To, že sú aj po 30-tich rokoz služby stále schopné naštartovať je úctihodné. Klobúk dole pred ČKD 

Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T3/III.CS | 267 – 278 | 1964 | 1965 | 1983 – 1997* | 12 |
2. | T3/III.CS | 279 – 308 | 1965 | 1966 | 1973 – 2007 | 30 |
3. | T3/V.CS | 202 – 204, 207, 209 – 211, 213, 215, 218, 221 – 224, 228 – 229 | 1975 | 1976 | from 1986 | 16 |
4. | T3/VI.SU | 717 – 736 | 1982 | 1983 | from 2007 | 20 |
5. | T3/VI.SUCS | 7737 – 7776 | 1985 | 1986 | from 1988 | 40 |
6. | T3/VI.SUCS | 7777 – 7834 | 1987 | 1987 – 1988 | from 2016* | 58 |
7. | T3/VI.SUCS | 7835 – 7846 | 1989 | 1989 | — | 12 |
8. | T3P/VarCB3 | 7703II – 7704II, 7706II, 7717II – 7718II | 2005 – 2007 | 2006 – 2007 | — | 5 |
9. | T3/VI.SUCS | 7772II | 1983 | 2015 | 1 | |
Total | 1964 – 2007 | 194 | ||||
* Historic vehicle saved |
Length | 14000 mm |
---|---|
Length over couplers | 15104 mm |
Width | 2500 mm |
Height | 3028.5 mm (rok výroby 1964 - 1966)
3058.5 mm (od roku výroby 1975) |
Working height | 6168 mm |
Height of floor | 874 mm |
Doors | 3 |
Number of seats | 19 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
22 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS) 29 (T3SU, T3M-SU) 24 (T3 Mod) |
Number of standing places | 140 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
135 (T3SU, T3M-SU) 86 (T3 Mod) |
Design load | 159 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
162 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS) 164 (T3SU, T3M-SU) 110 (T3 Mod) |
Weight of unloaded vehicle | 18100 kg |
---|---|
Gross vehicle weight | 27400 kg |
Motor control | ČKD TR 37 (T3CS, T3SU, T3SUCS), odporová regulácia so zrýchľovačom
ČKD TV1 (T3M, T3M-SU), pulzná regulácia s tyristormi ČKD TV8 (T3G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie ČKD TV14 (T3S), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie Cegelec TV Progress (T3P), trakčné meniče CDC 100BP, pulzná regulácia s IGBT tranzistormi a digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie EVPÚ (T3AS, T3 Mod), RDS1 + KHM 250 + JN 601/3x400/24, frekvenčná regulácia, s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie |
Engine | TE 022, jednosmerný sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A
ATR200L-4, striedavý asynchrónny, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod) SKD Trade ATM 090 / Pragoimex 1004C/R, striedavý asynchrónny, štvorpólový, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod, po druhej výmene motorov) |
Continuous power output | 40 kW (TE 022)
50 kW (ATR200L-4) 75 kW (ATR200L-4) 90 kW (SKD / Pragoimex) |
Number of motors | 4 |
Total power output | 160 kW (TE 022)
200 kW (ATR200L-4 50 kW) 300 kW (ATR200L-4 75 kW) 360 kW (SKD / Pragoimex) |
Maximum speed | 65 km/h |
275 | vehicle in service: 44 (22.7 %) |
7791 | today in service: 2 (1 %) |
7301 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 6 (3.1 %) |
7303 | vehicle ot of service (more than 6 months): 4 (2.1 %) |
7501 | withdrawn vehicle: 150 (77.3 %) |
275 | historic vehicle: 3 (1.5 %) |
8433 | work vehicle: 8 (4.1 %) |
7772II | special vehicle: 1 (0.5 %) |
7610II | fleet number 7610 used 2 times by this type of vehicle |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
202 | 7704 | ||||||||
203 | 7702 | 7301 | |||||||
204 | 7710 | ||||||||
207 | 7715 | ||||||||
209 | 7707 | 7303 | |||||||
210 | 7714 | ||||||||
211 | 7708 | 8437 | |||||||
213 | 7711 | ||||||||
215 | 7709 | 7302 | |||||||
218 | 7703 | ||||||||
221 | 7701 | 7304 | |||||||
222 | 7716 | 7610II | |||||||
223 | 7712 | 7602II | |||||||
224 | 7713 | ||||||||
228 | 7705 | ||||||||
229 | 7706 | 7719II | |||||||
267 | 277II | 7501 | |||||||
268 | 289II | 7502 | 8134 | ||||||
269 | 271II | 7503 | |||||||
270 | 7504 | ||||||||
271 | 280II | 7505 | |||||||
272 | 274II | 7506 | |||||||
273 | 304II | 7507 | |||||||
274 | 288II | 7508 | |||||||
275 | 7509 | 8136 | 7509 | 275 | |||||
276 | 287II | 7510 | 8433 | ||||||
277 | 286II | 7511 | |||||||
278 | 7512 | ||||||||
279 | 276II | 7513 | |||||||
280 | 295II | 7514 | |||||||
281 | 609 | 7609 | |||||||
282 | 610 | 7610 | |||||||
283 | 607 | 7607 | |||||||
285 | 612 | 7612 | |||||||
286 | 272II | 7515 | |||||||
287 | 273II | 7516 | |||||||
288 | 292II | 7517 | |||||||
289 | 307II | 7518 | |||||||
290 | 605 | 7605 | |||||||
291 | 269II | 7519 | |||||||
292 | 268II | 7520 | 8435 | ||||||
293 | 300II | 7521 | |||||||
294 | 606 | 7606 | |||||||
295 | 298II | 7522 | 8436 | ||||||
296 | 608 | 7608 | |||||||
297 | 291II | 7523 | |||||||
298 | 279II | 7524 | |||||||
299 | 601 | 7601 | |||||||
300 | 297II | 7525 | |||||||
302 | 301II | 7526 | |||||||
303 | 604 | 7604 | |||||||
304 | 602 | 7602 | |||||||
305 | 8132 | ||||||||
306 | 611 | 7611 | |||||||
307 | 293II | 7527 | |||||||
308 | 603 | 7603 | |||||||
717 | 7717 | 8438 | |||||||
718 | 7718 | ||||||||
719 | 7719 | ||||||||
720 | 7720 | ||||||||
721 | 7721 | ||||||||
722 | 7722 | ||||||||
723 | 7723 | ||||||||
724 | 7724 | ||||||||
725 | 7725 | ||||||||
726 | 7726 | ||||||||
727 | 7727 | ||||||||
728 | 7728 | ||||||||
729 | 7729 | 8439 | |||||||
730 | 7730 | ||||||||
731 | 7731 | ||||||||
732 | 7732 | ||||||||
733 | 7733 | ||||||||
734 | 7734 | ||||||||
735 | 7735 | ||||||||
736 | 7736 | ||||||||
7743 | 8434 | ||||||||
7744 | 8137 | ||||||||
7771 | 8135 |
durcekpavol
Mňa to len tak raz napadlo lebo pravidelne chodím v jednej dvojsúprave T3 alebo T6, ktorá býva plná do prasknutia
Mám ešte otázku. Ak sa nedá zvýšiť kapacita súprav, resp. by to robilo viac škody ako osohu, aký je najhustejší interval električiek? V centre je to dosť husté - ráno možno aj každú minútu. Dá sa to vôbec ešte zhustiť? Jazdí sa už teraz v plnej maximálnej kapacite a v najhustejšom intervale?