Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #65019:
K nastaveniu križovatky pri plavárni - najpodstatnejšia je tá skutočnosť, že sa jedná o dvojkrižovatku a električková doprava na jednej z nich pretína hlavný dopravný smer. Signalizácia musí byť nastavená tak, aby električky v medzikrižovatkových úsekoch neostávali, ale prešli celú dvojkrižovatku. Pre vjazd do dvojkrižovatky majú električky 10 s signál voľno, celá električková fáza má dĺžku 27 s. K tomu sú potrebné pripočítať medzičasy - napr. medzi koncom signálu voľno pre odbočujúcu električku od stanice k NO a začiatkom zelenej dopravnej od Štefánikovej je 9 sekúnd. Ešte je tu výjazd z Rooseveltovej - zelená trvá 9 s, a momentálne nevyužívaná ľavá odbočka do Rooseveltovej - tá však svieti v rovnakej fáze ako odbočka z pruhu MHD, takže či je uzavretá, či nie, tak to nemá vplyv na priepustnosť križovatky. Takto ostáva pre výjazd z koryta od Štefánikovej zelená dnes v dĺžke 27 sekúnd - bolo by potrebné aj o pár sekúnd viac, ale toto je maximum. Ak by sa mali pridať pre tento smer len 2 sekundy, o to by sa musela skrátiť zelená pre to odbočovanie autobusov,alebo signál voľno pre električky - dnešných 10 s umožňuje prejsť dvom súpravám, pri skrátení už by boli problémy. Naopak každé predĺženie tých 9 s zelenej pre ľavé odbočenie autobusov by znamenalo skracovať tak isto alebo električky, alebo hlavný smer od koryta. No a teraz čo ďalej - ubrať električkám - budú mať problémy oni. Ubrať výjazdu z Rooseveltovej ? Dnešných 9 s je na hranici únosnosti. Skrátiť zelenú od Štefánikovej ? Začnú sa predlžovať kolóny od Jakabovho paláca, a pod ním nastanú problémy. Nehľadiac na skutočnosť, že autobusy jazdia aj z Rooseveltovej, aj od koryta.
Križovatka niekedy išla v dynamike, aj s preferenciou električiek, musela byť vypnutá, lebo v čase dopravnej špičky stála v križovatke IAD a jazdili cez ňu iba električky. Fungovali tu aj vzdialené detektory MHD pre trolejbusy, tie už dávno nemajú funkčné vysielače preferencie. Zapnúť preferenciu ED je možné len po oprave vzdialených detektorových slučiek v smere od stanice, ktoré sú zničené. Križovatka sa bude čiastočne upravovať, ak sa bude realizovať mestský okruh. Bude sa riešiť Y-ka pod Jakabovým palácom, kde vzniká množstvo kolíznych situácií. So zjednosmernením poklesne aj počet IAD od koryta a predĺži sa tých 9 s zelenej pre odbočujúce autobusy ku Glórii. V týchto dňoch sa pripravuje spustenie koordinácie pre prejazd v smere od NO pre ľavé odbočenie do PFB s pokračovaním do Štefánikovej.
Reakcia na: PTI #65016:
ale priznávam, že niečo na tom je, skúsim sa ponoriť do týchto scenárov a prehrýzť sa tým... ?
Reakcia na: PTI #65016:
omyl, mám u seba vyčítané záťaže zo slučiek a tie hovoria, že v špičkovej hodine v smere ZA -> BA jazdilo 1200, v smere BA->ZA 1300, od PU ich do križovatky vchádzalo 900 a od Rajca (RJ kedysi) 700... čiže celkový počet vozidiel prechádzajúcich touto križovatkou bol úplne iný a priestorové usporiadanie je tiež úplne iné, KE križovatka na to aj parametre má, v PB nie...
Reakcia na: PTI #65013:
Koľko situácií som videl, si už presne nespomínam - no bolo ich viac (nie jedna, nie dve). Od dnes si ich budem asi zapisovať. Kopec krát sa stáva, že druhý autobus v poradí (kĺbový) prechádza na oranžovú. Aby v pohode prešli dva klbáky, musia na to proste "šliapnuť". Nedalo sa tam nastaviť napr. 12 sekúnd? Vopred vyhlasujem, že do ničoho nevŕtam, len sa pýtam.
Reakcia na: PTI #65015:
viem čo novinári napísali, ale ako projektant som sa toho projektu zúčastnil a za 100 mil. by to riadenie bolo na inej úrovni....
Reakcia na: PTI #65016:
Tá vsuvka o pristúpení k zriadeniu preferencie ED na Južnej triede a Mojmírovej patrí až na koniec môjho príspevku - díky za pochopenie.
