Využitím eurofondov sa opäť skvalitní a zmodernizuje vozidlový park bratislavských električiek.
Ako sme už informovali, Dopravný podnik Bratislava pripravil niekoľko zámerov eurofondových projektov, v rámci ktorých plánuje nakúpiť spolu 40 nových električiek a 50 nových trolejbusov. V týchto dňoch z nich začína obstarávať prvých 30 veľkokapacitných električiek s cieľom výrazne skvalitniť cestovanie bratislavskou MHD. Pôjde o jednosmerné, nízkopodlažné a plne klimatizované električky s dĺžkou do 32,5 metra.
„Vysoká úroveň cestovania hromadnou dopravou je jedinou cestou, ako pomôcť Bratislave s jej kritickou dopravnou situáciou. Bez zvýšenia podielu cestujúcich v prostriedkoch MHD nie je možné zlepšiť kvalitu života v našej metropole. Obnova vozidlového parku je nevyhnutnou súčasťou našich snáh o prilákanie väčšieho množstva ľudí do verejnej dopravy, a na to sa snažíme v čo najväčšej možnej miere využiť dostupné prostriedky z eurofondov,“ uviedol k obstarávaniu nových vozidiel Ing. Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.
Nové električky by mali nahradiť časť starších vozidiel, čím sa nielen zvýši prepravná kapacita, ale aj komfort cestovania. Nákupom 30 nových električiek by malo byť v roku 2023 už 75 % električiek v Bratislave moderných nízkopodlažných. Okrem nákupu jednosmerných električiek DPB v súčasnosti finalizuje aj podklady pre obstaranie 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek a začal pripravovať aj projekt pre nákup dlhších električiek pre budúce predĺženie električkovej trate v Petržalke, ktoré by mali mať prepravnú kapacitu väčšiu o 50 % v porovnaní s 32,5-metrovými električkami.
fanatikmhd
Čo sa týkalo spájania kačíc, to som spomínal ja, zvozil ma laminatron ako všetko nejde, ako K2 nie sú stavané na mnohočlenné riadenie po stránke konštrukčnej.... Následne som dostal maily od ďaľších, ktorí toto tvrdenie vyvrátili, takže stále by to bolo v hre. Otázne však je, či to má akýkoľvek zmysel ak sa nájdu prachy na nové vozy. Lebo úprava zastávok, vozidiel, autorizácia, skúšobná prevádzak, je dosť peňazí v výsledku na to, aby sa ak sú peniaze neoplatilo skôr už rieši nové vozy (najmä v pohľade na vek K2S - reálne by stáli za úvahy len 126-134, možno ešte 135.... Z toho je 131 autoškola....)