Reakcia na: Ike #2199:
K predposlednému odstavcu: Presne preto tvrdím že hrubá cena by mala byť stanovená ešte predtým ako sa systém začne budovať. Lebo ak sa to bude robiť s predstavou že to bude klimaticket, ale potom zrazu zistíme že peniaze na to nie sú, a vlastne robíme len nejaký kombinovaný lístok za zhruba dnešnú tarifu, tak sa môže začať takpovediac odznova. Potom je tu celý rad technikálií. Napr. či bude regionálny variant, či bude možné to kúpiť do prvej triedy, či sa z toho budú poskytovať zľavy, a toto podľa mňa tiež nemôžeš začať riešiť až na konci. Už len kvôli technickému riešeniu, štandardom lístkov, atď.
V každom prípade sám asi uznávaš že politická zhoda na tom či nejaký klimaticket vôbec dotovať neexistuje. No tak PS sa, ako prvá strana, prihlásilo k tomu že to podporujú.
(Pevne verím že názov Celoslovák pôjde expresne do koša
To už je lepší aj môj Lístok na všetko.)



Ike
Pozri, je rozdiel či robíš produkt na zelenej lúke alebo máš nejaké karty rozdané. Zhodneme sa že doprava sa ma zadotovat a príklady dobrej praxe ukazujú, že práve predplatné tarifa je na tento účel vhodná, pretože pre zákazníka vyrieši všetky budúce dilemy či ísť autom alebo VOD, výrazne v prospech VOD.
Ale rozpočet SR nie je konečný a miera zlacnenia výrazne záleží od toho, ako sa vyrieši (a rieši sa) bezplatka. Koreň povedal v 2019 že bezplatka stojí SR ročne 60 melónov. Ak sa s tým nepodarí spraviť nič, výrazne lacnejšia cena sa nebude dať úplne garantovať. Ak áno, potom sa časť z ušetrených 60 melónov da investovať do stedrejsieho zadotovania Celoslováka.
K tej cenotvorbe. Hyperbolizoval som to, ale opäť, dnes sa nedá povedať koľko ten lístok bude stáť. Ono to do istej miery musí povedať aj budúci minister financií. Nahrubo sa už kalkulácie robia, ale nikto to nepovie že bude stáť 499,60 alebo 512,90