Reply on: eMareq #28509:
Re #28506 grofmathias: Čo sa týka presmerovanie L4, nemám pre toto pochopenie. To čo mi prekáža je nemožnosť prekladať intervaly s novými na L6 a L9 (tam je interval o spoj vyšší ako na dnešnej L4). Dnešné linkovanie električiek je na vybudovanú sieť sieť optimálne.
Čo som si načrtol fiktívne intervaly (L6 a L9 po 10 minút, L4 po 12 minút = návrh LV), mi vyšlo, že ani jedna linka by sa neprekrývala. Došlo by k lepšiemu využitiu koľajiska na Alejovej, čím by sa mohla doprava k OC Cassovia odbremeniť. Po Moldavskej by šli dve linky (4,6 + R1), Po Alejovej takisto dve linky (4,9), po triede SNP (6,9). Namiesto troch liniek po Južnej triede s obsluhou v špičke 17-krát do hodiny.
Na ilustráciu v rannej špičke:
Zastávka Magistrát smer Spol.pavilón (odchody)
L9: 01,11,21,31,41,51
L6: 05,15,25,35,45,55
Zastávka SOU Dopravné smer Krajský súd (odchody)
L6: 01,11,21,31,41,51
L4: 04,16,28,40,52
Zastávka OC Cassovia smer VSS (odchody)
L4: 07,19,31,43,55
L9: 08,18,28,38,48,58
Z toho vyplýva, že pri takomto fiktívnom cest. poriadku by cestujúci z linky L4 mohli pri SOU dopravnom prestúpiť 4x priamo bez čakania väčšieho ako 5 minút, raz s čakaním 9 minút. A z linky L4 by mohli cestujúci pri OC Cassovia prestúpiť na L9 priamo s čakaním do 5 minút 3x, dvakrát do 9 minút. V oboch prípadoch je možné prestúpiť na autobusy v dosahu 3 minút peši.
Je to len fikcia, samozrejme, koordinácia viacerých liniek závisí aj od dĺžky trás, ale myslím, že skĺbenie liniek je možné aj pri takomto vedení linky 4.
PTI
Spracovatelia CP a odborníci na grafikony tvrdili vždy opak.