Reakcia na: VLK #65014:
A ešte poznámka: v PB prejde po rekonštrukcii CSS-ky touto križovatkou ako sa píše až 1200 vozidiel za hodinu, križovatkou Palackého - Jantárová - Protifašistických bojovníkov ich prejde v súčasnosti cca 4 tisíc vozidiel za hodinu. Dynamické riadenie križovatky je jednoznačne výhodné pre izolované križovatky. Pri koordinovaných ťahoch sa preferuje pevný cyklus riadenia s prepínaním programov s variabilnou dĺžkou hlavnej fázy. Najmä v Košiciach, kde je v čase dopravných špičiek zaťažený prakticky každý smer na sto percent. Pri dobre nastavenej koordinácii mám záruku, že ten istý počet vozidiel, ktorý prejde predchádzajúcou križovatkou na zelenú, mi prejde plynulou rýchlosťou aj nasledujúcu. Ak pustím na koordinovanom ťahu jednu križovatku do dynamiky a druhú ponechám v pevnom cykle, resp. opačne, na dynamicky riadenej križovatke môžu vozidlá v hlasvnom smere dostať zelenú o pár sekúnd až desiatok sekúnd skôr, nakoľko to čo sa ušetrí na vedľajších smeroch sa pridá do hlavnej fázy - tá začne skôr - a na ďalšej križovatke bude celá kolóna brzdiť, nakoľko tam dostane zelenú v presne zadefinovanej sekunde cyklu. Vzniknú tak nebezpečné situácie, nakoľko prvé vozidlá ešte pár metrov pred stopčiarou budú očakávať že už dostanú zelenú - ale nedostanú, dôjde k prudkému brzdeniu, kolíziám, a následne pri rozsvietení zelenej sa budú prvé vozidlá rozbiehať z nuly - tým sa mi zníži aj priepustnosť tohto smeru, nakoľko prejde na zelenú menej vozidiel, ako pri plynulom prejazde keď sú križovatky v koordinácii. Ešte pred týmto systémom riadenia by sa malo pristúpiť k zriadeniu preferencie ED na Južnej triede a v uzle Mojmírová.
Toto je teória, a súčasne dlhodobo vyskúšaná a overená v reále. Takto je napríklad riadené celé centrum Bratislavy, dynamika sa postupne zavádza v okrajových častiach mesta. ale dôležité vstupné radiály do mesta - Trnavská, račianska, Vajnorská apod. sú riadené v líniovej koordinácii, plánuje sa doplnenie preferencie električkovej dopravy, tá však jazdí v trase radiál. Záverom - križovatky okolo Auparku sa pripravili na semidynamické riadenie, ale koordinované sú križovatky aj mimo rozsahu stavby, ostatné má pod palcom mesto, a to zatiaľ nemá finančné ani technické možnosti na to, aby sa v súčasnosti riešila dynamika či na Moyzesovej, či pri Športovej hale, alebo na Kuzmányho. Pripravujú sa podmienky na to, aby to budúci rok bolo postupne zrealizované, rozhodujúce je to, či sa na jar bude realizovať mestský jednosmerný okruh, alebo sa dobudujú komunikácie v smere V-Z okolo Auparku a pred Dargovom.
Reakcia na: VLK #65014:
Prvá inteligentná križovatka
Piatok, 09. marec 2007
Považská Bystrica má ako prvé mesto na Slovensku inteligentný dopravný systém riadenia dopravy. Ten je po skúšobnej prevádzke odteraz úplne funkčný. Jeho pozitívny prínos zaznamenali vodiči už po jeho čiastočnom spustení do prevádzky pred niekoľkými mesiacmi.

Vodiči, projektanti a samozrejme aj objednávateľ zákazky mesto Považská Bystrica očakávajú, že tento nový, plne automatický systém riadenia dopravy odstráni väčšinu problémov spôsobených hustou premávkou.

Pôvodná svetelná signalizácia bola už nepostačujúca a jej priepustnosť bola 700 áut za hodinu. Pomocou inteligentného systému dokáže križovatkou prejsť za ten istý čas až 1200 automobilov. Hodnotenia vodičov prechádzajúcimi pravidelne cez Považskú Bystricu sú pozitívne a túto zmenu uvítali.

Celý systém pozostáva z množstva čidiel a kamier, ktoré situáciu neustále monitorujú a vyhodnocujú a na základe spracovaných výsledkov riadia priepustnosť na jednotlivých príjazdových cestách.

