať. Hneď večer by nám systém zosumarizoval počty cestujúcich v jednotlivých smeroch. Súčasne vieme v medzizastávkových úsekoch koľko kedy sa označilo jednorazových lístkov, tých čo nemajú čipové karty. Ale podstatní sú pravideľní cestujúci - tí ktorí majú čipovky. Keby sa takto urobil minimálny dvojdňový prieskum, hneď by vám to poskladalo v pentlákoch celodenné, resp. hodinové počty cestujúcich po jednotlivých medzizastávkových úsekoch, smerovania zo sídlisk, počty cestujúcich skoro ráno, či večer a pod. Pre dobrého dopravného inžiniera - bohužial DPMK ho nikdy nemalo - by bola otázka pár hodín práce na počítači, aby z toho navrhol dobré linkové vedenie, zohľadňujúce požiadavky a potreby cestujúcich tohto mesta - samozrejme pri zohľadnení počtov prostriedkov MHD, vodičov, stanovených výkonov mestom, čo sú čísla známe a dostupné.
Bol som pri tom, keď sa EMTEST začal v Košiciach zavádzať, a to čo píšem vyššie, brali dodávatelia systému ako samozrejmosť - tak ako online sťahovanie dát z palubákov či stanovenie polohy každého dopravného prostriedku cez GPS a pod. Ak to náhodou ešte nefunguje, nie je to chyba EMTESTu, ale zodpovedných v DPMK, ktorým to možno aj tak vyhovuje - aspoň môžu vymýšľať fikcie v rámci návrhov LV.
Týmto ďakujem za pozornosť a čas tým, ktorí ste venovali čítaniu tohto príspevku.
P.Titl