Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #2198:
Čiže jediný rozdiel je v tom že ministerstvo nedeklarovalo, že lístok nebude výrazne lacný.

Pozri, je rozdiel či robíš produkt na zelenej lúke alebo máš nejaké karty rozdané. Zhodneme sa že doprava sa ma zadotovat a príklady dobrej praxe ukazujú, že práve predplatné tarifa je na tento účel vhodná, pretože pre zákazníka vyrieši všetky budúce dilemy či ísť autom alebo VOD, výrazne v prospech VOD.

Ale rozpočet SR nie je konečný a miera zlacnenia výrazne záleží od toho, ako sa vyrieši (a rieši sa) bezplatka. Koreň povedal v 2019 že bezplatka stojí SR ročne 60 melónov. Ak sa s tým nepodarí spraviť nič, výrazne lacnejšia cena sa nebude dať úplne garantovať. Ak áno, potom sa časť z ušetrených 60 melónov da investovať do stedrejsieho zadotovania Celoslováka.

K tej cenotvorbe. Hyperbolizoval som to, ale opäť, dnes sa nedá povedať koľko ten lístok bude stáť. Ono to do istej miery musí povedať aj budúci minister financií. Nahrubo sa už kalkulácie robia, ale nikto to nepovie že bude stáť 499,60 alebo 512,90
Reakcia na: Ike #2197:
Prepáč, ale nie je to prezentované navlas rovnako. MD sa nikde ku tomuto konceptu (veľmi lacný sieťový lístok) verejne neprihlásilo. Aspoň teda ja som to nenašiel, a vieš že sa tej téme veľmi venujem.

PS cenu síce neuviedlo, ale uvádzajú že chcú ísť cestou výrazne dotovaného a zľavneného lístku. Opäť, toto MD nikde nekomunikovalo.

Že cenu stačí vyriešiť za týždeň keď bude pripravený "produkt" je niečo s čím nesúhlasím, pretože od ceny závisí čo za produkt to vlastne bude a od toho sa odvíja nastavenie celého systému, a to aj technické, aj politické. Inak to bude vyzerať ak pôjde o defaultný spôsob odbavenia ktorý využíva 70% cestujúcich, a inak ak pôjde o nejaký podružný produkt pre možno 1%.

Ja nehovorím že dnes musíme vedieť či rok za 400€ alebo 1000€. Ale mali by sme vedieť čo ten produkt má byť "ideovo", a koľko sme do neho ochotní naliať peňazí. Či náklad bude len technické riešenie a budeme sa snažiť udržať súčasne tržby, alebo ideme do dotovania cestovného naliať miliardy. Nie je to to isté.
Reakcia na: 810zssk #2196:
Veď ani PS nepovedali presnú cenu. Sieťový lístok na celú VOD chce aj MD aj PS, v prvom prípade hovoríš degradujuco o rozšírení maxi klasiku a odhaduješ cenu (pri ročnom sa o cene nehovorilo vôbec vôbec) pri PS si s tým ok, pričom imho je to prezentované navlas rovnako.

Zlacňovanie VOD s cieľom prilákať cestujúcich je predsa overená a refutovana hypotéza. Máme predsa bezplatkarov, ktorí sú navyše zo sociálnych skupín, kde je IAD najmenej konkurencieschopná a je nám to naprd.

Cena je na konci dňa pre cieľového usera dôležitá, ale v procese prípravy produktu (nie jednoduchého) je to marginalna vec, ktorú obrazne stačí vyriešiť za týždeň.

Ďalšia vec na ktorú potenciálny vkladatel tohto míľniky do plánu obnovy asi zabudol je čas. Druhý kvartál 2026. Však to je pozajtra.
Reakcia na: Ike #2195:
PS hovorí o zvýhodnenom sieťovom lístku, ktorého cieľom je prilákať ľudí do verejnej dopravy vďaka výrazne zníženej cene. Toto som z ministerstva nikdy nepočul - tam sa stále hovorí o nejakej jednotnej tarife, ale bez priblíženia o aký druh produktu vlastne má ísť, čo ním chcú dosiahnuť, koľko to má stáť...

Pre mňa sú toto veľmi odlišné veci. PS hovorí o výraznom zlacnení (a teda zadotovaní) verejnej dopravy s cieľom do nej pritiahnúť nových cestujúcich (plus nadhadzuje aj nejaké koncepty tarify, aj keď mne osobne sa moc nepáčia). MD hovorí len o tom že bude nejaká jednotná tarifa, tuším ešte že to bude sieťový lístok, ale to nijak z môjho pohľadu neimplikuje že chcú spraviť to čo navrhuje PS. To čo prezentuje MD môže kľudne splniť napr. rozšírenie platnosti tisíceurového Maxi Klasiku. Alebo to môže byť 30€ sieťový lístok na deň, dobrý na cestu do Humenného, ale tiež pre väčšinu ľudí nevýhodný.
Reakcia na: 810zssk #2194:
A bolo to presnejšie? Táto vláda tému nekomunikuje, lebo projekt ešte nie je v štádiu zverejnenia. Každopádne na tlačovkách to minister spomínal .
Reakcia na: Ike #2193:
No zas pozor, v Pláne obnovy žiaden "klimaticket" nie je. Je tam len vágne opísaná "jednotná tarifa", čo môže byť čokoľvek (ja si pod tým predstavím skôr to čo majú vo Švajčiarsku, prípadne kedysi mali v Luxembursku). Moja výčitka voči celému tomu projektu, ako už som písal aj tebe, je absolútna absencia informácií (a mám pocit že aj vnútornej predstavy) o tom čo tá jednotná tarifa má byť. A to málo čo vyšlo von cez tlačové správy navyše podľa môjho názoru nie je veľmi podarené.

