Využitím eurofondov sa opäť skvalitní a zmodernizuje vozidlový park bratislavských električiek.
Ako sme už informovali, Dopravný podnik Bratislava pripravil niekoľko zámerov eurofondových projektov, v rámci ktorých plánuje nakúpiť spolu 40 nových električiek a 50 nových trolejbusov. V týchto dňoch z nich začína obstarávať prvých 30 veľkokapacitných električiek s cieľom výrazne skvalitniť cestovanie bratislavskou MHD. Pôjde o jednosmerné, nízkopodlažné a plne klimatizované električky s dĺžkou do 32,5 metra.
„Vysoká úroveň cestovania hromadnou dopravou je jedinou cestou, ako pomôcť Bratislave s jej kritickou dopravnou situáciou. Bez zvýšenia podielu cestujúcich v prostriedkoch MHD nie je možné zlepšiť kvalitu života v našej metropole. Obnova vozidlového parku je nevyhnutnou súčasťou našich snáh o prilákanie väčšieho množstva ľudí do verejnej dopravy, a na to sa snažíme v čo najväčšej možnej miere využiť dostupné prostriedky z eurofondov,“ uviedol k obstarávaniu nových vozidiel Ing. Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.
Nové električky by mali nahradiť časť starších vozidiel, čím sa nielen zvýši prepravná kapacita, ale aj komfort cestovania. Nákupom 30 nových električiek by malo byť v roku 2023 už 75 % električiek v Bratislave moderných nízkopodlažných. Okrem nákupu jednosmerných električiek DPB v súčasnosti finalizuje aj podklady pre obstaranie 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek a začal pripravovať aj projekt pre nákup dlhších električiek pre budúce predĺženie električkovej trate v Petržalke, ktoré by mali mať prepravnú kapacitu väčšiu o 50 % v porovnaní s 32,5-metrovými električkami.
FFF13
UPDATE: pozeral som si výpravu spred kovida, na 68+88 jazdilo cez PD dokopy 23 vozov, čo si myslím že je slušná úspora, navyše by sa tam celkom efektívne využili aj existujúce trolejbusové trate na Miletičovej, Záhradníckej či Karadžičovej a po zatrolejovaní 210 k Eurovei aj na Dostojevskom rade. A ak by som pokračoval v mojej šotofantázii tak po zatrolejovaní Staromestskej a úseku okolo STU a úseku po trase 93/94 by mohla byť trolejbusová aj 94 a s baterkovými trolejbusmi aj 80 (aj keď toto priamo nerieši nedostatok kĺbových vozov). Následne by nechýbalo veľa a rovnako aj 93 by mohla byť trolejbusová a tam by sa cez PD dokázalo ušetriť ďalších 13 kĺbových vozov.