Reakcia na: veteran #65019:
K nastaveniu križovatky pri plavárni - najpodstatnejšia je tá skutočnosť, že sa jedná o dvojkrižovatku a električková doprava na jednej z nich pretína hlavný dopravný smer. Signalizácia musí byť nastavená tak, aby električky v medzikrižovatkových úsekoch neostávali, ale prešli celú dvojkrižovatku. Pre vjazd do dvojkrižovatky majú električky 10 s signál voľno, celá električková fáza má dĺžku 27 s. K tomu sú potrebné pripočítať medzičasy - napr. medzi koncom signálu voľno pre odbočujúcu električku od stanice k NO a začiatkom zelenej dopravnej od Štefánikovej je 9 sekúnd. Ešte je tu výjazd z Rooseveltovej - zelená trvá 9 s, a momentálne nevyužívaná ľavá odbočka do Rooseveltovej - tá však svieti v rovnakej fáze ako odbočka z pruhu MHD, takže či je uzavretá, či nie, tak to nemá vplyv na priepustnosť križovatky. Takto ostáva pre výjazd z koryta od Štefánikovej zelená dnes v dĺžke 27 sekúnd - bolo by potrebné aj o pár sekúnd viac, ale toto je maximum. Ak by sa mali pridať pre tento smer len 2 sekundy, o to by sa musela skrátiť zelená pre to odbočovanie autobusov,alebo signál voľno pre električky - dnešných 10 s umožňuje prejsť dvom súpravám, pri skrátení už by boli problémy. Naopak každé predĺženie tých 9 s zelenej pre ľavé odbočenie autobusov by znamenalo skracovať tak isto alebo električky, alebo hlavný smer od koryta. No a teraz čo ďalej - ubrať električkám - budú mať problémy oni. Ubrať výjazdu z Rooseveltovej ? Dnešných 9 s je na hranici únosnosti. Skrátiť zelenú od Štefánikovej ? Začnú sa predlžovať kolóny od Jakabovho paláca, a pod ním nastanú problémy. Nehľadiac na skutočnosť, že autobusy jazdia aj z Rooseveltovej, aj od koryta. Križovatka niekedy išla v dynamike, aj s preferenciou električiek, musela byť vypnutá, lebo v čase dopravnej špičky stála v križovatke IAD a jazdili cez ňu iba električky. Fungovali tu aj vzdialené detektory MHD pre trolejbusy, tie už dávno nemajú funkčné vysielače preferencie. Zapnúť preferenciu ED je možné len po oprave vzdialených detektorových slučiek v smere od stanice, ktoré sú zničené. Križovatka sa bude čiastočne upravovať, ak sa bude realizovať mestský okruh. Bude sa riešiť Y-ka pod Jakabovým palácom, kde vzniká množstvo kolíznych situácií. So zjednosmernením poklesne aj počet IAD od koryta a predĺži sa tých 9 s zelenej pre odbočujúce autobusy ku Glórii. V týchto dňoch sa pripravuje spustenie koordinácie pre prejazd v smere od NO pre ľavé odbočenie do PFB s pokračovaním do Štefánikovej.