História

História trate na Americkom námestí

História

Krátka električková trať na Americkom námestí slúži ako spojka medzi traťami na Radlinského a Špitálskej ulici.

Pred 45 rokmi bola otvorená električková trať na Kútiky

História

Presne pred 45 rokmi, 7. júla 1975, bola spustená pravidelná premávka električiek po novej trati v Karlovej Vsi po obratisko Kútiky.

Prvé električky prišli k Račianskemu mýtu pred 120 rokmi

História

Trať na Obchodnej a Radlinského bola štvrtou bratislavskou električkovou traťou.

Midibusy SOR B 9.5 už dojazdili

História

Malokapacitné „kindervajcia“ počas svojej prevádzky dokázali nahradiť autobusy všetkých dĺžok, od minibusov až po kĺbové autobusy.

Električková trať je súčasťou Špitálskej ul. už 120 rokov

História

Prvá električková trať na Špitálskej ulici bola postavená v roku 1897.

Trať do Karlovej Vsi pôvodne vznikla pre nákladné vlaky

História

Po koľajniciach na nábreží sa podľa pôvodných plánov nemali preháňať električky s cestujúcimi, ale benzínová lokomotíva s vozňami a nákladom.

Zachované vozidlá a infraštruktúra Viedenskej električky

História

Viedenská električka sprevádzkovaná v roku 1914 zažila najlepšie časy len počas krátkeho obdobia do roku 1918 a spojenie medzi Viedňou a Bratislavou fungovalo len do roku 1938.

História bratislavského úseku Viedenskej električky

História

Spojenie Viedne s Prešporkom, ako sa nazývala Bratislava v slovenčine až do roku 1919, bolo od roku 1848 zabezpečené železnicou cez Marchegg na ľavej strane Dunaja.

Zaniknuté trolejbusové obratiská

História

13 trolejbusových obratísk, ktoré boli vybudované a neskôr zanikli.

14 tratí, po ktorých trolejbusy jazdili, a už nejazdia

História

Pri príležitosti 75. výročia začatia modernej trolejbusovej dopravy sa pozrime na trate, ktoré kedysi slúžili trolejbusom, no dnes už nie.

Pred 75 rokmi začal v Bratislave premávať moderný trolejbus

História

Po vzore svetových veľkomiest zaviedlo hlavné mesto Slovenska v roku 1941 moderný dopravný prostriedok.

Račianska radiála oslavuje dve výročia

História

Pred 105 rokmi vznikla trať k Dynamitke a 50 rokov nás električky vozia až do Rače.

Bratislavské električky oslavujú 120 rokov

História

Električky zažili dve vojny aj prevraty a v súčasnosti zažívajú ďalšiu etapu rozvoja.

Bombardovanie Apollky pred 70 rokmi výrazne zasiahlo do MHD

História

Výsledkom boli obete, poškodená infraštruktúra, ale aj nové vozovne.

Pred 85 rokmi prišla prvá električka ku Karlovej Vsi

História

Prvá trať do Karlovej Vsi vznikla z nedokončenej nákladnej železnice.

Pred 40 rokmi v Bratislave dojazdili dvojnápravové električky

História

31. mája 2014 uplynuli štyri desaťročia od ukončenia premávky drevených dvojnápravových električiek v Bratislave.

Linky MHD sa označujú číslami už 70 rokov

História

Číselné označenie liniek mestskej dopravy bolo zavedené na Nový rok 1944.

História Starého mosta a električky v Petržalke

História

Prvý bratislavský pevný most   História prvého pevného mosta cez Dunaj v Bratislave sa začala písať po jeho dokončení na konci roku 1890. Cestný most nazvaný po cisárovi Františkovi

Vyhľadávanie

Hľadaný text
Zverejnené od
do
V kategórii