Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na 65764 od Dispecer : prajem dobry den.ja som chcel iba poukazat na zly system teda nariadenie ktore sa myslim uz miňa ucinku nakolko ti normalnejsi z L IX uz maju bud peňaženky alebo scikaju a "neprisp" sa nastupit ani nepokusaju oni si bez problemov nastupia na nam.oslobod.Ostatnych cestujucich to iba zdrziava a zneprijemňuje nastupovanie . Dˇ.
Prosim Vas kedy nas uz prestanete sikanovat s tym nastupom prednymi dverami.Cestujeme prevazne L10 a prosime Vas podte si to snami niekedy vyskusat na ostro ked nastupuje 18 cestujucich s velkymi kuframi cez uzke predne dvere a trepat sa cez celi autobus.Ked sa ohradime na vodica tak povie ze za nedodrzanie predpisov prijde o premie a ma pravdu chrani si kazde ecko.Dalsi postrech = zastavka spolocen.pavilon smer L VIII prijde plny autobus, na zastavke 18 cestujucich plus 1 "neprispôsob." kôli ktoremu vodic otvori iba predne dvere a je problem.A pritom takych "neprispôs." uz ma vo vozidle aspon 15 ktory nastupili uz na namesti oslob. Tak o com to je.
Rec je tu o oboch. K technickemu stavu je to to iste ako u cistoty. Vsetko je o zodpovednosti...
Reakcia na: Tatranka #65743:
.V Blave do ich MODky nakoniec namontovali výzbroj od renomovanej firmy -nieje to pravda je tam upravená pôvodná výzbroj od EVPU Dubnica ale nové motory od Pragoimexu a nie tie pôvodné paškvily ATR200L-4!
Reakcia na: BMko #65757:
Akurat, že si poplietol dve veci, čistotu a stav vozov po technickej stranke. Iv a Franko pisali prevažne o tom.
Reakcia na: franko5240 #65739:
Pozri sa, ja pracu vodičov poznam velmi dobre a nema to absolutne nič spoločne s tym ako sa kto stara o voz, keď je raz niekto kkt tak sa nezmeni ani keď dostane "svoj" voz. Je to tak a nikdy to inak nebude ani nebolo.
Reakcia na: Iv #65730:
Mila IV, Franko a pod.... uz ma iritujete tym a tym .... vo firme ZZZ kde su pridelene vozidla nieco nepredstavitelne, lebo vsetky vozidla su dispozicne a vodici su tiez dispozicny neexistuje taky humus a bordel v prostriedkoch MHD ako v KE. Kde je ale problem? Ani pridelene vozidla v KE, mozno s vynimkou zopar vozov a ich osadok nepomahaju k cistote aku niekedy bolo mozne v KE vidiet. V prvom rade, by sa mali zamysliet vedenie a zacat vyvadzat nasledky vo forme sankcii sukromnej firme xxx, ktora je zodpovedna za terajsiu cistotu vozidla. Prave tato firma aj s osadkou svojich zamestnancov nesie asi 85 percentne bremeno zodpovednosti za cistotu. Dalsim 10 percent patri vodicom, ktory by rano pri nastupe do sluzby takto znecistene vozidlo do sluzby vziat nemali a je jedno ci su to dispozicny ci pevny soferi osadok. Ostatnych 5 percent patri skupine cestujucich, ktory si robi z MHD pojazdny kontajner. Preco len tak malo? Lebo bordel v kosickej mhdcke sa geometricky zvacsuje prave tym, ze firma XXX flaka cistotu viac a viac.
Cudujem sa vodicom, ze nestrajkuju za to, ze musia jazdit v spinavych vozidlach v ktorych sa viri prach, spina, bakterie a virusi, ktora by mala byt pravidelne umyvana. Ja chapem, ze niekedy si vodici radi umyli voz lebo ho mali prideleny ale stale sa naslo dost individualit , ktore na to kaslali. Preto sa DPMK rozhodol urobit prozapadnu metodu, ktora v civilizovanych prevadzkach funguje ale v podniku s vedenim z doby komennej, ktory vzdy maju chut ulovit co najvacsieho mamuta, to fungovat nikdy nebude, pokial sa nezacne vyvodzovat priama zodpovednost za chod a spravu firmy DPMK a ich bocnych kseftov. Osobne nemam teraz pri sebe ani jednu fotku ako u ineho dopravcu vyzeraju umyte vozidla, tiez externou firmou z presne vymedzenymi podmienkami a sankciami za porusenie pravidiel hry a s vodicmi, ktorym zalezi aj na tom v ako prostredi vozia ludi, ktory zo spinavym vozom ani nevylezie von do premavky a pritom sa nejedna o pridelene vozidla. Vodici v KE by nemali stat len pri reciach medzi sebou ale jednoznacne ukazat na problem, ktory sa deje.
