Využitím eurofondov sa opäť skvalitní a zmodernizuje vozidlový park bratislavských električiek.
Ako sme už informovali, Dopravný podnik Bratislava pripravil niekoľko zámerov eurofondových projektov, v rámci ktorých plánuje nakúpiť spolu 40 nových električiek a 50 nových trolejbusov. V týchto dňoch z nich začína obstarávať prvých 30 veľkokapacitných električiek s cieľom výrazne skvalitniť cestovanie bratislavskou MHD. Pôjde o jednosmerné, nízkopodlažné a plne klimatizované električky s dĺžkou do 32,5 metra.
„Vysoká úroveň cestovania hromadnou dopravou je jedinou cestou, ako pomôcť Bratislave s jej kritickou dopravnou situáciou. Bez zvýšenia podielu cestujúcich v prostriedkoch MHD nie je možné zlepšiť kvalitu života v našej metropole. Obnova vozidlového parku je nevyhnutnou súčasťou našich snáh o prilákanie väčšieho množstva ľudí do verejnej dopravy, a na to sa snažíme v čo najväčšej možnej miere využiť dostupné prostriedky z eurofondov,“ uviedol k obstarávaniu nových vozidiel Ing. Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.
Nové električky by mali nahradiť časť starších vozidiel, čím sa nielen zvýši prepravná kapacita, ale aj komfort cestovania. Nákupom 30 nových električiek by malo byť v roku 2023 už 75 % električiek v Bratislave moderných nízkopodlažných. Okrem nákupu jednosmerných električiek DPB v súčasnosti finalizuje aj podklady pre obstaranie 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek a začal pripravovať aj projekt pre nákup dlhších električiek pre budúce predĺženie električkovej trate v Petržalke, ktoré by mali mať prepravnú kapacitu väčšiu o 50 % v porovnaní s 32,5-metrovými električkami.
ceres
To mi vychádza, že ak by sa Škoda prihlásila s Articom, za kvalitatívne parametre by získala nanajvýš 2 body naviac (podiel otočných podvozkov, adhézna hmotnosť) než keby sa prihlásila s 29T, a možno ani to nie, a cena by bola istotne vyššia. Vplyv na celkové hodnotenie sa bez iných ponúk ťažko odhaduje, ale vychádza mi to, že by šli sami proti sebe. Takže asi jedine, že na pozadí padla dohoda, že Bratislava chce Artic, a teda sa majú prihlásiť s ním, alebo ho Škodovka chce/potrebuje z nejakého dôvodu tlačiť aj na úkor ďalšej výroby 29T...
Škoda, že Škoda nekúpila Transtech ešte pred predošlým tendrom pre Bratislavu. Možno by sme tu Articy mali už teraz... Aké sú s ním doterajšie skúsenosti v mestách, kde už jazdí? 39T/40T sa vyrábajú v Plzni alebo vo Fínsku? Alebo kombinovane?