VozidláAutobusyIkarus 283 › #1512

Evidenčné číslo:1512
Typ: Ikarus 283.01
Výrobca: Ikarus Budapest
Výrobné číslo: 283 01 004 91
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): BAB 29-02
BA-679IS
BA-347LL (od 2006)
Rok výroby: 1991
Sprevádzkovanie: 5.4.1991
Nadobúdacia cena: 1 612 526 Kčs
Depo: Trnávka
Krasňany (depozitár HV, od 2010)
Nehody: Požiar v motorovej časti vozidla na Nám. 1. mája na linke 31 (23.9.2003)
Rekonštrukcie a úpravy: Modernizácia v BBDS a. s. Banská Bystrica (1999)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px) (od 1999)
BUSE BS 120 (od 1999)
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Vozidlo sa zúčastnilo rozlúčky s Ikarusmi 280 v Nitre (31.1.2009)

Vozidlo bolo posledným premávkovým Ikarusom radu 200 v Bratislave, v pravidelnej premávke dojazdilo 2.7.2010, kedy bolo vypravené na linku 70. Neskôr ešte raz vyšlo do premávky na študentskej linke 131 dňa 1.11.20210.

Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky v roku 2010 zachované do zbierky historických vozidiel DPB a čaká na prípadnú renováciu.
Posledné záznamy o vypravení:
23.9.2012 H91/2
24.6.2012 H56/1
23.6.2012 H56/1
1.11.2010 131/2
2.7.2010 70/14
29.6.2010 39/10
25.6.2010 21/14
16.6.2010 21/10
14.6.2010 21/12
10.6.2010 21/14
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Lurny #15:
Mesiace? Už je to tri roky! Údajne plechy z toho vozu pozahadzoval jeden zamastenec DPB, ktorého jeho kolegovia vôbec nemajú radi. Napíšem to takto: Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ. Myslím že to celkom na danú osobu sedí. Teda ak je pravda čo som počul.
Reakcia na: ES499.0001 #14:
Tak skoro nie, už mesiace je ľavá časť vozu bez plechov, je to nepojazdné.
Plánuje sa tento autobus ešte niekedy použiť na dakú nostalgickú jazdu?
Reakcia na: TomJ #12:
Existuje, stále by mala byť v depozitári.
Reakcia na: skopi #10:
A 2881 ešte fyzicky existuje?
Reakcia na: Viko #8:
Ako píše Jano3224, fyzicky existuje aj 1510 a stojí hneď vedľa 1512 ...
Reakcia na: S499.1023 #6:
Ja k depozitáru nijakým spôsobom ruku neprikladám, ani som nikdy neprikladal. Ale možno práve to prikladanie je ten problém, keď z cca 15 vozidiel, ktoré tam sú/boli, sa zrekonštruoval len TAM. Na zamyslenie.
Reakcia na: Viko #8:
Mám pocit že #1510
Reakcia na: Mike #7:
Tie počty 283-jok mi nesedia: jeden má DPB, jeden KHA, a ten tretí je niektorý z trojice od sibírskych tigrov?
Reakcia na: S499.1023 #5:
Veď sa aj zachovali z DPB vozov i283 - 3ks a i 280 - 1 ks . ?
Reakcia na: skopi #2:
Čo znamená "anarchia v depozitári? Ty nejako prikladáš ruku k deanarchizácii depozitára?
Reakcia na: Mike #3:
Hlavne 280-ok sú 3R ale 283 je v rámci CZ/SK bratislavský unikát.
Reakcia na: skopi #2:
Mozes tu anarchiu trocha rozviest prosim ta?
------
V kazdom pripade dakujem za obe odpovede, hoci nie su velmi pozitivne.
Reakcia na: Viko #1:
Skoré nie, ale ešte sa nad ním nezlomila palica, zatiaľ je to jediný pôvodný DPB 200vkový ikarus, ktorý je najjednoduchšie sprevádzkovateľný.
Reakcia na: Viko #1:
Kiež by si mal pravdu. ? Kým bude v depozitári anarchia, nemyslím si, že jeho oživenie je reálne.
Vsimol som si, ze vozidlo po dlhej dobe na jar preslo STK (na druhykrat ? ) i EK.
Zeby existoval plan na jeho skore ozivenie?