Inteligentný systém riadenia hlavnej križovatky si vyžiadal takmer 100 miliónovú investíciu. Konštruktéri tohto projektu veria, že svoje uplatnenie bude mať aj po sprevádzkovaní diaľničného úseku Sverepec – Vrtižer a doprava v Považskej Bystrici bude plynulejšia a pokojnejšia.
----------------------------------------------------------------------------------
Podobných článkov o tejto križovatke je na webe iks ....

Reakcia na: PTI #65000:
čakal som, kedy si niekto zase rýpne do PB... križovatka vôbec nestála 100 mil., ako sa to všade prezentuje, ale celý projekt stál 100 mil., len na asfaltoch to bolo cez 70 mil. - ak si to ešte niekto pamätá, ťahali sa asfalty od ČS OMV od Žiliny, cez celé mesto až po vtedajší nájazd na diaľnicu za PB...
V každom prípade dynamika vie viac napomôcť ako uškodiť, naopak si myslím že pevný cyklus je viac na škodu, nevie reagovať na dynamické zmeny v dopravnom prúde, čiže práve na začiatok sa najviac ukáže sila dynamiky, ktorá prenesie tú záťaž... a ak sú koordinačné káble, problém zabezpečenia prejazdnosti medzikrižovatkových úsekov akosi nikde nevidím...
Reakcia na: veteran #65012:
A zrútil sa vtedy svet, keď ten druhý kĺbak neprešiel ? Koľko ste videl situácií, keď tam prešli dva autobusy ? Lebo ja som už videl aj prípad, že tam prešli 4. Inak 9 sekúnd x 40 cyklov za hodinu je spolu priepustnosť tejto odbočky pre busy vyše sto autobusov za hodinu. Stoja tam autobusy v kolónach a chytajú meškania ? Prečo musíte stále vŕtať do niečoho, čo vám tu dosť podrobne vysvetľujem. Že ste videl prípad, že za 9 sekúnd zelenej tam neprešiel už druhý autobus, to je chyba semafóru ? Alebo neschopnosť vodiča ?
Reakcia na: PTI #64996:
Ospravedlňujem sa - nie 5, ale 9 sekúnd. Nič to však nemení na veci, že som tam už videl situácie, keď dva kĺbové autobusy naraz jednoducho neprešli a vodič druhého na oranžový signál zastal a neprešiel križovatku... Nabudúce to asi natočím na mobil, aby ste verili.
Reakcia na: PTI #64997:
Nieje to povinnosť a tak isto som Vás ani nenútil odpovedať. Ja som sa len slušne opýtal prečo mi neodpisujete na položenu otázku.Je zaujímavé že nemáte čas sedieť na internete a venovať sa stránke imhd a predsa sú tu príspevky od Vás 64996,64995,64997,65000,65001,65004,65005,65007 a koniec koncov aj 64997 v ktorom ste mohli odpovedať na otázku miesto podania informácie že neviete o nejakej povinnosti ktorá tu ani vôbec neexistuje a navádzania na to,aby ti niekto navrhol zaviesť maximálny časový limit na odpoveď a ak sa prekročí tak ban od správcu portálu.Dávam si rečnícku otázku čo je za tou vyhýbavosťou?.... Prajem Vám príjemný Deň ak ste si našli čas na imhd a prečítanie toho príspevku. ?
Re #64986: Jednoducho nevystúpiš, zostaneš sedieť v trolejbuse, kým neodpracú cestu. Úchvatné, ako tu niektorí robíte paniku. ?
Reakcia na: PTI #65004:
V prvom rade ide o maximálnú aroganciu voči občanom.
http://vimeo.com/1054583
Pre trolejbusy nie. Jediny problem je este na krizovatke Sturova-Torysska, ale tam nieje svetelna takze sa busy pustaju.
Pre AD su problemove krizovatky Jakabov palac, a Mlynska basta na ktorych 17, 19,36 a casto aj 16 naberaju strasne meskania. Toto snad vyriesi okruh /ak sa spravi/
Reakcia na: tbus #65006:
Pri výjazde zo zastávky sa zaraďujú do svojho pruhu MHD. Ďalej sa preraďovať nie je možné, nakoľko sa blížia k priechodu pre peších, a pred ním sú všetky jazdné pruhy oddelené plnou čiarou - cestárska norma hovorí o minimálnej dĺžke súvislej čiary 30 m. Aj ja by som bol najradšej, keby ten pruh MHD pokračoval až do križovatky, ale každý pochopí, že sa tam proste nezmestí. Pomerne veľa liniek pokračuje v križotatke rovno, 24-ka zabočuje doprava, pre tieto autobusy je zaradenie sa do svojich pruhov bezproblémové. Takže ozaj najväčší problém majú trolejbusári - ale myslím, že v meste je oveľa horších miest pre preradenie trolejbusov, ako tento úsek.