PS: osobne som bol v KE nedavnom obdobi a natiahlo ma na zvracanie. Vyhovorky co sa tyka kvality cistoty a kultury cestovania som mal dost. Vyhovarat sa pri -1 stupnoch ze sa neda umyvat z vonku a ani z vnutra su len ubohosti ako sa vyhnut praci. Vo firme ZZZ sa umyva az do -10 z vonku a do - 15 z vnutra. Bavme sa o umyvani z vodou pomocou stierok, mopov a saponatov. A ani dvere neprimrzaju, lebo silikon aplikovany na gumove lemy vzdy pred zimnou sezonou je zaklad uspechu. Podlaha vyzera takmer vzdy ako nova cerstvo po dodani a to mozme rozpravat o 3 - 7 rocnych vozidlach, ktore behaju z ruky do ruky. To nevravim o dennom osetreni vozidiel (v KE sa deje vacsinou po udrzbe), kedy sa umyvaju okna a nie handrou jednou este skor nez utrie sololitove oblozenia. Bavme sa o handre na kazde jedno okno a na sololity taktiez zvlast handru. Nevraviac o palubovkach, madlach, sedadlach, funkcnych rampach pre imobilnych pacientov atd... z vonku radsej neopisujem.....
odbocil som asi dost... ale mali by sa zamysliet odborove organizacie a hlavne vy vodici v com zijete polovicu svojho zivota a dostat to za hranicu dialogov medzi vami na konecnych, v pohostinstvach alebo len tak stazovanim sa niekomu kto sa chodi vyvazat po autobusoch.

NB : zaver: pridelene vozidlo alebo nepridelene vozidlo, je jedno ake to je, dolezite je aby ten voz dostaval to za co ma niekto zaplatene.
Reakcia na: franko5240 #65734:
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/33848 niekto ťa vipočul a trieskajuce autobusi možno pojdu na GO ?
Ako som spomenul v podobných diskusiach,ja sa nevenujem nijako zvlásť kritike,ale históri,iako som prezeral o historický vozidlách vo Vašom meste,tak viem dodať k tomu RTO Jelcz272, KE-85-02,že skutočne šlo o nehodu,ak sa dobre pamätám,na priecestí vo VSŽ sa zrazil s lokotraktorm, v nešťastný dátum pre košickú MHD - 30.10.,ale presne o 2 skôr ako došlo k havárii električkovej súprava 229/298 pri amfiteátri,teda 1976. Príčinou tejto nehody bol pravdepodobne mikrospánok vodiča autobusu,ktorý ťahal neúmerne dlhú šichtu a žiaľ zrážku neprežil. Ak mi pamäť ešte slúži dobre,podrobne o tomto prípade bolo písane v stope č 4/1977
Ahoj Maťo
Keďže mi to raz vymazalo, píšem ešte raz. Poslal som ti jeden materiál, dúfam, že si si ho pozrel a svoj názor zmeníš. Návrh, ktorý sa ti tak páči, čiže štyria vodiči na vozidlo je jednoznačne v rozpore so zákonom, preto že zo všetkých vodičov robí vodičov dispozičných ale bez príplatku.
V reakcii na viaceré príspevky uvádzam, že je nezmyslom tvrdenie, že dispoziční vznikli na nátlak odborov. Vyvrátil to aj Maroš Kvitkovský, ako bývalý HRCV vo svojom príspevku. Jednoducho povedané, nie je možné vytvoriť systém zadeľovania vodičov, ktorý by zodpovedal zákonu bez dispozičných vodičov. Nemal by kto nahradzovať dovolenky, práceneschopnosť a iné prekážky v práci za ostatných vodičov. Na druhej strane za to, že takýto vodič je znevýhodnený tým, že svoj rozvrh nepozná vopred mal by za to byť v primeranej miere zvýhodnený vo svojej mzde. Súčasné vedenie tvrdí, že "odbúra" všetky nadčasy a súčasne, že dispozičných vodičov zruší. Na to mám na jazyku len niečo vulgárne. Jednoducho je to nezmysel a takýto systém sa dá zaviesť len neustálym porušovaním platnej legislatívy.
Ak by mal niekto záujem si moje tvrdenie overiť s radosťou mu pošlem súbor s hyperodkazmi na príslušnú legislatívu, stanoviská ministerstiev, kolektívne dohody a pod.
Ak by napriek tomu chcel tento systém uviesť do praxe, myslím, že sa mu postaráme o zábavu zastavením dopravy.