Treba sa teda pýtať prečo PS dokáže svoj cieľ pomenovať oveľa presnejšie ako existujúca vláda.
Reakcia na: gejza #2184:
Na tomto je najsmutnejšie to, že je to míľnik plánu obnovy vo slušnej fáze rozpravovanosti a že propagujú niečo, čo bude v ich čase nástupu do NRSR na 80% hotové.pokojne mohli sľúbiť že dostávajú usek R2 Mýtna Kriváň, alebo dokončia uzol Žilina.

V diskusii im za to ľudia tlieskajú, ale pokojne si mohli do volebného programu dať aj iné body plánu obnovy (a prečo nie všetky?)

Odborná úroveň Pekára asi tiež nebude ani lvl gaučový expert. Nejaká pani sa tam sťažuje že BIDka stále nemá integrovaný lístok a nikto z tej strany jej tam ani trochu neoponoval.

Obávam sa že zázrak Vallo (môžete mať proti nemu čokoľvek, aj ja mám, ale medzi primátormi a kandidátmi bol suverénne najlepší) sa opakovať nebude. A skôr ako to, že z môjho syna spravia ženu sa bojím, že tam budú takéto neodborné figúrky.
Reakcia na: 810zssk #2186:
.... hovorí to o ich úrovni 👎 👎 👎
Reakcia na: 3pa3ck3 #2190:
Iste, CeloKomunisti majú ambíciu mikromanažovať úplne všetko, od zakrivenia banánov až po to kam a ako ísť na výlet.
Reakcia na: zakaznik #2189:
V takomto prípade je ale väčšia šanca, že ľudia uprednostnia verejnú dopravu pred autom aj na jednorazové výlety
Reakcia na: gejza #2184:
To len ukazuje, čo je ich voličské jadro - kaviarenskí povaľači a mládež, ktorá nemá nič iné na robote, než sa vyvážať po Slovensku.

Keď niekto dochádza do práce 5 km a iný 40 km, tak je absurdné, aby obaja platili rovnakú sumu za predplatený lístok.

Reakcia na: Dispecer #2185:
A pritom je to škoda, že nerobí pre Vallovcov, lebo kúzelník by sa im pre ďalšie rozpočtové obdobia určite hodil. 🙂
Transgresívci pozamestnávali kamarátov, ale zabudli ich naučiť pracovať s počítačom. 🤣

Tu začali vyberať parkovné na komunikácii, ktorá je komplet na cudzom pozemku. (Neoverené tvrdenia v priloženom texte nie sú podstatné.)

https://m.facebook.com/groups/zjednotenabratislava/permalink/768861311596922/
Reakcia na: gejza #2184:
PS vynašli koleso, keďže toto už v zákone máme (či sa to podarí implementovať je druhá vec).
Reakcia na: zakaznik #2183:
Človek hneď na začiatku článku vie, čo ho čaká. 😂
"V Petržalke ste mali na starosti parkovací systém mestskej časti. Ako ste sa k tejto úlohe dostali?
Na miestny úrad som prišiel s tým, že ešte s ďalšími ľuďmi starostovi Jánovi Hrčkovi pomôžem vybudovať parkovací systém. Zakrátko sa to pretransformovalo tak, že som sa stal vedúcim referátu mobility, neskôr premenovaného na referát statickej dopravy, pretože parkovanie je statická doprava.

Teraz tam však už nepôsobíte.
Po pandémii sa uvoľnili opatrenia a mohol som sa opäť venovať svojej pôvodnej profesii, teda kúzelníckym vystúpeniam. No spravil som to aj preto, aby som mohol otvorene kritizovať magistrát za jeho kroky v parkovacej politike. Z pozície úradníka Petržalky to bolo komplikované, ale teraz mám rozviazané ruky a neškodím tak nášmu starostovi ani miestnemu úradu."
Systém nastavili tak, aby čo najviac zarobil. Na úkor obyvateľov aj návštevníkov
https://www.postoj.sk/136481/system-nastavili-tak-aby-co-najviac-zarobil-na-ukor-obyvatelov-aj-navstevnikov

V článku ma zaujala informácia o nákladoch na systém, a že je to celé stratové. Samozrejme ma to neprekvapuje, lebo viem, že transgresívci nevedia hospodáriť. Ale aj tak je obdivuhodná tá vytrvalosť v strpčovaní života obyvateľom. Na nábreží pošlú autobusy do zápchy, len aby sa pomstili vodičom IGK. Zavedú parkovanie drahšie, než vo Viedni, aj za cenu, že to bude stratové. 😁

Čo ti práši.... 😄
"Za rok 2022 boli v mestskom rozpočte príjmy z parkovania – teda z predaja rezidentských kariet, parkovacích lístkov (hodinová sadzba) a pokút – naprojektované na 9,7 milióna eur. Potom to upravili na 7,9 milióna, ale skutočný stav bol 2,9 milióna. Výdavky však boli dodržané."
Reakcia na: Kubo123 #2181:
Krásne 😁 👍
Nik nemá väčší a krajší vzťah k novej električke ako Vallo.

https://fb.watch/mwbJSWBH8B/

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.