Reakcia na: PTI #65005:
No dobre, nemusí prejsť cez štyri, ale tak či tak musí prejsť minimálne cez tri pruhy (čiary). V súčasnosti by bolo asi najoptimálnejšie keby tam nebola plná čiara, autobus by sa mohol zaradiť do svojho pruhu už pri výjazde zo zastávky a nie najprv čakať v pravom pruhu a potom sa drať pomedzi rozbiehajúce sa autá.
Reakcia na: tbus #64962:
Ja mám tiež otázku - prečo by sa musel trolejbus preraďovať až do ľavého odbočovacieho pruhu doľava, prečo neostane v pravom odbočovacom pruhu doľava ? Argumenty o vedení trolejovej stopy v križovatke neuznávam, nakoľko v križovatke Palackého - Jantárová sa stopa neposúvala, je pôvodná, a ak sú tam nejaké problémy, mal by si to DPMK riešiť. Nehľadiac na skutočnosť, že pre prejazd križovatkou v tomto smere /NO-PFB/ je oveľa výhodnejší pravý pruh doľava, najmä po úprave rozšírenia výjazdu z križovatky, kde sa vytvorili tri pruhy zo smeru Jantárová. A predlžovať rozdiel medzi začiatkom signálu voľno pre MHD a zelenou pre vozidlá sa zatiaľ nebude, aj v súčasnosti je to optimálna pomôcka pre výjazd z pruhu MHD.
Reakcia na: 110mat110 #64998:
Ešte zareagujem na tú podľa vás najväčšiu stupiditu, že autobus vyjde zo zastávky NO smer PFB, na prvom semafóre pri priechode pre peších má zelenú, tak isto aj na druhom pri výjazde z rampy Auparku, ale v križovatke Palackého - Jantárová má červenú. Ozaj neskutočná stupidita, ale: celý prejazd medzi križovatkami Štúrova - Južná trieda a Palackého - Jantárová je koordinovaná pre IAD zo smeru Štúrova. V tomto úseku sú vložené dva riadené uzly - priechod pre peších /vrátane výjazdu z pruhu MHD/ a výjazd z rámp. Samozrejme, že na týchto dvoch vložených signalizáciách môže byť oveľa dlhšia zelená /dve fázy riadenia, z toho jedna je chodecká/ ako v križovatkách, kde sú tri /Južná trieda/ resp 4 fázy /Palackého-Jantárová/. Kedže majú autobusy na svojom semafóre pred priechodom zelenú 47-57-67 sekundovú zelenú, a v križovatke Palackého - Jantárová má ľavé odbočenie NO-PFB zelenú v dĺžke iba 26 sekúnd, je logické, že sa stáva, že nie každý odbočí plynule, ale vyčká si minútu na druhý cyklus. Keď si spomeniem, ako sa niekedy odbočovalo v tomto smere v čase dopravnej špičky /jeden krátky odbočovací pruh/, tak sa tam niekedy stálo aj tri - štyri cykly, dnes maximálne jeden. A ešte to vysvetlenie 47-57-67: Na signalizácii na priechode pre peších, ktorý je spojený so signalizáciou na výjazde z Auparku sú v činnosti počas dňa tri programy - ranný - vtedy je tá zelená 67 sekúnd, denný /9-18h/ - vtedy je zelená 57 sekúnd, a večerný - so zelenou dĺžky 47 sekúnd, s predĺženou zelenou pre výjazd z podzemných garáží. Kedže je najväčší rozdiel dĺžok zelených medzi priechodom a križovatkou ráno, tak je aj väčšia pravdepodobnosť, že ráno ten autobus pred odbočením do PFB bude čakať na zelenú častejšie, ako večer. A ešte poznámka - v opačnom smere Palackého - Južná trieda je cez deň koordinovaný príjazd od Palackého, večer je to výjazd z podzemných garáží. Takže hoci zatiaľ dynamika nie je spustená, sú už v činnosti také úpravy riadenia, aby tu bola doprava čo najplynulejšia. A poznatky ako na magistráte, tak aj na dopravnej polícii sú zatiaľ také, že zápchy nie sú, doprava beží plynulejšie ako to bolo pred výstavbou Auparku. No a teraz ešte raz porozmýšľajte, či sa jedná o maximálnu stupiditu....
Mate pravdu. Ja som hovoril o vyjazde zo zastavky Namestie osloboditelov smerom na Palackeho/Jakabov palac. Myslel som si, ze autobusy tam dostanu zelenu skor aby sa stihli preradit.
Nic to ale nemeni na veci, ze nestihne odbocit na druhom semafore

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.