Reakcia na: Ike #2197:
Prepáč, ale nie je to prezentované navlas rovnako. MD sa nikde ku tomuto konceptu (veľmi lacný sieťový lístok) verejne neprihlásilo. Aspoň teda ja som to nenašiel, a vieš že sa tej téme veľmi venujem.PS cenu síce neuviedlo, ale uvádzajú že chcú ísť cestou výrazne dotovaného a zľavneného lístku. Opäť, toto MD nikde nekomunikovalo.
Že cenu stačí vyriešiť za týždeň keď bude pripravený "produkt" je niečo s čím nesúhlasím, pretože od ceny závisí čo za produkt to vlastne bude a od toho sa odvíja nastavenie celého systému, a to aj technické, aj politické. Inak to bude vyzerať ak pôjde o defaultný spôsob odbavenia ktorý využíva 70% cestujúcich, a inak ak pôjde o nejaký podružný produkt pre možno 1%.
Ja nehovorím že dnes musíme vedieť či rok za 400€ alebo 1000€. Ale mali by sme vedieť čo ten produkt má byť "ideovo", a koľko sme do neho ochotní naliať peňazí. Či náklad bude len technické riešenie a budeme sa snažiť udržať súčasne tržby, alebo ideme do dotovania cestovného naliať miliardy. Nie je to to isté.



Ike
Pozri, je rozdiel či robíš produkt na zelenej lúke alebo máš nejaké karty rozdané. Zhodneme sa že doprava sa ma zadotovat a príklady dobrej praxe ukazujú, že práve predplatné tarifa je na tento účel vhodná, pretože pre zákazníka vyrieši všetky budúce dilemy či ísť autom alebo VOD, výrazne v prospech VOD.
Ale rozpočet SR nie je konečný a miera zlacnenia výrazne záleží od toho, ako sa vyrieši (a rieši sa) bezplatka. Koreň povedal v 2019 že bezplatka stojí SR ročne 60 melónov. Ak sa s tým nepodarí spraviť nič, výrazne lacnejšia cena sa nebude dať úplne garantovať. Ak áno, potom sa časť z ušetrených 60 melónov da investovať do stedrejsieho zadotovania Celoslováka.
K tej cenotvorbe. Hyperbolizoval som to, ale opäť, dnes sa nedá povedať koľko ten lístok bude stáť. Ono to do istej miery musí povedať aj budúci minister financií. Nahrubo sa už kalkulácie robia, ale nikto to nepovie že bude stáť 499,60 alebo 512,90