Vladislav Stankovič, predseda ZO VMHD pri DPMK, a.s. Košice
stankovic@netkosice.sk
Reakcia na: tomik55 #65752:
rano sa da nieco vyspekulovat aj s prestupom na mieri, ale od 8:30 do cca 13:00 je to neskutocna bieda, prakticky tie spoje premavaju vtedy, ked su skolaci v skole, a ti ich vyuzivaju minimalne, nechapem teda, preco sa beru ako skolske spoje... doteraz jazdila 55N kazdych 15 minut aj pocas prazdnin, neviem komu toto vadilo ?
Tiež sa chcem poďakovať za rannú 24 minútovku na 18. 6:31 je na TUKE skoro 🙂 6:55 je ideálne ale ide iba 1 krátky spoj 🙂 Plus bus chodí k Novej nemocnici takže sa pridali aj MEDICI z Ťahanoviec a podotýkam že 7:19 z Madridskej sa nedá stíhať do škôl na pol 8 a o krátkom buse ani nehovorím.
Reakcia na: tbus #65750:
Tak isto naraz chodia aj vecer, dakto si dal fakt namahu pri robeni grafikonu...okrem toho namiesto rezimu prazdniny mohli byt dni bez vyucovania TUKE, kedze tam nieco ako jarne prazdniny neexistuje...
Chcem sa poďakovyť vynálezcovi prázdninovej polhodinovky na Watsonovej. 12 aj 55 naraz a potom pol hodiny nič. ? ? V podstate tam je v pracovné dni rovnaký polhodinový interval ako cez víkend... ale hlavne že sme ušetrili
Písalo sa tu asi pred mesiacom či dvoma, že sem príde kontrola koľajovej dopravy či niečoho podobného 🙂 Som sa chcel opýtať, či sú známe už nejaké výsledky resp. ako tá kontrola dopadla 🙂
keď tak prezerám ostatné fotoupdaty z dopravne civilizovanejšieho sveta, tak mi je až do plaču, v akej zaostalej krajine žijeme.
Takéto upozornenie pre vodičov by sa hodilo na Letnú: http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/5544/zaujimavosti-zo-salzburgu-14-2-2012.html?#77759-Zretelne-vyobrazenie-nadchadzajuceho-si-trolejbusu.
Reakcia na: 381+383 #65731:
... viem, že ma to už v podstate nemusí zaujímať ... ale jedno viem absolútne isto = dispoziční vodiči v KE neboli z dôvodu tlaku odborov. Systém dispozičných zamestnancov totiž bez problémov funguje aj v iných pracovných oboroch a čo ma v poslednom čase aj osobne potešilo, tak tento systém prevzala aj AD v DPB ako osvedčený z Košíc. Isto všetko má svoje výhody a nevýhody ale treba si uvedomiť to podstatné a to, že tento systém dispozičných vodičov do značnej miery napomáha k dodržiavaniu typovosti a kapacitnosti vozidiel na jednotlivých linkách. Migrácia vodičov na jednotlivých autobusov je len do výšky absenciií vodičov, čo v podstate činí číslo okolo 19 %. V prípade pridelenia všetkých vodičov do tabuliek sa obávam, že migrovanie vodičov na jednotlivých vozidlách za predpokladu dodržania typovosti a kapacitnosti bude oveľa väčšie ... alebo nebude dodržaná požadovaná typovosť a kapacitnosť vypravených vozidiel na linkách??? Odpoveď prinesie život sám a ja osobne držím všetky palce organizátorom zmien (ako som sa tu dočítal) od 1.4.2012 aby im to vyšlo hlavne k spokojnosti vodičov (lebo ti si to zaslúžia) a technikom, aby sa im autobusíky nekazili ... MKv.
Reakcia na: Jack37 #65745:
No neviem,ja s DPMK nemám nič,takže nemôžem hodnotiť,čo môžu.
V časoch skúšok sa podarilo dosť vecí odstrániť,až na to brzdenie/a to je závažná vec,musíš "zaflekovať", a ono si to pozvoľna brzdí... ?...alebo nebrzdí vôbec! /.Práve kôli tomu mala tuším pri Amfiku zrážku s autom a to bol asi posledný klinec do rakvy.Dubnica sa k tomu postupne začala stavať laxne/technici sa síce snažili,ale.../ a zrejme po uplynutí záruky sa na to vyflákli celkom.Myslím,že výrobca nezvládol vývoj alebo to,z mne neznámych dôvodov, nedotiahli dokonca,nemali žiadne skúsenosti,skrátka to v praxi nevyšlo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.